W moim M54 sondy są prawdopodobnie od nowości i mają przejechane 244 kkm. Sonda regulacyjna na drugim banku chodzi zdecydowanie wolniej od tej na pierwszym banku. Sensor 1 bank 1 pracuje w zakresie 0,05-0,90V, pełny cykl trwa 1,5 sekundy na wolnych obrotach, czyli OK. Sensor 1 bank 2 pracuje w zakresie 0,20-0,80V a pełny cykl trwa 2,8-3 sekundy, czyli prawie dwa razy dłużej. Po resecie adaptacji korekty ltft mają lekki rozjazd między bankami, po zrobieniu 500 km jest różnica ok 3-4 % i tak mi się wydaje, że powodem tego jest różna praca sond. Mocniej już się nie rozjeżdża i generalnie silnik pracuje dobrze. Wracając do tematu różnej pracy sond, to ta na drugim banku startuje około 10 sekund później od pierwszego banku, jak silnik uruchamiamy na zimno. Wymieniać sondę? Czy na razie może tak zostać?
|