BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 czerwca 2025, 08:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wymiana wisko na wentylator elektryczny
PostNapisane: 29 stycznia 2016, 04:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Witam chlopaki:)
Zastanawiam sie nad taka ciekawa kwestia... czy jest szansa wymiany wentylatora wisko na wentylator elektryczny? Jeszcze jest zima... ale chcialbym sie przygotowac na lato wczesniej:) sprawa wyglada tak ze mam w lecie problem nie wiem czy z sama temperatura czy tez z wisko. Mianowicie w dosc cieply dzien powyzej powiedzmy 27 stopni kiedy zasprzegla mi sie wiskoza zaczynaja sie problemy bo niestety, ale juz sie wiskoza nie wylacza tylko caly czas pozostaje zasprzeglona. Wtedy odczuwam znaczny spadek mocy i najprawdopodobniej rosnie tez spalanie... chcialbym tego uniknac. I pomyslalem, zeby moze zamiast wiskozy kupic elektryczny wentylator i ogarnac temat elektryki. Moja bmka to 328i w automacie. Kolega ma prakrycznie identyczna tyle ze w manualu i z elektrycznym wentylatorem...
Plan jaki jest do zrealizowania w najblizszym czasie to demontaz i mycie chlodnic bo byc moze sa przybrudzone (jakie macie z tym doswiadczenia?) Oraz musze kupic nowy termostat bo ciagle mam kody na pompe wody co podobno wlasnie jest przyczyna padniety podgrzewacz termostatu? Prawda to jest?

W lecie jak byly upaly to z ciekawosci w tescie zegarow wlaczylem podglad na temperature rzeczywista i w momencie kiedy na zewnatrz wczasie jazdy pokazywalo mi temperature 37 stopni to temperatura plynu chlodniczego oscylowala miedzy 99 a 105... wiec naprawde chyba troche za duzo...nie chcialbym ugotowac tego silnika... najlepsze jest to ze wskazowka zawsze trzyma pion i wogole nawet sie nie wychyli po osiagnieciu wg wskazania optymalnej temperatury...wiec tutaj jest problem albo czujnika albo jest to potwierdzenie obiegowej opinii o nieprawidlowych wskazaniach temperatury w e46 a pozniej z problemami z silnikiem. Bo takie jakis czas temu przekazal mi kolega...
Chlopaki podzielcie sie swoimi doswiadczeniami i wiedza na wyzej opisane moje spostrzezenia i problemy:)
Oraz jesli odniesienie sie do sensownosci i mozliwosci przesiadki z wisko na wentylator elektryczny:)

PS. Jesli ktos jest kumaty w elektryce i cos takiego ogarnia to prosilbym o info tutaj w temacie lub na pw:) lub chociaz info gdzie mam sie z tym udac:) najlepiej na poludniu Polski, ale rozwaze tez kazda opcje bo przeciez wycieczke mozna sobie przy okazji zrobic:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana wisko na wentylator elektryczny
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 21:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
kup nowe wisko ja mam 7 lat nowe i smiga bez problemow...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana wisko na wentylator elektryczny
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 21:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Raczej nic z tego co opisałeś nie wygląda na problem. Temperatury normalne, wisko w E46 reaguje bardzo szybko. Jedynie dziwne że twierdzisz że nigdy Ci się nie wysprzęgla, potrzymaj na 3tyś obr na N i wtedy sprawdź, albo szybsza jazda.

Wymiana na elektryczny to i tak dobry pomysł bo jest to po prostu wygodniejsze rozwiązanie jeśli chodzi o późniejsze serwisowanie. Trzeba zdjąć zderzak, wywalić obecny wentylator elektryczny, wywalić wisko, i wsadzić normalny wentylator elektryczny przeznaczony do Twojego modelu. Podłączasz go pod wiązkę tego co masz i działa.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana wisko na wentylator elektryczny
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Tomek napisał(a):
Raczej nic z tego co opisałeś nie wygląda na problem. Temperatury normalne, wisko w E46 reaguje bardzo szybko. Jedynie dziwne że twierdzisz że nigdy Ci się nie wysprzęgla, potrzymaj na 3tyś obr na N i wtedy sprawdź, albo szybsza jazda.

Wymiana na elektryczny to i tak dobry pomysł bo jest to po prostu wygodniejsze rozwiązanie jeśli chodzi o późniejsze serwisowanie. Trzeba zdjąć zderzak, wywalić obecny wentylator elektryczny, wywalić wisko, i wsadzić normalny wentylator elektryczny przeznaczony do Twojego modelu. Podłączasz go pod wiązkę tego co masz i działa.

Ok to mnie uspokoiles z tymi temperaturami.... myslalem ze 105 to jest jednak troche duzo... kolega twierdzi ze tez temperatury w normie... chociaz wg mojej wiedzy jak juz jest przekroczona granica 100 stopni to jednak uklad chlodzenia z jakiejs przyczyny nie jest wstanie ogarnac temperatury ...
Co do wisko to tak jak wspomnialem nie mam problemu z zasprzegleniem bo reaguje odpowiednio na temperature. Zauwazylem ze np jak jade na klimie czujnik wykrywa podwyzszona temperature czujnika chlodzacego i zaczyna zalaczac sie wentylator elektryczny. Pochodzi kilka minut przedmuchuje chlodnice i gorace powietrze leci na wisko i wtedy ono najczesciej sie zasprzegla. Pozniej jak juz panuja pod maska wysokie temperatury to wisko pozostaje zasprzeglone... nie przyszlo mi do glowy zeby sprawdzic tak jak piszesz ani tez podniesc maske do gory i sprawdzic czy po jakims czasie wysprzegli wiskoze .
Zwykle po prostu dojezdzalem do celu i gasilem auto i po prostu po odpaleniu za jakis czas i obnizeniu temperatury wiskoza juz byla "luzna". Zreszta od razu w czasie jazdy jest zauwazalne zasprzeglenie wiskozy z racji ze czuje spadek mocy oraz zalacza sie tzw "suszara" podczas wyzszych obrotow:)
Tak sie zastanawiam czy wiskoza nie robi jakichs zawirowan powietrza gdzies w ukladzie dolotowyn i zamiast ciagnac chlodne powietrze to silnik ciagnie cieple i stad to odczucie spadku mocy.... wiem wg obiegowej opinii wisko jest wstanie zabrac do 15 procent mocy... dlatego jest to argument zeby wymienic na elektryczny:)

To co Tomek jestes pewien ze po wyrzuceniu elektrycznego od klimy oraz wisko i zamontowanie dedykowanego pod moja e46 wentylatora bedzie uklad pracowal poprawnie? Miales doczynienia z podobna przerobka? Nie trzeba ogarniac elektryki? Kompa nie trzeba na nowo programowac? Oraz czy wentylator bedzie pracowal poprawnie wraz z zalaczona klimatyzacja?
Niby cos kiedys czytalem ze potrzebny jest czujnik w wezu na dole na wyjsciu z chlodnicy... co ciekawe ja ten czujnik posiadam... nie sprawdzalem tylko czy taka sama wtyczka co u kolegi i czy taki sam czujnik... natomiast ta wtyczka u gory przy chlodnicy ma tyle samo kabli od wentylatora co u kolegi ktory ma wentylator elektryczny. Wiec podobienstwo ukladu chlodzenia jest. Pytanie jak zestrojony jest komputer?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana wisko na wentylator elektryczny
PostNapisane: 16 lutego 2016, 03:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Trafilem na info ze podobno niby moze wszystko dzialac:) czekam dalej na potwierdzenie przez kogos kto zrobil taka modyfikacje i ze napewno bedzie wszystko plug & play:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana wisko na wentylator elektryczny
PostNapisane: 16 lutego 2016, 14:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
A czy w e39 był elektryczny wentylator zamiast wisko ??

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana wisko na wentylator elektryczny
PostNapisane: 16 lutego 2016, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Tego ja akurat nie wiem:) moze ktos sie wypowie kto ma wieksze doswiadczenia z e39:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana wisko na wentylator elektryczny
PostNapisane: 16 lutego 2016, 22:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Przecież elektrycznym wiatrakiem struje ECU, skoro do tej pory go nie miałeś to jak planujesz to podłączyć ?

Użyjesz jakiegoś termo włącznika czy jak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana wisko na wentylator elektryczny
PostNapisane: 17 lutego 2016, 02:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Mam elektryczny od klimy. Zasilanie w kostce od wentylatora elektrycznego musze porownac z kostka jaka kolega ma.w swojej e46 z elektrycznym wentylatorem chlodnicy.
Powyzej TOMEK pisal ze powinno dzialac. Kiedys czytalem o np dolozeniu czujnika w weza wodnego wychodzacego z chlodnicy i idacego do termostatu. Ja ten czujnik posiadam tak samo jak kolega z elektrycznym. Narazie nie mam mozliwosci sprawdzenia bo wyjechal za granice i zabral auto:) wiec musze cierpliwie czekac ze albo ktos potwierdzi albo jak wroci i podlaczymy pod wtyczke elektryka i zobaczymy czy zadziala i czy piny sa identycznie rozmieszczone. Kwestia wlasnie zostaje tego sterowania z ecu kiedy ma sie zalaczac a kiedy nie

Ps. nie ma rzeczy nie do zrobienia:) uparlem sie na bixenona w oryginalnych lampach xenonowych przed liftem i mam bixenona:) mysle ze tutaj tez cos moze sie uda wykombinowac ale to sie okaze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL