BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 19:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 11 lipca 2016, 15:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Witam., wczoraj byłem oglądać świeżo sprowadzoną z niemiec BMW E60 525D 2005r, piszę bo nurtuje mnie problem taki iż, sprzedaca jak odpalil auto przy otwartej masce bo chcialem posłuchać motoru, to strasznie było czuć spaliny ropy z silnika, poprostu nos urywało gość zaraz zamknął maskę jak by nic. Coś gdzieś czytałem że jak kolektor wydechowy jest dziurawy lub pęknięty to tak smierdzi spalinami a wiadome jak ropa pachnie, czy może mi ktoś potwierdzić bo auto jest w dobrej cenie jak na ten rocznik i jestem zainsteresowany zakupem, innych objawów nie zaobserwowałem/.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 11 lipca 2016, 15:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37065
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
na 90% to wspomniany przez Ciebie kolektor wydechowy

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 11 lipca 2016, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 146
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E53 fl
Jak to tylko kolektor a auto ładne to nie ma sie co zastanawiać ;) sprawdź dobrze ale to na pewno kolektor 400zl i po kłopocie....

_________________
Wejdz zobacz i skomentuj :) Pozdro

viewtopic.php?f=6&t=97653


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 11 lipca 2016, 19:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e91 330xd
Kod silnika: m57n2
kolektor na 100%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 11 lipca 2016, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E 83
Kod silnika: M47
Tak jak kolega wyżej napisał kolektor na 100% miałem to samo jeżeli wymiana nie jest wcale taka prosta ja wymieniałem na żeliwny beż demontażu całej góry :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 12 lipca 2016, 16:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 146
Moje BMW: 435i
Też myślę, że to uszczelka kolektora lub sam kolektor. Może na wszelki wypadek niech ktoś zrobi przegazówkę,
a Ty przy masce nasłuchuj wydechu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 12 lipca 2016, 17:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
No to tak własnie obstawiałem bo od samego zapalenia auta strasznie zaczeło śmierdzieć, że to kolektor gość jeszcze przygazował to jeszcze gorzej zaczeło smierdzieć.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 12 lipca 2016, 19:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 151
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: F11 520d
Kolektor z kompletem uszczelek 500zl + ze 300zł wymiana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 13 lipca 2016, 18:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
MarioSJ napisał(a):
Kolektor z kompletem uszczelek 500zl + ze 300zł wymiana.


300 złotych aż wymiana czemu tak drogo?

Gość mówił że spusci 1000pln na wozie. Myślę że wie co w nim siedzi heh.

Z tego co widzę na allegro są żeliwne i takie raczej polecają są najtrwalsze ale cena nie jest 500 a 419pln za taki kolektor plus kompletne uszczelki sruby itp.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 13 lipca 2016, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E 83
Kod silnika: M47
Witam jak drogo 300 to niech za te 1000zł kupi i wymieni sprzedający
jak pisałem wcześniej ja sam wymieniałem bez zdejmowania góry tzn nie
zdejmowałem pokrywy zaworów nie demontowałem kolektora dolotowego nie wyciągałem wtryskiwaczy ciekawe czy ktoś zrobi Ci to za 300zł :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 13 lipca 2016, 19:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 151
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: F11 520d
ROBBMW, teraz są za 419zł. Ja płaciłem ok. 500zł wtedy. Ten z Ostrołęki jest ok, pasuje plug&play. Mi kolektor wymieniał jeden z forumowiczów i jak widziałem ile to pracy, to było ciężko zarobione 300zł przez niego.

Zdejmować trzeba kolektor dolotowy, wyjmować turbo, itp. Nie mówie już o demontażu dupereli typu osłona silnika, podszybie, itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 23 lipca 2016, 17:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 191
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E30, E39,E60,S1000RR
Kod silnika: M40B16, M57D30O1
Garaż: 530d E60 M-Pakiet
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143562

E30 316i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99759

S1000RR 2010
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=94624

Galerii E39 Brak.
Przy okazji pękniętego kolektora wali spalinami też w środku w aucie. Gryzący zapach jakby spalony olej. Dodatkowo może śmierdziec z połączenia rurek z EGRu. Jesli kolektor jest stalowy to na 100% jest pęknięty. Jak śmierdzi ropą to sprawdź czy nie cieknie ropa przy pompie bo to kolejnych kilka stówek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 23 lipca 2016, 19:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
milosz-rr napisał(a):
Przy okazji pękniętego kolektora wali spalinami też w środku w aucie. Gryzący zapach jakby spalony olej. Dodatkowo może śmierdziec z połączenia rurek z EGRu. Jesli kolektor jest stalowy to na 100% jest pęknięty. Jak śmierdzi ropą to sprawdź czy nie cieknie ropa przy pompie bo to kolejnych kilka stówek.


Dobrze ze mnie uprzedziłeś auta nie kupiłem a w komisie dalej stoi , no po odpaleniu z otwarta maską zaczeło smierdzieć spalinami aż gryzło w oczy, to jak smierdzi też w aucie to pewnie wina tego ze zaciąga nawiew te spaliny?

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 23 lipca 2016, 19:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 151
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: F11 520d
ROBBMW napisał(a):
milosz-rr napisał(a):
Przy okazji pękniętego kolektora wali spalinami też w środku w aucie. Gryzący zapach jakby spalony olej. Dodatkowo może śmierdziec z połączenia rurek z EGRu. Jesli kolektor jest stalowy to na 100% jest pęknięty. Jak śmierdzi ropą to sprawdź czy nie cieknie ropa przy pompie bo to kolejnych kilka stówek.


Dobrze ze mnie uprzedziłeś auta nie kupiłem a w komisie dalej stoi , no po odpaleniu z otwarta maską zaczeło smierdzieć spalinami aż gryzło w oczy, to jak smierdzi też w aucie to pewnie wina tego ze zaciąga nawiew te spaliny?


I nawiew zaciąga spaliny i filtr powietrza. Polecam później zajrzeć do niego.

Bez obrazy, ale jeżeli Ciebie odstrasza wydanie 700zł na E60 to chyba to auto nie jest dla Ciebie. Ceny części do najtańszych nie należą, a i awaryjność jest dość wysoka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 23 lipca 2016, 20:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Nie o to chodzi ze mnie nie stac czy odstrasza wydanie 700pln za czesc do E60 tylko chodzi mi o to że też chciałbym aby auto było ok a nie odrazu do serwisu to po kija gość wypisuje ze stan igła bdb jak tak nie jest, jak bym się nie znał na BMW to bym nawet nie wyczaił tego ze tak smierdzi czy coś ale siedze w bmw kupe lat i dla mnie takie rzeczy są wyczuwalne,.

Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego auto z roku 2005 czyli polift ma z tyłu lampy poliftowe takie jak maja być a z przodu z przedlifta może mi ktoś to wytłumaczyć czy raczej omijać szerokim łukiem auto

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2- ... ysLsB.html link do samochodu proszę ocenić.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 23 lipca 2016, 23:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
ROBBMW napisał(a):
Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego auto z roku 2005 czyli polift ma z tyłu lampy poliftowe takie jak maja być a z przodu z przedlifta może mi ktoś to wytłumaczyć czy raczej omijać szerokim łukiem auto

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2- ... ysLsB.html link do samochodu proszę ocenić.


Face lifting był dopiero w 2007 r. Ten egzemplarz z ogłoszenia jest przed liftem i lampy przód jak i tył są prawidłowe czyli przed liftem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 24 lipca 2016, 05:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 151
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: F11 520d
ROBBMW napisał(a):
Nie o to chodzi ze mnie nie stac czy odstrasza wydanie 700pln za czesc do E60 tylko chodzi mi o to że też chciałbym aby auto było ok a nie odrazu do serwisu to po kija gość wypisuje ze stan igła bdb jak tak nie jest, jak bym się nie znał na BMW to bym nawet nie wyczaił tego ze tak smierdzi czy coś ale siedze w bmw kupe lat i dla mnie takie rzeczy są wyczuwalne,.

Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego auto z roku 2005 czyli polift ma z tyłu lampy poliftowe takie jak maja być a z przodu z przedlifta może mi ktoś to wytłumaczyć czy raczej omijać szerokim łukiem auto

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2- ... ysLsB.html link do samochodu proszę ocenić.


Pakiet startowy na początek będziesz musiał i tak wydać (oleje, filtry, klapki w kolektorze, pewnie aku, jakieś klocki, itd.). Niestety w tym modelu kolektor wydechowy to element, który prędziej czy później będzie do wymiany. Nie przeskoczysz tego, chyba że kupisz już z żeliwnym.

Swoją drogą ta 5er to straszna Bieda Edition.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 24 lipca 2016, 09:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
MarioSJ napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
Nie o to chodzi ze mnie nie stac czy odstrasza wydanie 700pln za czesc do E60 tylko chodzi mi o to że też chciałbym aby auto było ok a nie odrazu do serwisu to po kija gość wypisuje ze stan igła bdb jak tak nie jest, jak bym się nie znał na BMW to bym nawet nie wyczaił tego ze tak smierdzi czy coś ale siedze w bmw kupe lat i dla mnie takie rzeczy są wyczuwalne,.

Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego auto z roku 2005 czyli polift ma z tyłu lampy poliftowe takie jak maja być a z przodu z przedlifta może mi ktoś to wytłumaczyć czy raczej omijać szerokim łukiem auto

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2- ... ysLsB.html link do samochodu proszę ocenić.


Pakiet startowy na początek będziesz musiał i tak wydać (oleje, filtry, klapki w kolektorze, pewnie aku, jakieś klocki, itd.). Niestety w tym modelu kolektor wydechowy to element, który prędziej czy później będzie do wymiany. Nie przeskoczysz tego, chyba że kupisz już z żeliwnym.

Swoją drogą ta 5er to straszna Bieda Edition.



Ogladałeś może link ze zdjęciem gdzie jest wykres serwisu auta tam wszystko jest ok, ale na dole jakis komunikat pisze Reifenpanne przetłumaczyłem to to pisało Głowica niewiem o co chodzi, lampy też mnie dziwią bo albo dupa była bita i ktoś założyłz polifta albo przod był bity i ktoś założył stare lampy z przedlifta bo ewidentnie lampy przednie sa stare z przedlifta, jeszcze jedna sprawa mowisz e bieda to cena chyba jest za wysoka jak na na 2.5D zeby to 3.0 było a jednak nie jest, do tego manual co w E60 automat raczej króluje niewiem czy się brać tego te lampy mi nie pasują.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 24 lipca 2016, 11:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 151
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: F11 520d
ROBBMW napisał(a):
MarioSJ napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
Nie o to chodzi ze mnie nie stac czy odstrasza wydanie 700pln za czesc do E60 tylko chodzi mi o to że też chciałbym aby auto było ok a nie odrazu do serwisu to po kija gość wypisuje ze stan igła bdb jak tak nie jest, jak bym się nie znał na BMW to bym nawet nie wyczaił tego ze tak smierdzi czy coś ale siedze w bmw kupe lat i dla mnie takie rzeczy są wyczuwalne,.

Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego auto z roku 2005 czyli polift ma z tyłu lampy poliftowe takie jak maja być a z przodu z przedlifta może mi ktoś to wytłumaczyć czy raczej omijać szerokim łukiem auto

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2- ... ysLsB.html link do samochodu proszę ocenić.


Pakiet startowy na początek będziesz musiał i tak wydać (oleje, filtry, klapki w kolektorze, pewnie aku, jakieś klocki, itd.). Niestety w tym modelu kolektor wydechowy to element, który prędziej czy później będzie do wymiany. Nie przeskoczysz tego, chyba że kupisz już z żeliwnym.

Swoją drogą ta 5er to straszna Bieda Edition.



Ogladałeś może link ze zdjęciem gdzie jest wykres serwisu auta tam wszystko jest ok, ale na dole jakis komunikat pisze Reifenpanne przetłumaczyłem to to pisało Głowica niewiem o co chodzi, lampy też mnie dziwią bo albo dupa była bita i ktoś założyłz polifta albo przod był bity i ktoś założył stare lampy z przedlifta bo ewidentnie lampy przednie sa stare z przedlifta, jeszcze jedna sprawa mowisz e bieda to cena chyba jest za wysoka jak na na 2.5D zeby to 3.0 było a jednak nie jest, do tego manual co w E60 automat raczej króluje niewiem czy się brać tego te lampy mi nie pasują.


Reifenpanne, to sygnalizacja przebicia opony.

Lampy tylne i przednie są dobre, z przedlifta. LCI tylne w E60 są z takimi paskami na LEDach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] zapach spalin w komorze silnika
PostNapisane: 24 lipca 2016, 11:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Jak przebicia opony jak koła są całe hehe :)
A lampy z tyłu ma własnie taki z liniami takie jak były w polifcie, przedlift ma takie kropki hm sam niewiem moze tak było w tym modelu może to model przejściowy, w środku jest bardzo zadbane nic nie zniszczone czysto fotele jak nowe , mi nawet pasuje taka opcja to co ma być jest, czym więcej bajerów tym więcej ma co się psuć, skrzynia manual to też plus bo automat droższy w utrzymaniu i więcej auto pali. Zastanawiam się jak to tylko kolektor do wymiany, a np mozna jezdzić z takim kolektorem czy to na coś wpływa na osiągi auta czy co?

Jeszcze jedna rzecz ten model ma DPF? bo chyba raczej z mojego punktu widzenia ma.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL