BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 22:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] Wymiana płynu i odpowietrzenie układu hamulcowego DSC
PostNapisane: 15 września 2016, 12:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Witam,

Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego w swojej bawarce. Z racji nie posiadania specjalistycznego sprzętu, operację chce wykonać "na 4 nogi" - czyli szwagier z browarami w kabinie depta hamulec a ja latam dookoła samochodu:).
W związku z powyższym oraz faktem posiadania "nowoczesnego" układu DSC mógłby ktoś potwierdzić poprawność mojej procedury.


1. Wysysamy ze zbiorniczka cały stary płyn i zalewamy ponad MAX świeży
2. Wpinamy się komputerem i uruchamiamy procedurę wymiany płynu (Bleeding..coś tam). Z tego co się orientuje program pisze które koło aktualnie będziemy "procesować"
3. Podnosimy samochód i ściągamy interesujące nas koło
4. Zakładamy wężyk na "dziubka" a z drugiej strony wkładamy do butelki częściowo wypełnionej świeżym płynem (tak żeby wężyk był zanurzony)
5. W programie klikamy strzałeczkę/next/dalej w celu wystartowania procedury (ponoć mogą wydobywać się z pompy różne dziwne dźwięki)
6. Szwagier w aucie pompuje kilka razy pedał a następnie naciska go mocno
7. My w tym czasie odkręcamy dziubka i czekamy aż płyn przestanie lecieć
8. Zakręcamy dziubka
9. Szwagier puszcza pedał
10. Czynności 6-9 powtarzamy aż w wężyku będzie leciał świeży płyn
11. Cały czas oczywiście monitorujemy stan płynu w zbiorniczku żeby układu nie zapowietrzyć od drugiej strony
12. W programie klikamy żeby przejść do następnego koła i powtarzamy całą zabawę

Nigdy jeszcze nie zmieniałem płynu wykorzystując do tego program i to właśnie budzi moją niepewność.
A może lepiej zrobić wszystko po staremu (tak jak opisane wyżej tylko bez programu) a dopiero później oblecieć jeszcze raz cały samochód z programem.
Czy coś pominąłem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana płynu i odpowietrzenie układu hamulcowego DSC
PostNapisane: 15 września 2016, 22:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Zaznaczam że nie wiem czy nie palne głupoty bo nie wiem czy w DSC da się tak zrobić ale pewnie tak.

Nie lepiej kupić więcej płynu i przepłukać układ nowym płynem ?
Po prostu trzeb spuszczać stary a dolewać nowego.
Operacje należy przeprowadzać znaczną ilością płynu aby wymienić cały płyn.
Zaleta tego taka że wcale nie poduszczmy do zapowietrzenia układu i wypłukujemy cały syf.

Potem jeszcze sprzęgło i gitara.

Ja zawsze tak robię w innych samochodny bez najmniejszych komplikacji, a niedługo zrobię to w E46 z DSC.
Przypominam ze DSC wymaga płynu o obniżonej lepkości , ja kupiłem brembo LV


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana płynu i odpowietrzenie układu hamulcowego DSC
PostNapisane: 16 września 2016, 03:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Nie no oczywiście ze chce przepłukać cały układ nowym płynem. Dlatego napisałem ze dotąd deptamy hamulec i sposzczamy płyn wężykiem aż poleci świeży.
Problemem jest pompa ABS w której bez jej uruchomienia zostaje w niektórych kanałach i zaworach stary płyn.
Gdzieś na zagranicznym forum czytałem ze sa nawet pompy które w trakcie tej operacji dokonują czyszczenia na zasadzie wibracji. Ale to było w innym modelu BMW. Ktoś to może potwierdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL