BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 00:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [EXX] Silnik krokowy a zawór powietrza dodatkowego
PostNapisane: 16 maja 2016, 09:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Witam, i proszę o ostateczne wyjaśnienie roli zaworu powietrza dodatkowego ( nie silnika krokowego). Podobne tematy pojawiały się już na forum, ale nie wyjasniały konkretnie róznic, a także miałem wrażanie, że niektórzy zabierający głos mieli na myślu silnik krokowy ( metalowy T-shape) a niektórzy zawór powietzra dodatkowego ( plastikowy, mały)

W moim silniku M42, występują obydwa zawory. Moje pytanie jest takie - jaką konkretnie rolę pełni ten mniejszy plastikowy ( w mojej opini własnie zawór powietrza dodatkowego) ? Po jego odpięciu nie ma żadnych zmian ani na zimnym ani na rozgrzaym silniku.

Dla wyjaśnienia, dodaję zdjęcia:

1. Silnik krokowy

Obrazek


2. Zawór powietrza dodatkowego
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Silnik krokowy a zawór powietrza dodatkowego
PostNapisane: 16 maja 2016, 14:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Poczytaj o systemie evap, odprowadzanie par ze zbiornika paliwa. Pod maska masz taka czarna tube, jest to filtr weglowy ktory wylapuje i przetrzymuje opary paliwa i okresowo jest "przewietrzany" zeby sie zregenerowal. Filtr podlaczony jeat do podcisnienia przy przepustnicy i w momencie gdy zaworek sie otworzy opary sa dostarczane do silnika i spalane.

Czyli maly czarny zaworek na zdjeciu to czesc systemu evap

A silniczek krokowy (t shape) do regulacji obrotow biegu jalowego. Sa tez krokowce montowane na przelustnicy i sa male czarne, moze ktos pomylil o co mu chodzilo.

A i zawor powietrza dodatkowego to jeszcze co innego, tu chodzi o tzw dopowietrzanie spalin, wystepuje pompa powietrza dodatkowego, tlczone jest powietrze do wydechu w celu szybszego rozgrzania katalizatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Silnik krokowy a zawór powietrza dodatkowego
PostNapisane: 17 maja 2016, 20:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
W twoim silniku nie występuje coś takiego jak silnik krokowy.Pierwsza fota to zawór powietrza dodatkowego(potocznie i błędnie zwany krokowym) a druga fota to zawór par paliwa przy filtrze węglowym.Żadne bmw przynajmniej do silnika m54 nigdy nie posiadało czegoś takiego jak silnik krokowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Silnik krokowy a zawór powietrza dodatkowego
PostNapisane: 17 maja 2016, 22:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Jak juz to zawor regulacji biegu jalowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Silnik krokowy a zawór powietrza dodatkowego
PostNapisane: 18 maja 2016, 07:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
picia9669 napisał(a):
Jak juz to zawor regulacji biegu jalowego.


Też jest jest tak nazywany.
Natomiast tam gdzie jest pompa powietrza wtórnego to jest zawór powietrza wtórnego.
Co do sprawdzenia zaworu przy filtrze węglowym(druga fota) to wystarczy na pracującym silniku zacisnąć wężyk czy to przed czy za zaworem i silnik nie powinien zmienić swojej pracy ponieważ na biegu jałowym zaworek ten jest zamknięty.Jeżeli po zaciśnięciu wężyka silnik zmieni pracę to albo zaworek jest uszkodzony,albo wiązka między zaworkiem a sterownikiem albo sam sterownik.Zaworek mam około 40ohm sprawdzając multimetrem.Możemy go sprawdzić również prostownikiem podając na niego przez chwilę 12V na małym amperażu będzie słychać jak się zamyka.Jakbyś potrzebował zaworka na podmianę to gdzieś miałem i musiałbyś podjechać bo jestem z Końskich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL