BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] 530xD, AUT, Błąd ABS 4x4 i inne + drżący pedał hamulca
PostNapisane: 1 maja 2016, 13:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E61
Witam

Wczoraj zakupiłem BMW E61, 530xD, 231KM, 280tyś km. Rok 07/2006. Podczas jazdy próbnej wszystko wydawało się być w porządku, jednakże, podczas powrotu do domu po ok. 30km pojawiły się następujące komunikaty:

- Błąd ABS 4x4 - system 4x4 wyłączony
- Błąd kontroli trakcji - system wyłączony
- Błąd ciśnienia w oponach.

Po zgaszeniu i odpaleniu błędów już nie ma.

Podejrzewam, że jest to związane ze słynnym regulatorem napięcia przy alternatorze... Miałem podobne problemy przy mojej drugiej E61 530D, bez X ale z DynamicDrive, jednak jest to mój pierwszy 4x4 i nie jestem pewny czy to będzie to...

Innym problemem jest nieregularne, delikatne drżenie wciśniętego pedału hamulca, podczas postoju na światłach. Automatyczna skrzynia pracuje idealnie, nic nie przeciąga, biegi zmienia w mgnieniu oka bez zastanowienia. Problem występuje również, gdy skrzynia jest w pozycji P, z początku tego nie czuć, a po chwili objaw delikatnie narasta i utrzymuje pewien delikatny poziom. Po odpaleniu w garażu słychać delikatne piski, tj. jakaś rolka była do wymiany, może ma coś to wspólnego, a może po prostu jest to coś innego.

Spotkał się ktoś z czymś takim?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 530xD, AUT, Błąd ABS 4x4 i inne + drżący pedał hamulca
PostNapisane: 7 maja 2016, 21:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 880
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: e60 LCI
Kod silnika: M57D30O2
Garaż: Obecne e60 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147101
Byłe e46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136636
To nie ma nic wspólnego z alternatorem...
Coś nie tak dzieje się z napędem.
- Pierwsze sprawdź ciśnienie w kołach czy przypadkiem z któregoś nie schodzi.
- Jakie masz koła? W x-drivie muszą być koła o jednakowej średnicy. Najlepiej wszystkie takie same i muszą być w miarę równo wytarte. Producent zaleca max różnice średnicy kół między przodem a tyłem 1%!
- Do wymiany jest olej w x-drivie.
- Siłownik napędu - w X3, X5 uciera się plastikowa zębatka i można to tanio naprawić natomiast w E9x/E6x zębatki są już metalowe i trzeba wymieniać kompletny siłownik (znalazłem na allegro regenerowane są po 1000zł)
- Ostatnia przyczyną może być padająca skrzynka od napędu a tutaj naprawa zależnie od stanu, 1500 - 3500zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 530xD, AUT, Błąd ABS 4x4 i inne + drżący pedał hamulca
PostNapisane: 9 maja 2016, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E61
Witam

Niby wszystko by się zgadzało, tylko dlaczego wyskakuje błąd o spadku ciśnienia w oponach? Koła i opony mam wszystkie takie same, 245/40 r18.

Teraz mam nowy objaw tj. na skręconych kołach samochód wydaje z siebie dźwięk jakby miał problem z rozłożeniem siły na poszczególne koła... Delikatnie przyszarpie (albo sprawia takie wrażenie) tak jakby chciał zgasnąć, dzieje się tak niezależnie czy cofam czy parkuję przodem, tylko przy wolnym "toczeniu się" i to nie zawsze. W przyszły weekend planuję zakup alternatora bo wiele wskazuje na to, że mam skoki napięcia, skrzynia chodzi świetnie by np po krótszej trasie z włączonymi światłami, nawiewami itp zacząć zmieniać biegi około 2100 obr. a po dłuższej trasie wszystko wraca do normy. a przy następnej okazji gdzieś za 2 miesiące planuje wymianę oleju w Xdrive chyba że polecacie coś innego zrobić.

Alternator podobno idzie sprawdzić w następujący sposób:

-odpalić samochód, włączyć wszystko co się da i sprawdzić czy ładowanie jest poniżej normy, jeżeli tak to do wymiany regulator, jeżeli nie to znaczy że jest inny problem.

Nie wiem na ile ta metoda jest skuteczna ale spróbuję.

Wielkie dzięki za odpowiedź! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL