BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 10:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 18 kwietnia 2016, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB28
Witam. Jestem szcześliwym posiadaczem 46ski z M53TUB28. Jednak ostatnio samochód minimalnie stracił na mocy, mianowicie nie przyspiesza tak jak kiedyś. Na początku obstawiałem Vanosy Nie klekotały ale oringi mogły już wysłużyć swoje. Podpiołem się INPĄ i oto co wyskoczyło. Zakładka Rough:
Obrazek
Czy te wskazania są prawidłowe? Nadmienie ze auto jeździ na Pb i na Lpg. Po depnieciu w pedał wskazania na wiekszosci cylindrach wychodzą poza skalę. Czy to oznaka zurzytych świec lub wtrysków?
Na Pb i LPG wskazania podobne.
zakładka Vanos:

Obrazek
Pozycja wanosa od dolotu faluje w granicach 109- 114 gdy drugi ma okolo 100 (z minusem ??). Czy vanosa sprawdza się w trasie czy wystarczy na postoju? No i czy wskazania sa ogólnie prawidłowe?
Zakładka Analog;
Obrazek
Tu zaniepokoiła mnie temperatura cieczy. Czy to oznacza sie czujnik temp. do wymiany?
I ostatnie pytanie czy wyzej wymienionie problemy mają znaczny wpływ na dynamike silnika? Dodam ze silnik pracuje ładnie gładko tylko te przyspieszenie spadło co jest, niepowiem ale denerwujące.
Z gówy dziekuje za zainteresowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 18 kwietnia 2016, 14:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Wymień ten czujnik lub sprawdź przewodu czy nie są przetarte.

Tak temperatura z czujnika kompowi mówi aby obcinał dawkę paliwa i przestawiał kont zapłonu.
Przez to auto na pewno stało się dziwnie mułowate.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 18 kwietnia 2016, 14:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB28
Dzieki za szybką odpowiedź. Tak zrobię i na dnach dam znać czy pomogło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 18 kwietnia 2016, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB28
A jak wygląda sprawa Vanosów? Podlegają ingerencji? Czy raczej wskazania są w normie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 25
Lokalizacja: ~Lublin
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU B28+
A czy wskazania z ostatniej zakładki zostały zrobione na rozgrzanym silniku?
Chciałbym zauważyć, że zwykle INPA pokazuje te temperatury w stopniach Fahrenheit'a pomimo napisu ['C] obok.
Np. temperaturę w dolocie masz 64'F czyli około 18'C; ile było na zewnątrz jak robiłeś te screeny?
Więc nie spiesz się tak bardzo z tą wymianą czujnika :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 22:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
a co w dolocie 64 stopnie to coś nie normalnego ?

mi wszędzie inpa pokazuje w celsjuszach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 22 kwietnia 2016, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 25
Lokalizacja: ~Lublin
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU B28+
Może się trafić i 64 stopnie, jeżeli auto było całkowicie rozgrzane i postało kilka minut na postoju.
Najprościej będzie poczekać na odpowiedź autora.

A co do pierwszego pytania - te korekty sprawdza się chyba tylko na obrotach jałowych, więc nie sugeruj się tym co wyskakuje po wciśnięciu gazu.
I jeszcze pytanie - obroty jałowe masz cały czas takie w okolicy 760? Wydaje mi się, że powinny być trochę niższe - okolice 720, a na wartość 750-760 wskakują po wciśnięciu sprzęgła.
Jeżeli auto było ciepłe a sprzęgło nie wciśnięte to sprawdź czujnik sprzęgła - można podejrzeć INPĄ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 24 kwietnia 2016, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB28
Auto było rozgrzane. A z tym czujnikiem to czekam bo już zamówiony. W nawiasach mam stopnie C więc się tym sugerowałem. Jak podłącze nowy czujnik bedę miał wtedy czarno na białym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB28
Auto po wymianie czujnika Wartosc na rozgrzanym silniku pokazuje okolo 204 stopni (chyba fahrenheit jak kolega 1kilo słusznie zauwarzył czyli 95*C) i powiem ze jest gorzej niż było. Auto ma większego muła niz prze wymianą. Czy temperatura cieczy powinna oscylować własnie w granicach 95 czy powinno być o wiele niżej? Wczesniej auto na rozgrzaniu pokazywało 145*F czyli 62*C. Czujnik zamowilem Febi za 80zl. Chyba jednak wróce do starego, skoro jak kolega wczesniej wspomniał ze ma on wpływ na akceleracje. Pozatym wywaliło mi błąd wypadania zapłonu na Cyl 3. I teraz pytanie który to 3 cyl. Od której strony liczyy się kolejność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Teraz masz dobry odczyt temperatury. U mnie po rozgrzaniu jest cały czas między 95-97 stopni i tak ma być. Pewnie przy wymianie czujnika był zdejmowany kolektor i coś przy okazji jest rozpięte, jakieś podciśnienie spadło, albo nieszczelny kolektor na uszczelce w którymś cylindrze. W M52 i M54 byle pierdoła w dolocie potrafi zabrać 20-30% mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB28
Do wymiany tego czujnika nic nie trzeba zdejmować. on jest zaraz w na króćcu wyjściowym z chłodnicy. Może ktoś mi powiedzieć o czym informuje mnie ta zakładka rough? Co to za wartości? Błąd z gubieniem zapłonu juz nie wystepuje. Skasowalem i narazie cisza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 22:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
mati10025 napisał(a):
Do wymiany tego czujnika nic nie trzeba zdejmować. on jest zaraz w na króćcu wyjściowym z chłodnicy. Może ktoś mi powiedzieć o czym informuje mnie ta zakładka rough? Co to za wartości? Błąd z gubieniem zapłonu juz nie wystepuje. Skasowalem i narazie cisza.


Czyli wymieniłeś dobry czujnik. W pierwszym poście pokazujesz screeny, w których temperatura silnika jest z czapy (145 stopni C), a temperatura na wyjściu z chłodnicy prawidłowa. Tam ma być na wyjściu 50-60 stopni, bo czujnik mierzy płyn, który dopiero został schłodzony w chłodnicy. Silnik na podstawie tego czujnika nie ustala składu mieszanki. Miałeś wymienić czujnik temperatury silnika, który wskazywał 145 stopni. On jest pod kolektorem ssącym, wkręcony w głowicę. Kolektor do zdjęcia i jazda. Zabrałeś się za tą robotę, jak szczerbaty za suchary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Prośba w rozszyfrowaniu problemu.
PostNapisane: 4 maja 2016, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB28
No OK, tylko ze wskazówkę temp mam w pionie. Jakby był uszkodzony to wskazówka wychodziłaby poza zakres. Czy może się myle? No nic kupie ten drugi i wtedy zobaczymy.

Zapytam żeby znów plamy nie dać. Chodzi o czujnik nr.3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL