Mam problem z moją E38 2001r z silnikiem M52TU a mianowicie była robiona uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem głowicy z okazji mazi w układzie chłodzenia zamiast płynu, oraz wymieniane wszystkie przewody układu chłodzenia, gdyż były spuchnięte i jeden był już pęknięty (takie auto już zakupiłem za granicą nieświadomie, bo nie zaglądałem do zbiorniczka płynu chłodzącego). Auto było oddane do osoby która już robiła uszczelki w takich silnikach oczyściła układ z mazi a był dosyć mocno zapchany, Został zalany świeży olej i nowy płyn (po kilku płukankach). Auto chodziło łącznie ok 1 godziny i postanowiłem sprawdzić stan oleju, co się okazało z pełnego stanu jest poniżej min a w zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodzącego jest czysty olej na wierzchu niewymieszany z woda, silnik nawet troszkę nie kopci.
Czy macie pomysły co to może być? Czy ten silnik posiada jakąś chłodniczkę wodną oleju, lub jest jakieś inne miejsce poza głowicą gdzie może uciekać olej do płynu?
|