BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 05:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z doborem mostu
PostNapisane: 7 lipca 2016, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: e46 320i
Witam. W swojej e46 320i mam do wymiany most a mam przełożenie 3,45 i jest ich ogólnie mało a jak są to w okolicach 400-500 zł. Czy mógł bym załozyc 3,38 czy bedzie ok czy bedzie jakaś różnica i czy nie bedzie to z niczym kolidowało. I jeszcze jedno pytanie, mam przejechane 270 tyś. i jezdze ciągle na Castrolu FST 0w40 i zastanawiam sie czy nie zmienic na inny przy tym przebiegu, mam załozony gaz. Oleju mi nie bierze, ale wiadomo przy tym przebiegu gdzies zawsze sie poci.Jeden mechanik mówi zeby nie zmieniac drugi ze juz dawno powinienem zmienic na gestszy i przejsc z castrola na inny. Proszę o wasze opinie Dziekuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z doborem mostu
PostNapisane: 7 lipca 2016, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57d30
ja bym nie zmieniał castrola z tego względu, że ma dużo cząsteczek czyszczących silnik.
Noi BMW recommended Castrol :)

a tak wracając do sedna. Dopóki nie masz problemów ze zużywaniem oleju to nawet nie próbuj go zmieniać na gorszy. Im dłużej jedziesz na dobrym oleju tym dłużej pożyje motor.

A wycieki na zewnątrz silnika to nie są tematy przez które trzeba zmieniać olej. Jak jest jakieś zapocenie to trzeba to umyć obserwować skąd dokładnie i je usunąć. Mój m57 ma 450tys na zegrach, ile w pamięci nie wiem... i jeżdżę na pełnym syntetyku. Od wymiany do wymiany nie dolewam.

co do dyfra jak założysz 3.38 będzie się trochę słabiej zbierał ale miał niższe obroty przy tych samych prędkościach. Czyli lepiej na trasy. Ale są to tak znikome różnice, że i tak nie zauważysz ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL