BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 01:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] swap czy remont?
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Witam.

Jestem tu nowy...mam e46 318 1895cm3 118km z 98r. sedan.
Okazalo sie dzisiaj, ze silnik jest do remontu...moj mechanik mowi, ze napewno wal do regeneracji bedzie i panewki trzeba robic bo sie przekrecily czy cos...nie znam sie na mechanice...mowi ze lepiej narazie nie jezdzic nia bo jak pier...olnie to po calym silniku...remont napewno bedzie sporo kosztowal...juz to czuje w kosciach...moze mi ktos pi razy oko powiedziec ile taki remont moze kosztowac? a moze lepiej kupic juz 2.0 150km drugi silnik i sie nie pieprzyc z tym dziadostwem....ewentualnie co trzeba kupic jeszcze do 2.0?skrzynie itp trzeba czy tylko przekladka silnika styknie?

Prosze o jakies rady.


Ostatnio edytowano 28 sierpnia 2009, 09:44 przez przemkoszczak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
najprościej (jak osiągi Ci wysraczają) kupić taki sam silnik, który jest jeszcze w aucie (żeby go sprawdzić). Przy zmianie na inny zawsze jest dużo przeróbek etc.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
czyli co mowisz ze nie warto remontowac tego co mam teraz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
ja bym swapował, ale nie na 2.0 tylko na taki sam 1.8, kupić wtedy goły silnik, a osprzęt typu chłodnice, kolektory itd wszystko Ci będzie pasować, to moje zdanie

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
TOMEK_2.5 napisał(a):
ja bym swapował, ale nie na 2.0 tylko na taki sam 1.8, kupić wtedy goły silnik, a osprzęt typu chłodnice, kolektory itd wszystko Ci będzie pasować, to moje zdanie


mowisz ze taniej wyjdzie niz remont? w poniedzialek mechanik mi powie mniej wiecej ile to wyjdzie i co tam dokladnie jeszcze jest do roboty...jak patrzylem na allegro to silniki sie wahaja miedzy 1500 - 2500zl tylko zeby sie nie wj..bac z deszczu pod rynne...moze lepiej dolozyc troche i zrobic to co sie ma tymbardziej ze juz w ten silnik wlozylem 1300zl wczesniej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 10:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Ja bym robil swapa na 2.0, NIC kompletnie nie będziesz musial wymieniac ani sprzegla ani hamulcow ani skrzyni ani walu, wiem co mowie bo robilem to u siebie.... Koszt jest niewielki, wlasciwie tylko koszt silnika i komputeraz + przekladka i wsio:D

A dzwiek r6 :hurra:

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
dziqsek napisał(a):
Ja bym robil swapa na 2.0, NIC kompletnie nie będziesz musial wymieniac ani sprzegla ani hamulcow ani skrzyni ani walu, wiem co mowie bo robilem to u siebie.... Koszt jest niewielki, wlasciwie tylko koszt silnika i komputeraz + przekladka i wsio:D

A dzwiek r6 :hurra:


Ile cie wszystko uczynilo, kompletnie wszystko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 11:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Jesli jestes z kuj-pom to proponuje Ci przekladke u Puza, wybierz sobie silnik 2.8 zaplacisz pare grosza, nie bedzie Cie nic obchodzilo i bedziesz mial na to jeszcze gwarancje, że nie siadzie Ci po miesiacu. O brzmieniu i osiagach nie wspomne:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
jaras_pro napisał(a):
Jesli jestes z kuj-pom to proponuje Ci przekladke u Puza


Mozesz cos wiecej napisac? Co gdzie jak i kiedy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Koles zajmuje sie wlasnie takimi sprawami jak profesjonalny swap. Podkreslam ze zbyt tani to on nie jest. Ale zrobi wszystko (nie bedziesz sie martwil czy kupiles dobry wał, most czy moze komputer), dajesz auto, i jak trafi Twoja kolejka to odbierasz gotowe po tygodniu. wsiadasz i nic Cie nie obchodzi. roznice cen silników (2.0 do 3.0) r6 nie sa aż takie duze, chyba ze interesuje Cie wersja m3 3.2 no to juz pewnie jest roznica. wiec jakbys sie decydował na r6 to polecalbym 2.8- sprawdzony silnik, w miare oszczedny. tu jest jego stronka
http://www.puz.com.pl/
znajdziesz tu nr telefonu. zadzwon i dowiesz sie dokladnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Dzieki za namiar...napisalem do nich, zobaczymy co odpisza...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Szczerze mowiac to lepiej zadzwon, bo on watpie zeby mial czas na odpisywanie na maie. albo w mailu odczytasz wiadomosc od niego ze prosi o telefon.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
"przepraszamy, wybrany abonent jest w tym momencie nie osiagalny..." wiec napisalem...sprobuje pozniej zadzwonic jeszcze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 18:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
i jak, dostales jakas odpowiedz? bo jestem ciekaw az :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 19:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Kolego, jeżeli rzeczywiście mechanik ma rację i obróciło ci panewki to najprawdopodobniej od wstawiania w palnik na zimnym motorze i jest duża szansa że góra silnika jest dobra. Gdyby tak było to koszt remontu nie będzie wysoki a będziesz wiedział co masz pod maską. Swapowanie, kombinowanie, przekładanie czyli wszystko co podpowiada polska mentalność to w mniejszym bądź większym stopniu druciarstwo. Po pierwsze - choćby swapowiec był najlepszy w świecie to nowego silnika ci nie włoży. Po drugie takie kombinacje to ta sama bajka co przekładanie anglików - niby się da i jest OK ale w praktyce okazuję się, że nie jest różowo. Po trzecie - jeśli gość zamiast 1,8 włoży ci 2,8 to ciekawe czy zmieni też hamulce, zawieszenie i sto innych rzeczy jakie powinny zostać zmienione. Rób jak chcesz ale ja osobiście swapowanego, poanglikańskiego czy powypadkowego auta nigdy bym nie kupił.

ps. inna sprawa to swapowanie trychlin w rodzaju E36, 92 rok, 680 tys. przebiegu w tym ostatnie 300 na LPG a inna sprawa to E46, które coś tam jeszcze jest warte.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 19:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
lizardking napisał(a):
Kolego, jeżeli rzeczywiście mechanik ma rację i obróciło ci panewki to najprawdopodobniej od wstawiania w palnik na zimnym motorze i jest duża szansa że góra silnika jest dobra. Gdyby tak było to koszt remontu nie będzie wysoki a będziesz wiedział co masz pod maską. Swapowanie, kombinowanie, przekładanie czyli wszystko co podpowiada polska mentalność to w mniejszym bądź większym stopniu druciarstwo. Po pierwsze - choćby swapowiec był najlepszy w świecie to nowego silnika ci nie włoży. Po drugie takie kombinacje to ta sama bajka co przekładanie anglików - niby się da i jest OK ale w praktyce okazuję się, że nie jest różowo. Po trzecie - jeśli gość zamiast 1,8 włoży ci 2,8 to ciekawe czy zmieni też hamulce, zawieszenie i sto innych rzeczy jakie powinny zostać zmienione. Rób jak chcesz ale ja osobiście swapowanego, poanglikańskiego czy powypadkowego auta nigdy bym nie kupił.

ps. inna sprawa to swapowanie trychlin w rodzaju E36, 92 rok, 680 tys. przebiegu w tym ostatnie 300 na LPG a inna sprawa to E46, które coś tam jeszcze jest warte.


Kolega chyba nie widział jeszcze nigdy na oczy roboty PUZ`a ani innego dobrego swapera. I dlaczego "gość" miałby nie zmienić mu hamulców, zawieszenia itd ? Każdy zwykły mechanik to potrafi, żadna wielka filozofia.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 19:54 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15749
Bobby_Valentino napisał(a):
dlaczego "gość" miałby nie zmienić mu hamulców, zawieszenia itd ? Każdy zwykły mechanik to potrafi, żadna wielka filozofia.


Chocby dlatego, że tu mimo wszystko chodzi o koszty, filozofią to nie jest, ale dodatkowo kosztuje.

przemkoszczak wybierz co tansze: albo remont obecnego silnika albo zakup + montaż takiego samego 1.9/118KM.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Bobby_Valentino napisał(a):
Kolega chyba nie widział jeszcze nigdy na oczy roboty PUZ`a ani innego dobrego swapera

Dokladnie, Ci co nie widzieli tej roboty to oczywiscie moga miec takie wrazenie. Mam dokladnie 2 znajomych co transplantowali do swojej beemki nowe silniki i nikt nie narzeka i jest pelen podziwu co do zachowania swojego auta. Jesli chodzi o przekladki Anglika to tez zalezy od auta, akurat w przypadku BMW nie wychodzi o najgorzej, ale nie odbiegajmy od tematu.

Przemkoszczak jak juz PUZ da Ci odpowiedz to porownaj sobie ceny oczywiscie, i zapewniam Cie ze jak bedziesz chcial miec 328 to bedziesz mial 328 a nie tylko silnik.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 20:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
ja bym dol zrobil w dobrej firmie i do tego glowice i wiesz co masz -w zasadzie nowy silnik -a tak swapuje sie ale nie wiesz ile pojezdzisz - a jak juz kolega powyzej wspomnial -wszystko to jest kwestia pieniedzy a remont - nie wiem jak u was - ale u mnie w granicach 2-2,5 i masz pewny motor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Choćby sam PUZ osobiście miałby mi zrobić 328 z 318, na najlepszych częściach i z wymianą wszystkich, nawet najmniej znaczących dupereli, choćby mi pozłocił kluczyk i zalał pod korek to i tak wolałbym 328, które jako takie wyjechało z Monachium. Nawet niech będzie dwa lata starsze i z mniejszym wypasem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL