BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 00:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d M47 Problem z bezpiecznikiem w E-BOX'ie
PostNapisane: 30 czerwca 2016, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Moje BMW: E46
Witam, mam następujący problem z autem :

Ostatnimi czasy w aucie padł sterownik pompy wtryskowej. Auto zgasło w trakcie jazdy na autostradzie i już nie odpaliło. W trakcie naprawy wykryto również uszkodzony wtrysk sterujący. Obydwie części zostały naprawione i auto odpaliło. Chodziło elegancko dłuższy czas (pod warsztatem - ok. 40 minut) ,ale po przegazowaniu (ok.2000rpm) auto zgasło i nie odpaliło już.

Na początku myślałem, że dopiero naprawiony sterownik już zdechł :szok: ale co się okazuje :

- Wskazówka temperatury silnika po przekręceniu zapłonu odrazu leci na czerwone pole i tam zostaje
- Cały czas świeci się kontrola ASC (tylko ona)

Sądziłem, że może w jakiś sposób uszkodził się komputer czytając gdzieś w czeluściach internetu, że owa pozycja wskazówki sygnalizuje problem z ECU. Rozebrałem zatem skrzynkę bezpieczników pod maską i przed wyjęciem komputera sprawdziłem ten mały koszyk bezpieczników. Było tam 5 bezpieczników 30 A ale tylko 2 podłączone, reszta jakby zapas. W tych dwóch które były pierwszy (bliżej komputera) był spalony. Podmieniłem go ze sprawnym bezpiecznikiem i wsiadając do auta po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "zapłon" bezpiecznik odrazu wystrzelił. :przestraszony:

Czy ktoś może posiada jakąś poradę cóż może być nie tak ? Obstawiam jakieś zwarcie ale niestety nie mogę znaleźć konkretnego schematu co konkretnie jest do tego bezpiecznika podpięte. Znalazłem tylko informacje, że w 320d jest to "INJECTION/INJECTOR PUMP" jakoś tak.

Pomysły gdzie można szukać ew. zwarcia ? :padam:

THX


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47 Problem z bezpiecznikiem w E-BOX'ie
PostNapisane: 1 lipca 2016, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Moje BMW: E46
PROBLEM ROZWIĄZANY

Gdyby kiedyś ktoś natrafił na podobną sytuację to w moim przypadku problemem było :

Sterownik od pompy był wyjmowany bez wyjmowania pompy z auta i wysłany do regeneracji do firmy P.U.H. OMEGA (polecam!) w Sandomierzu. Po powrocie z naprawy zainstalowałem go na miejscu ponownie. Przewody jednak od pompy miały popękaną izolacje. Wymieniłem ją na dłuższym odcinku (dalej izolacja wydawała się ok) i złożyłem. Niestety gdy mechanik zainstalował wtrysk sterujący (tego już sam nie dałem rady) i odpalił auto i dodał gazu zapewne od drgań i wcześniejszego ruszania przewodami pozostała izolacja poprostu się rozleciała. Przewody stykały do korpusu co powodowało zwarcie do masy w miejscu gdzie idzie zasilanie przez bezpiecznik F1 w E-BOX'ie pod maską (pierwszy przy ECU). Po oczyszczeniu i ponownej izolacji auto odpaliło ponownie i już nie ma problemu. :hurra: Problem najlepiej zdiagnozować wyjmując koszyczek z bezpiecznikami i zwykłym miernikiem sprawdzić czy jest przejście między pinem bezpiecznika a masą auta. Potem dostać sie do sterownika pompy , odpiąć główną kość sterującą i sprawdzić czy jest zwarcie do masy w gnieździe sterownika pompy (nie wtyczce!) na skrajnym dolnym pinie patrząc od przegrody (skrajny dolny lewy patrząc od frontu auta) . Jeśli tak to przewody zwierają ponieważ izolacja się rozpadła :cwaniak: Zaizolować...cieszyć się dalszą jazdą :hyhy:

Pozdrawiam :)

I polecam na przyszłość zanim wymienicie pompe wtryskową VP44 na nową lub regenerowaną warto zaryzykować i wyjąć sam sterownik (da się bez wyjmowania pompy!!!!) i wysłać do P.U.H. OMEGA :) 1/10 ceny zakupu i wymiany na nowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL