BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 21 października 2021, 21:28


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 5 czerwca 2016, 19:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1081
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
ROBBMW napisał(a):
kirpek napisał(a):
. Kupic m52 w stanie do uzytku jest dużo łatwiej bo to bez awaryjny piec w zasadzie. .


Bzudry mocne bzdury kolego, obecnie mam E46 rok z tym silnikiem i żadnych problemów, olej wymieniony rok temu i tyle do tej pory, więc najgorsz jest wypowiedź gosci którzy maja R6 w gazie bo nie stać ich na jazdę w PB. Ja osobiscie mialem E36 R6 i E39R6. fajne silnik ale bez gazu nie ma co pochodzić, tutaj jeźdzę rok na benzynie i ani nie myślę gazu zakładać bo auto spala 7 litrów paliwa w trybie mieszanym, trasa 6.2 więc nie ma nawet o czym rozmawiać, ja sobie chwale ten silnik chodź też mialem mieszane uczucia czy bedzie chodzic bezawaryjnie. A BTW wszystkie nowsze bmw maja silniki zaczynające się od kodu N więc kiedyś wszyszy będą jezdzić takimi pozdrawiam hejterów N42 :ok:

A Autorowi posta polecam N42B20 niewiem jak jest z n42b18 ale B20 jest bardziej żwawy no i 150km pod noga


Widac brak cylindroow to i kompleksy wieksze. Powiedziec nka bezawaryjna to jak cygan ktory nie kradnie. Najwyraźniej portfel za chudy jak r6 tylko do gazu. Mam 3 rok i nie stwierdziłem potrzeby gazu.. Jedyna zalety enki to bezkolizyjnosc i niske spalanie.
Nie wiem z której strony ma te 150 koni.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 5 czerwca 2016, 19:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1167
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
W przypadku silników, w których prawdopodobieństwo awarii jest b.duże kupno używki to jest debilizm, wyrzucone pieniądze w błoto. Za nie małe pieniądze dostaniemy starego szrota, który i tak zaraz się posypie. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest remont motoru u gościa, który wie co robi (np. LEO), będziesz miał spokój na lata i zero stresów, że zaraz padlina się znowu rozpadnie. Tak jak mój kumpel co kupił do Audi używany motor - legendarne już 2.5tdi :D, mówiłem mu, zrób remont i będziesz miał spokój, kupił jakiś motor za 3k chyba, pojeździł 2 msc i motorownia zdechła na amen :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 5 czerwca 2016, 20:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1217
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N47C
kirpek napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
kirpek napisał(a):
. Kupic m52 w stanie do uzytku jest dużo łatwiej bo to bez awaryjny piec w zasadzie. .





Widac brak cylindroow to i kompleksy wieksze. Powiedziec nka bezawaryjna to jak cygan ktory nie kradnie. Najwyraźniej portfel za chudy jak r6 tylko do gazu. Mam 3 rok i nie stwierdziłem potrzeby gazu.. Jedyna zalety enki to bezkolizyjnosc i niske spalanie.
Nie wiem z której strony ma te 150 koni.


Nka bezawaryjna właśnie taka jest u mnie, a samochód jeździ 7 dni w tygodniu przez 365 dni u mnie olej nie stygnie tygodniowo 300-400km robione regularnie. Więc nie wypowadaj się skoro nie miałeś tego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 5 czerwca 2016, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
dawidP napisał(a):
Dziękuje za zainteresowanie tematem i wiele odpowiedzi, macie chyba racje że wymiana na inna R4 nie ma sensu więc dozbieram trochę kasy, spróbuje znaleźć jakiegoś anglika M54b22 lub b25 i swap na R6 a resztę elementów blacharskich sprzedam i może tak bardzo po kieszeni nie dostanę

Zanim zaczniesz myśleć o wymianach, opisz dokładnie co silnikowi dolega. W przypadku N42 kopcenie i branie dużych ilości oleju nie musi oznaczać, że silnik leży i kwiczy. Być może to same uszczelniacze.


Zywiec napisał(a):
swap na m54b22 kupisz w cenie wymiany uszczelniaczy w n42/n46 :P :P

Mówisz o samym silniku (słupku). Dolicz kasę za inny wał, inny kompletny wydech, inną wiązkę, a jeśli masz automat to i skrzynię, do tego jeszcze robociznę i wyjdzie 3/4 ceny samochodu jeśli będzie miało być zrobione tak, żeby jeździło.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 5 czerwca 2016, 22:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21710
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
ROBBMW napisał(a):
///david napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
Stać mnie gaz do kuchenek i zapalniczek




Nie wiem czy wiesz to... lepsze zapalniczki chodzą na benzynę :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 5 czerwca 2016, 22:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
:rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 5 czerwca 2016, 23:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 355
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Ja ze swojej strony mogę polecić M54B22 w e46 powinien dawać radę, poszukaj takiego, który możesz odpalić, zagrzać, najlepiej z auta z automatyczną skrzynią, bo to zawsze jakiś argument, że nie dostawał w dupe.
Jak jest opcja przeswapowania na M52 to polecam jeszcze bardziej, szczególnie b28, miałem taki przez 1,5 roku, zrobiłem 30 tyś i jedyne co mi siadło przy samym silniku to czujnik wałka, oleju nie brał nawet grama.
Oba auta miałem i mam na gaz, chodziły bez większego problemu, raz na jakiś czas doregulowanie no i tankowanie na pewnych stacjach, m52b28 spalał mi 13l gazu m54 pali 11l, a osobom które smieją się z LPG radzę przeliczyć ile tracą pieniędzy co 10 tyś km zrobionych na benzynie przy obecnych cenach, a jest to około 2300zł. :rotfl: :rotfl:

Znajomi mają e90 z silnikiem N42b18 i też im kopci i pali olej, mimo że ma 190tyś przebiegu :dobani: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 6 czerwca 2016, 14:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Nie wiem jak prawidłowo się nazywa i gdzie można kupić zawór cyrkulacji klapy nawiewu powietrza świeżego do VW Sharan 2,8vr6. 1996 r. prod. Rzecz w tym, że nie ma ciepłego nawiewu z przodu /tył ma/ w klimatroniku dwustrefowym. Zimne powietrze daje dobrze, zmienia siłę natężenia nadmuchu, a ciepłego ani rusz.

_________________
kraina szczescia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 00:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21710
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
mstopa napisał(a):
Nie wiem jak prawidłowo się nazywa i gdzie można kupić zawór cyrkulacji klapy nawiewu powietrza świeżego do VW Sharan 2,8vr6. 1996 r. prod. Rzecz w tym, że nie ma ciepłego nawiewu z przodu /tył ma/ w klimatroniku dwustrefowym. Zimne powietrze daje dobrze, zmienia siłę natężenia nadmuchu, a ciepłego ani rusz.



Gdzieś Ty tu kolego wjechał z tym postem ? :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 20:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1811
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E39 523iT, E46 318i
Kod silnika: M52TUB25, M43TUB19
Garaż: -
fun_tha_mental napisał(a):
Mówisz o samym silniku (słupku). Dolicz kasę za inny wał, inny kompletny wydech, inną wiązkę, a jeśli masz automat to i skrzynię, do tego jeszcze robociznę i wyjdzie 3/4 ceny samochodu jeśli będzie miało być zrobione tak, żeby jeździło.


koszt wymiany uszczelniaczy w N bez sciagania glowicy to okolice 2 tys czyli zakup uzbrojonego m54b22 często ze skrzynia i kompem i wiązką

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 23:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21710
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Zywiec napisał(a):
fun_tha_mental napisał(a):
Mówisz o samym silniku (słupku). Dolicz kasę za inny wał, inny kompletny wydech, inną wiązkę, a jeśli masz automat to i skrzynię, do tego jeszcze robociznę i wyjdzie 3/4 ceny samochodu jeśli będzie miało być zrobione tak, żeby jeździło.


koszt wymiany uszczelniaczy w N bez sciagania glowicy to okolice 2 tys czyli zakup uzbrojonego m54b22 często ze skrzynia i kompem i wiązką



Owszem ale do autka kolegi brakuje jeszcze sporo podzespołów które należy podmienić by miało to ręce i nogi i hulało jak trzeba :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 8 czerwca 2016, 19:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1811
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E39 523iT, E46 318i
Kod silnika: M52TUB25, M43TUB19
Garaż: -
nie zrozumieliscie mojej sugestii remont n42/n46 to nie tylko uszczelniacze koszt rzetelnego remontu tego silnika kosztuje tyle co komplet wszystkiego co potrzeba do wsadzenia m54. przerabialem rozebrane n46b18 i nikt mi nie powie ze to dobry silnik, a juz napewno tani w naprawach.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 10 czerwca 2016, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
Zywiec napisał(a):
fun_tha_mental napisał(a):
Mówisz o samym silniku (słupku). Dolicz kasę za inny wał, inny kompletny wydech, inną wiązkę, a jeśli masz automat to i skrzynię, do tego jeszcze robociznę i wyjdzie 3/4 ceny samochodu jeśli będzie miało być zrobione tak, żeby jeździło.


koszt wymiany uszczelniaczy w N bez sciagania glowicy to okolice 2 tys czyli zakup uzbrojonego m54b22 często ze skrzynia i kompem i wiązką


W moim przypadku koszt wyniósł 750pln z częściami i po przejechaniu 15tys od naprawy nie mam żadnych problemów z tym silnikiem.

m54 ze skrzynią, kompem i wiązką za 2tys, to moim skromnym zdaniem tylko proszenie się o kłopoty. Poza tym co z kupienia samego silnika ze skrzynią wynika? Jeszcze trzeba go zamontować i uruchomić, a zakładam że nie każdy ma możliwość zrobienia tego samemu i pod domem. No i nadal zostaje jeszcze wał i kompletny wydech. No i jeszcze ta robocizna.
Jakby nie liczyć, wymiana silnika przy obecnych cenach e46 nie ma sensu. Jeśli już, to lepiej sprzedać i kupić inny z silnikiem R6. Kasowo nie wyjdzie drożej niż swap, a przynajmniej wszystko będzie zmontowane oryginalnie.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzony silnik N42b18 wymiana, remont ???
PostNapisane: 12 lipca 2016, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 13
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: E46
Kod silnika: n42b18
Witam, wiec tak silnik N42 dostał solidna dawkę specyfików rzekomo uszczelniających niestety bez rezultatu kopcił mniej ale kopcił, olej nadal znikał do chwili gdy ... skończył się dyferencjał :/( jakiś żart jedno jeszcze nie naprawione a drugie się zj....ało) załamka na całej linii. W związku z tymi wszystkimi problemami i ewentualnie przyszłymi jakie mogą mnie spotkać zapadła decyzja o wymianie silnika. Pod maską będzie M54b25 koszt spory ale mam nadzieje że pozwoli mi to na spokojne użytkowanie auta. Silnik już jest z wszystkimi duperelami, a trochę ich jest nie spodziewałem się że aż tyle:) mechanik również ogarnięty więc teraz tylko czekać aż odda mi auto. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL