BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 09:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przepływomierz konstrukcja
PostNapisane: 9 lipca 2006, 12:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Witam,

Jakiś rok temu miałem problemy z m40 i myślałęm że to przepływka i kupiłem drugą przepływkę.
Ogólnie jeżdżę na LPG... ale ostatnio naszła mnie ochota żeby sobie pośmigać bez zwężki... więc założyłem moją 'starą' przepływkę którą uznałem że była uszkodzona. O dziwo wszystko gra, jeździ się ok, autko zrywne i pali ok...ale.
Zauważyłem że jak było na zewnątrz gorąco to przez pierwsze kilkaset metrów autko jakby 'się przytykało' ale dalej było wszystko ok. Pomyślałem że to może ten stary przepływomierz (był tam pęknięty drucik który lutowałem).... więc wyjłem go i chciałem zlutować 'lepiej' pech chciał że zabardzo przygrzałem i ten cały drucik (ten zewnętrzny łuk) się stopił i go nie ma.

I teraz pytanie:
Jaka jest rola tego metalowego łuku (bo zostały z niego 2 słupki)?
Dodam że auto jeździ na benzynie jak jeździło, ekonomizer wskazuje takie same wartości, różnicy nie widze.

Mam drugi w 100% sprawny przepływomierz (i na nim normalnie jeżdże )ale mam do niego przykręcony mikser, więc jak mam ochotę przekładam całą przepływkę + obudowę co trwa 2-3 minuty.

Poniżej dodaję fotki o który element mi chodzi:

Tak jest w tym dobrym (widać fragmenty miksera):
Obrazek Obrazek

A tak w tym starym którego używam do jazdy na benzynie (żeby mikser nie zwężał).
Obrazek Obrazek

Czasami lubię dać autku odetchnąć od LPG dlatego przekładam te przepływki i miksery.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2006, 13:00 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a wymieniales filtr paliwa?bo u mnie przytykanie przez pierwsze kilkaset metrow bylo spowodowane starym filtrem paliwa przypchanym juz lekko... :D mow jak dzwonisz jakie masz objawy hehe a nie kazesz mi "filozofować" :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2006, 13:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Heh, filtra benzyny się nie dotykam bo żadko używam :)
Tylko jestem ciekaw tej przepływki. Do czego służy ten łuczek który stopiłem lutownicą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2006, 15:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
ale Panie zobacz - zaczales jezdzic na Pb i zaczely sie problemy bo lekko muli na poczatku.bankowo filtr paliwa.a szukanie dziury w przeplywce to zbieg okolicznosci poprostu bo ten ktorego uzywasz na gazie jest oki a zakladasz drugi do Pb i niby sa problemy ale wlasnie - dlatego ze jezdzisz na Pb...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2006, 20:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wiem wiem, ale to nie problem to lekkie zmulanie na początku.
Zastanawia mnie do czego jest ten łuczek, po powinien być a go teraz nie ma. Czy ma on jakiś wpływ na działanie przepływomierza czy może pełni jakąś mało ważną rolę, sam nie wiem jaką, może ochronną. Chodzi mi o ten łuczek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2006, 22:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
nie wiem po co jest tenłuczek , ale jak u mnie odłącze przepływke to nie widze żadnej różnicy :shock: to po co jest przepływka :?: jak wszystko jest tak samo z nią jak i bez niej :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2006, 17:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Ten łuk to jest element ochronny czujnika temperatury zasysanego powietrza. Komputer na podstawie temperatury powietrza określa ile jest w powietrzu tlenu i do tego dobiera odpowiedni skład mieszanki. Jest to pomiar jakościowy.
Drugi pomiar jest ilościowy, tzn. im więcej powietrza silnik zasysa, tym bardziej uchyla się klapa i zmienia wartość napięcia na potencjometrze.
Gdy odłączymy wtyczkę przepływomierza komputer w niektórych autach uśrednia te wartosci. Niektóre modele bmw w ogóle nie zapalą na odpietym przepływomierzu lub przejdą w tryb awaryjny. Komputer chroni w ten sposób silnik przed uszkodzeniem np. poprzez zbyt ubogą mieszankę i opóźnia zapłon oraz zwiększa dawkę paliwa, po to np. żeby dojechać do serwisu. Niektórzy jeżdżą tak cały czas i narzekają, że auto źle chodzi i dużo pali.
Oczywiście na gazie objawy będą trochę inne, bo komputer od silnika nie ma praktycznie wpływu na skład mieszanki gazowo-powietrznej.
Nowsze typy przepływomierzy nie mają już klapy (mniejsze opory przepływu powietrza) a zastosowane są w nich techniki z tzw. grzanym drutem i grzanym filmem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2006, 19:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dzięki za wyjaśnienie. Czyli skoro spalanie w normie i autko żwawe to mój przepływomierz jest ok, mimo braku tego ochronnego elementu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2006, 08:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: KrakĂłw, PBZ
Odgrzewam troszkę temat, a dokładnie chodzi mi o to mulenie na benzynie przez pierwsze kikadzisiąt/set metrów. Jeżdżę od dłuższego czasu na benzynie i trochę mnie to denerwowało, filtr paliwa wymieniłem, ale nic nie pomogło. Czyli w zasadzie jest to normalne zjawisko jeśli mamy przepływke pod gaz, a jeździmy na benzynie, czy dobrze zrozumiałem?

A czy takie mulenie może być spowodowane zużytymi świecami (chociaż w tym wypadku to by pewnie muliło cały czas)?

_________________
PracujĂŞ sobie spokojnie na moje e36... | M40 Victim | Moje BMW | clickme.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2006, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 12
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E60
To mulenie moe być spowodowane błedem komputera poniewaz kozdy mikser gazowy zabiera troche przepływ powietrza do silnika i przez to komp dobiera sobie mniej benzyny bo idzie mniej powietrza a jak zdejmiesz mikserek to pamieta stare ustawienie wiec proponuje zrobic reset poprzez odłączenie klemy na ok.30 min i sprawdzic czy nie bedzie lepiej i jak w przepływce nie masz drucika który za wszystko odpowiada to nie łudz sie że jest dobry to złudzenie .

_________________
BMW


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL