Witam
W 90% przypadków problem jest związany z sterowaniem turbiny....
Czarny dym oznacza niedobór powietrza!!
W takiej sytuacji są dwie opcje jedna to małe ciśnienie w kolektorze inna to właściwe ciśnienie ale ktoś przesadził z "chipem" i dolał zbyt wiele paliwa.
Gdy nie ma powietrza autko słabe......... gdy jest powietrze i przelano paliwem w modyfikacji moc jest.
Zakładam że w Twoim przypadku mocy nie ma.
Sugeruję to o czym było 1000% sprawdzić zaworek podciśnienia,sprawdzić przewody podciśnieniowe ,sprawdzić czy poprawnie pracuje sztanga przy turbinie czy się chowa po odpaleniu auta i czy "faluje" przy dodawaniu gazu.
Sprawdzić doprowadzenie powietrza z turbo do intercoolera i z intercoolera do kolektora, bywa że rura gumowa pęka i powietrze dmuchane przez turbo ulatuje do atmosfery.
Sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze.
Idealnym rozwiązaniem jest podłączenie się pod kompa i w blokach mierzonych podczas jazdy kontrolowanie tego co pokazuje komp- ciśnienie w odniesieniu do pomiaru przepływki .Ciśnienie w szynie CR. Korekty na wtryskach.
To o czym piszesz często trafia większość turbodoładowanych diesli .
O wszystkim było napisane jak co i gdzie sprawdzić......
Nawet nie specjalnie musisz szukać wystarczy że przeczytasz większość moich postów
Będziesz znacznie mądrzejszy i sam naprawisz swoje autko.
Pozdrawiam Krzysiek