BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 00:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 18 maja 2016, 21:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: brak
Kod silnika: brak
Garaż: brak
Witam wszystkich.Z góry przepraszam jeśli moje pytanie pokrywa się już częściowo z jakimś istniejącym ale interesują mnie jak najbardziej aktualne opinie.
Przymierzam się do zakupu wyżej wymienionego samochodu, czyli bmw e46 z benzynowym silnikiem 318Ci z 2.0l 143 konnym lub 320Ci 2.2l 170Km, najprawdopodobniej z nadwoziem coupe, ale o sedanie również myślę. Interesuje mnie głównie różnica w awaryjności oraz spalaniu tych silników. Słyszałem różne opinie, zazwyczaj lepsze po stronie 320Ci, bo niby niewiele więcej pali a jednak lepiej się odpycha. Ale stawiam głównie na 318Ci bo zależy mi na dość małym spalaniu, ale ostatnio usłyszałem, że ta wersja silnikowa jest o wiele bardziej awaryjna i potrafi o wiele więcej palić niż rzędowa 6 ile w tym prawdy??
Drugie pytanie już związane z samym kupnem auta. Na co patrzeć podczas oglądania e46 przed zakupem? ma jakieś gorsze miejsca? oraz w jakim przedziale cen szukać egzeplarzy? nie chciałbym wydać więcej niz 16-17tys.
Liczę na waszą pomoc oraz brak odp w stylu: to juz bylo 10 lat temu,poszukaj, może znajdziesz :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 01:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Zdecydowanie szukaj autka z silnikiem R6 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 06:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
kseroks napisał(a):
18Ci bo zależy mi na dość małym spalaniu
obawiam się że aż tak dużej różnicy nie będzie w spalaniu, 1-2 litra i to wszystko. Co do awaryjności tych dwóch jednostek, to chyba nie ma co porównywać, N42B18 (318) to chyba najgorsze co może być w e46 i ja bym omijał szerokim łukiem egzemplarze z tym silnikiem :/ m54b22 to zdecydowanie lepszy wybór ;)

Zaraz ktoś napisze że jeździ 2 lata i nic nie robi :P ale ilość awarii i problemów chociażby ze spalaniem oleju w n42 jest nieporównywalnie większa niż w M54.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 08:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: n42b18
W N42 albo będziesz musiał zrobić rozrząd i uszczelniacze zaworowe, albo szukaj auta gdzie ktoś już to zrobił. Bo te elementy były wadliwe.
Silnik 6cyl zdecydowanie lepszy niestety trudno trafić na ładne auto z taką jednostką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 12:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Skoro juz powyzej 2.0 to moze niech kolega rozmysli kwestie 325Ci - koszty utrzymania bardzo podobne do 320. Spalanie jest bardzo podobne w tych jednostkach, w zasadzie wszystko zalezy od nogi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 14:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Pewnie 330i w sumie też niewiele więcej pali ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 15:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
na 318i były jakieś akcje serwisowe, szukaj takiej która miała robiony silnik. Spalanie będzie mniejsze w R4 ale jeżeli chodzi o jazdę to szału nie będzie robić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 15:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 526
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: Brak
318Ci (N42B20) tylko do miasta lub na krótkie trasy. Nie wiem jak w M54B22, ale w N42 brakuje szóstego biegu w trasie (spalanie/głośność).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7592
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
U11 23i
F87
trollu, to bez znaczenia czy były akcje serwisowe czy nie. I tak prędzej czy później się posypie. N4xBx to ZŁO :!:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 16:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 825
Lokalizacja: WZY
Moje BMW: E46 Cabrio
Kod silnika: M54B30
Bierz R6 bo będziesz żałował nie pakuj się w N42.. Bierz M54B22 albo lepiej M54B25, M54B30 :hyhy:

_________________
Obrazek
E46 Coupe Lightgelb /// ^ KLIK ^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 18:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Rok temu szukałem za podobne pieniądze sedana. Wybór padł na m54b22 lub b25. Odpuściłem na starcie b30 ze względu na stan aut w tym przedziale cenowym, oraz nieco wyższe koszty utrzymania. M54b22 i b25 palą tyle samo, b30 już trochę więcej od nich. Poszukiwania zajęły mi dobre pół roku, a po auto musiałem jechać 500 km, ale było warto. Jak się dobrze trafi, to koszty utrzymania nie będą powalać i zrobisz jeszcze wiele tys. km bez grzebania w aucie. Spalanie m54b22: minimum na trasie przy spokojnej jeździe 7/100, normalna trasa z częstym wyprzedzaniem 8,5/100, autostrada (ze średnią V=150) 9,5/100, miasto 10-11/100.
Odpuść 318i z serią N, bo w ciągu dwóch lat eksploatacji oszczędności na paliwie wydasz w naprawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
kaczorek79 napisał(a):
Spalanie m54b22: minimum na trasie przy spokojnej jeździe 7/100, normalna trasa z częstym wyprzedzaniem 8,5/100, autostrada (ze średnią V=150) 9,5/100, miasto 10-11/100.


Wydaje mi się, że powinno być trochę mniej, w e60 z tym samym silnikiem miałem spalanie 7l na trasie przy spokojnej jezdzie, wiec chyba e46 powinno troszkę mniej palić. Co do miasta zgadza się :)
I warto dodać, że silniki M54 bez problemu znoszą gaz i instalacja nie jest skomplikowana, w serii N jest już podobno trochę gorzej z instalacją.
Mi M54B22 pali w trasie 9l gazu (spokojna jazda) 10-11 przy troszkę agresywniejszej, średnia wychodzi 10-12l uwzględniając miasto. Model e60 automat, więc troszkę cięższy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
kaczorek79 napisał(a):
autostrada (ze średnią V=150) 9,5/100, miasto 10-11/100.

Dodaj do tych wartości 1,5 litra, i będzie realne spalanie, no chyba że miasto to dla Ciebie 10-15tys. miasteczko bez świateł.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 20:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
brat ma 318i od roku i padł napinacz paska i chyba cewka, sam nie wie dokładnie bo oddał auto do mechanika, zapłacił i jeździ. 328i na pełnym baku robił 300km po mieście, teraz nawet nie pytałem ile ale mówił że sporo mniej. Co nie zmienia faktu, że być może ma szczęście co do swojego egzemplarza

ja osobiście też szukałbym R6 no chyba, że 90% jazdy to mega zakorkowane miasto, trochę bez sensu wtedy duży silnik do stania w korku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 21:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Razek napisał(a):
kaczorek79 napisał(a):
Spalanie m54b22: minimum na trasie przy spokojnej jeździe 7/100, normalna trasa z częstym wyprzedzaniem 8,5/100, autostrada (ze średnią V=150) 9,5/100, miasto 10-11/100.


Wydaje mi się, że powinno być trochę mniej, w e60 z tym samym silnikiem miałem spalanie 7l na trasie przy spokojnej jezdzie, wiec chyba e46 powinno troszkę mniej palić. Co do miasta zgadza się :)
I warto dodać, że silniki M54 bez problemu znoszą gaz i instalacja nie jest skomplikowana, w serii N jest już podobno trochę gorzej z instalacją.
Mi M54B22 pali w trasie 9l gazu (spokojna jazda) 10-11 przy troszkę agresywniejszej, średnia wychodzi 10-12l uwzględniając miasto. Model e60 automat, więc troszkę cięższy.

E60 z m54 spali w trasie tak samo, bo masa nie wpływa wtedy znacząco na spalanie. Dopiero w ruchu miejskim będzie więcej, bo trzeba większą masę rozpędzać. Do tego dodać inne DME (e46 ma MS43, e60 ma MS46) i może okazać się, że w e60 będzie niższa emisja spalin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 21:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Pawel! napisał(a):
kaczorek79 napisał(a):
autostrada (ze średnią V=150) 9,5/100, miasto 10-11/100.

Dodaj do tych wartości 1,5 litra, i będzie realne spalanie, no chyba że miasto to dla Ciebie 10-15tys. miasteczko bez świateł.

Mieszkam w Gdyni, tu się jeździ po mieście, nie stoi. Natomiast na autostradzie 11/100 uzyskam dopiero przy V=170.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 22:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: brak
Kod silnika: brak
Garaż: brak
Dzięki wszystkim za opinie, trochę dają do myślenia wasze rady, więc rozejrzę się bardziej za R6.
Ale czy dam rade kupić jakis nie zajechany egzemplarz 320Ci 170KM do 16tys? chyba bardziej będę celował w coupe. Większy silnik mi raczej nie potrzebny, a ubezpieczenie i to to podstawowe OC by mnie wykończyło z większą jednostką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Nie ma sensu bawić się w silniki poniżej R6 w tym aucie po mojemu ..Chyba ,że na prawdę nie należysz do szybkich kierowców to można polecić 318i przed liftem tego 118ps ale nie tego po lifcie :D Polecam od siebie M52TUB25/B28(tego drugiego bardzo polecam) i M54 wszystkie z tym ,że najbardziej opłaca się kupić M54B25 jeśli chodzi o stosunek spalanie/osiągi ponieważ B22 pali identycznie a osiągi ma wyraźnie gorsze.. natomiast B30 ma osiągi lepsze ale pali już trochę więcej ..Ogólnie podsumowanie jest takie R4 :suchy: R6 :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 23:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
kseroks napisał(a):
Dzięki wszystkim za opinie, trochę dają do myślenia wasze rady, więc rozejrzę się bardziej za R6.
Ale czy dam rade kupić jakis nie zajechany egzemplarz 320Ci 170KM do 16tys? chyba bardziej będę celował w coupe. Większy silnik mi raczej nie potrzebny, a ubezpieczenie i to to podstawowe OC by mnie wykończyło z większą jednostką.

OC za 2.2; 2.5; 3.0 będzie pewnie podobne jak nie identyczne.

kaczorek79 napisał(a):
Mieszkam w Gdyni, tu się jeździ po mieście, nie stoi. Natomiast na autostradzie 11/100 uzyskam dopiero przy V=170.

Ciekawe to co piszesz, wynik z tankowania czy z ekonomizera?
Jutro sprawdzę u siebie jak to wygląda.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
kaczorek79 napisał(a):
Mieszkam w Gdyni, tu się jeździ po mieście, nie stoi. Natomiast na autostradzie 11/100 uzyskam dopiero przy V=170.

Ciekawe to co piszesz, wynik z tankowania czy z ekonomizera?
Jutro sprawdzę u siebie jak to wygląda.[/quote]

To są wyniki z tankowania. Nie musisz u siebie sprawdzać, bo m52 pali więcej od m54. Silniki m52 spełniają normę euro3, natomiast m54 od 2002r normę euro4.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL