BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 17:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 19:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Witam. Zakupiłem sporo rzeczy do bumki i jako , że święta idą i krucho z kasą to czy ktoś montował zwykłe piasty przód? okazuje się , że chyba mam krzywe (łatwo wymienić?) i czy coś takiego zda egzamin chociaż przez 2-3 lata?
http://allegro.pl/piasta-lozysko-przod- ... 16329.html

Film jak to wygląda po założeniu nowej tarczy : https://www.youtube.com/watch?v=bIe5gJnu27U

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
piasta krzywa jak diabli xd smierc w oczach odchyly ponad norme , na bank do wymiany i to jak najszybciej bo powykrzywia wszystko co zalozone nowe , z tego co widze ludzie kupuja cena 2 sztuk bo kompletowo sie wymienia to cena z wysylka okolo 200zl , powinno styknac na te 3 lata zalezy jak szalejesz;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 20:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
relu82 napisał(a):
piasta krzywa jak diabli xd smierc w oczach odchyly ponad norme , na bank do wymiany i to jak najszybciej bo powykrzywia wszystko co zalozone nowe , z tego co widze ludzie kupuja cena 2 sztuk bo kompletowo sie wymienia to cena z wysylka okolo 200zl , powinno styknac na te 3 lata zalezy jak szalejesz;p

No włąśnie szaleje i blat czasem zamykam.. tylko co ciekawe bicie występuje dopiero po długim czasie a teraz nic nie bije i tylko Hamowanie

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
klocki hamulcowe pewno juz dobrze wytarte w kazdym razie tak czy siak do wymiany i to mowie jak najszybciej bo cala robota na marne plus zycie a grosze bo tylko 200zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 21:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
relu82 napisał(a):
klocki hamulcowe pewno juz dobrze wytarte w kazdym razie tak czy siak do wymiany i to mowie jak najszybciej bo cala robota na marne plus zycie a grosze bo tylko 200zl


W tym tygodniu będzie wymienione. na tym zestawie zrobiłem spokojnie kilka naście km tylko ;] dzięki :ok:

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
relu82 napisał(a):
piasta krzywa jak diabli xd smierc w oczach odchyly ponad norme , na bank do wymiany i to jak najszybciej bo powykrzywia wszystko co zalozone nowe , z tego co widze ludzie kupuja cena 2 sztuk bo kompletowo sie wymienia to cena z wysylka okolo 200zl , powinno styknac na te 3 lata zalezy jak szalejesz;p


relu82 napisał(a):
klocki hamulcowe pewno juz dobrze wytarte w kazdym razie tak czy siak do wymiany i to mowie jak najszybciej bo cala robota na marne plus zycie a grosze bo tylko 200zl


Głupoty piszesz. :cisza:

Na filmie wyraźnie widać że tarcza jest zamontowana tylko jedną śrubką na imbus, a taki montaż nie jest miarodajny do sprawdzenia bicia tarczy.
Tarczę hamulcową trzeba przykręcić do piasty minimum trzema śrubami z podkładkami tak aby tarcze dokręci do piasty w sposób pewny. Powierzchnie piasty należy bezwzględnie oczyścić z wszelkich nalotów rdzy i innych brudów, do czystego i nie stosować żadnych substancji smarujących między piastę a tarczę.
Dopiero na tak zamontowanej tarczy można sprawdzić czujnikiem zegarowym bicie, btw. można też sprawdzić bicie samej piasty.

Na tym filmiku widać jak zamontować tarczę:


Tarcze masz Mikody?

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Ostatnio edytowano 28 listopada 2016, 21:49 przez Pawel!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Pawel! napisał(a):
relu82 napisał(a):
piasta krzywa jak diabli xd smierc w oczach odchyly ponad norme , na bank do wymiany i to jak najszybciej bo powykrzywia wszystko co zalozone nowe , z tego co widze ludzie kupuja cena 2 sztuk bo kompletowo sie wymienia to cena z wysylka okolo 200zl , powinno styknac na te 3 lata zalezy jak szalejesz;p


relu82 napisał(a):
klocki hamulcowe pewno juz dobrze wytarte w kazdym razie tak czy siak do wymiany i to mowie jak najszybciej bo cala robota na marne plus zycie a grosze bo tylko 200zl


Głupoty piszesz. :cisza:

Na filmie wyraźnie widać że tarcza jest zamontowana tylko jedną śrubką na imbus, a taki montaż nie jest miarodajny do sprawdzenia bicia tarczy.
Tarczę hamulcową trzeba przykręcić do piasty minimum trzema śrubami z podkładkami tak aby tarcze dokręci do piasty w sposób pewny. Powierzchnie piasty należy bezwzględnie oczyścić z wszelkich nalotów rdzy i innych brudów, do czystego i nie stosować żadnych substancji smarujących między piastę a tarczę.
Dopiero na tak zamontowanej tarczy można sprawdzić czujnikiem zegarowym bicie, btw. można też sprawdzić bicie samej piasty.

Tarcze masz Mikody?


tarcze to Rotinger HP(Polecam tę firmę bo 5 aut na podwórku od lat na nich lata i zero bicia) + Klocki TRW.Mikody nigdy bym nie kupił.Piaste czyścięłm , WD 40 + szczota druciana , trochę korozji było ale nie ma szans , że to z jej winy. Piasty 200zł to też nie tragedia . Ciężko się je wyjmuje po odkręceniu (pewnie z dużym problemem ) śruby która ją trzyma?

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Pawel! napisał(a):
relu82 napisał(a):
piasta krzywa jak diabli xd smierc w oczach odchyly ponad norme , na bank do wymiany i to jak najszybciej bo powykrzywia wszystko co zalozone nowe , z tego co widze ludzie kupuja cena 2 sztuk bo kompletowo sie wymienia to cena z wysylka okolo 200zl , powinno styknac na te 3 lata zalezy jak szalejesz;p


relu82 napisał(a):
klocki hamulcowe pewno juz dobrze wytarte w kazdym razie tak czy siak do wymiany i to mowie jak najszybciej bo cala robota na marne plus zycie a grosze bo tylko 200zl


Głupoty piszesz. :cisza:

Na filmie wyraźnie widać że tarcza jest zamontowana tylko jedną śrubką na imbus, a taki montaż nie jest miarodajny do sprawdzenia bicia tarczy.
Tarczę hamulcową trzeba przykręcić do piasty minimum trzema śrubami z podkładkami tak aby tarcze dokręci do piasty w sposób pewny. Powierzchnie piasty należy bezwzględnie oczyścić z wszelkich nalotów rdzy i innych brudów, do czystego i nie stosować żadnych substancji smarujących między piastę a tarczę.
Dopiero na tak zamontowanej tarczy można sprawdzić czujnikiem zegarowym bicie, btw. można też sprawdzić bicie samej piasty.

Na tym filmiku widać jak zamontować tarczę:


Tarcze masz Mikody?

Nie zalwazylem ze jedna sruba jest tylko moj blad ale i tak dziwne bo ja mialem na jedna i nie mialem takich bic wiec?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 21:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Chodzi mi o to że jeśli piasta byłaby tak krzywa jak na Twoim filmie, to autem nie dałoby się jeździć.
Przekłamanie występuje dlatego że tarcza była zamocowana tylko na jednej śrubce.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Pawel! napisał(a):
Chodzi mi o to że jeśli piasta byłaby tak krzywa jak na Twoim filmie, to autem nie dałoby się jeździć.
Przekłamanie występuje dlatego że tarcza była zamocowana tylko na jednej śrubce.

dlatego sie dziwielm tego nie czailem nie zakumalem czaczy ze 1 sruba xd nie pamietam jak u mnie to bylo w e36 bo ostatnio zmienialem tarcze i benbny czy 2 sruby czy 1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 22:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Pawel! napisał(a):
Chodzi mi o to że jeśli piasta byłaby tak krzywa jak na Twoim filmie, to autem nie dałoby się jeździć.
Przekłamanie występuje dlatego że tarcza była zamocowana tylko na jednej śrubce.

No to teraz nie wiem co zrobić bo tego przyrządu specjalnie nie będę kupował :zakrecony: Widziałem to kiedyś :zalamany:

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
danieldeni20 napisał(a):
Pawel! napisał(a):
Chodzi mi o to że jeśli piasta byłaby tak krzywa jak na Twoim filmie, to autem nie dałoby się jeździć.
Przekłamanie występuje dlatego że tarcza była zamocowana tylko na jednej śrubce.

No to teraz nie wiem co zrobić bo tego przyrządu specjalnie nie będę kupował :zakrecony: Widziałem to kiedyś :zalamany:

jedz do mechanika to ci zmierza ile masz odchylu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
relu82 napisał(a):
danieldeni20 napisał(a):
Pawel! napisał(a):
Chodzi mi o to że jeśli piasta byłaby tak krzywa jak na Twoim filmie, to autem nie dałoby się jeździć.
Przekłamanie występuje dlatego że tarcza była zamocowana tylko na jednej śrubce.

No to teraz nie wiem co zrobić bo tego przyrządu specjalnie nie będę kupował :zakrecony: Widziałem to kiedyś :zalamany:

jedz do mechanika to ci zmierza ile masz odchylu


W promieniu 100km mojej miejscowości mechanicy nie wiedzą nawet o istnieniu takowego przyżądu ... tam gdzie znajdę taki to 3x taniej będzie kupić i samemu sobie sprawdzić ;p

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Tarcza przykręcona nawet na tą jedną śrubę nie powinna tak latać. Zdejmij tarczę i zakręć piasta albo załatw sobie czujnik zegarowy.
Ściagałem ostatnio tarcze w e39 2x, jedna przetoczona ( nic to nie dało) a później zakładałem brembo max. Nie było mowy o takiej odchyłce. Tarcza równomiernie ocierała o klocek, mimo iż nie była dokręcona śrubami od kół. To samo w volvo s60. Max bicie na tarczy to 0.05 z reguły, na piaście 0.02 tutaj to już kosmos. Przy biciu 0.3 już pewnie będzie trzepać na kierownicy a bmki sa czułe oj czułe..Na poczatku moze być ok, później pokrzywi tarczę. Zakręć piasta i jak ma taka odchyłkę na bank zobaczysz. Nawet bez czujnika.

Lub przykręć koło, zamontuj klocki, kręć kołem i patrz czy nigdzie nie zwalnia/ ociera klocek

A jesli chodzi o piastę, aby nie była jak tych gorszych producentów, czy tam pakowaczy :)




Ostatnio edytowano 28 listopada 2016, 22:36 przez sebek, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
danieldeni20 napisał(a):
relu82 napisał(a):
danieldeni20 napisał(a):
Pawel! napisał(a):
Chodzi mi o to że jeśli piasta byłaby tak krzywa jak na Twoim filmie, to autem nie dałoby się jeździć.
Przekłamanie występuje dlatego że tarcza była zamocowana tylko na jednej śrubce.

No to teraz nie wiem co zrobić bo tego przyrządu specjalnie nie będę kupował :zakrecony: Widziałem to kiedyś :zalamany:

jedz do mechanika to ci zmierza ile masz odchylu


W promieniu 100km mojej miejscowości mechanicy nie wiedzą nawet o istnieniu takowego przyżądu ... tam gdzie znajdę taki to 3x taniej będzie kupić i samemu sobie sprawdzić ;p

albo kupic i miec spokuj ;p to o czym mowisz to maja tez tokarze i szlifierze na magnes wlasnie https://www.google.pl/search?q=czujnik+ ... Yb5RV5M%3A


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
U mnie piasty są chyba jeszcze fabryczne bo taki nalot rudej na nich , że szok ;/ Dobra tylko czy ciężko odkręcić śrubę ? Kiedyś z bratem próbowaliśmy odkręcić na tyle w e36 to nie było szans a gwint przy okazji rozwalony od młotka i przecinaka tyle kombinacji było....

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
danieldeni20 napisał(a):
U mnie piasty są chyba jeszcze fabryczne bo taki nalot rudej na nich , że szok ;/ Dobra tylko czy ciężko odkręcić śrubę ? Kiedyś z bratem próbowaliśmy odkręcić na tyle w e36 to nie było szans a gwint przy okazji rozwalony od młotka i przecinaka tyle kombinacji było....

temperatura bylo go potraktowac ;] polac odrdzewiaczem i zostawic na 2 dzien ;] i dluga rura i jedziesz ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 28 listopada 2016, 23:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
danieldeni20 napisał(a):
U mnie piasty są chyba jeszcze fabryczne bo taki nalot rudej na nich , że szok ;/ Dobra tylko czy ciężko odkręcić śrubę ? Kiedyś z bratem próbowaliśmy odkręcić na tyle w e36 to nie było szans a gwint przy okazji rozwalony od młotka i przecinaka tyle kombinacji było....

Dobra nasadka chyba 48mm i pójdzie, nowe przednie łożysko trzeba dokręcić wg TIS z momentem 290Nm (to 29kg nacisku na metrowej przedłużce).
Z przodu dekielki osłaniające nakrętkę są szczelne i raczej dużych problemów nie uświadczysz z odkręceniem, co innego z tyłu gdzie nakrętki są bez osłon.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Piasta przód może być?
PostNapisane: 29 listopada 2016, 17:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Jak kręciłem kołem to słychać ze czasem klocek zaszoruje lekko a czasem nie wiec prosto na bank nie jest . Zaraz zamówię te piasty z linku tylko czy dekielek śruby bedzie pasował i pewnie nowa śruba tez sie przyda :/

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL