BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 14:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 323i M52B25TU falowanie obrotów
PostNapisane: 8 grudnia 2016, 12:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 323Ci
Kod silnika: M52B25TU
Witam. Od jakiś 3 lat posiadam fabryczne e46 coupe 323i , 99', i zmagam się z falowaniem obrotów na zimnym ale i czasem na ciepłym odrazu po odpaleniu silnika wolne obroty nie mogą się ustabilizować i się bujają (spadają do 200-300 czyli sporo poniżej 800 po czym podchodzą na ponad 1000 w czego efekcie auto potrafi zgasnąć) Dodam że problem odczuwalny jest tylko przy ruszaniu lub po wcisnięciu sprzęgła no i na postoju na biegu jałowym , po przejechaniu kilometra problem już nie wraca dopiero jak zgaszę silnik i odpalę ponownie ale to i tak niezawsze :zdziwko: . Zauważyłem że zawór DISA wogołe nie pracuje przy dodawaniu gazu. Wyciągnąłem i faktycznie nie trzymał ciśnienia po zatkaniu dziurki palcem przez co klapka opadała więc zakupiłem inną niby sprawną.
Trzymała ciśnienie ale i tak nie zadziałała. Oddałem więc i zakupiłem drugą i ta też jest szczelna ale też nie działa. Prąd na kostce jest bo lekko dryga Dodam jeszcze że po odpięciu kostki od DISY na pracującym silniku check się nie pojawia.

Zasada działania disy jest tu dobrze pokazana
https://www.youtube.com/watch?v=pg6Jb3qEYvM

Do tego u mnie na zimnym po samym odpaleniu troche sie trzęsie i pierdzi w tłumiku końcowym ale już po nagrzaniu ten problem nie wraca. Ostatnio wymieniłem płyny, filtr paliwa, świece, (też miałem chyba fabryczne bo jeszcze z napisem bmw kompletnie wypalone elektrody) i auto szybciej chwyta po przekreceniu kluczyka ale i tak przebiera zanim sie nie rozgrzeje. Silnik wydaje sie zdrowy oleju nie spala w nadmiernych ilościach, dolot szczelny. Spalanie w normie, na kompie błędów brak. Sondy ok. Tylko ta DISA martwa

Przypomniałem sobie jeszcze że po otawraciu korka od oleju na pracującym silniku pojawia się dziwny dzwięk
https://www.youtube.com/watch?v=uq_HSlz5Xa8 identyczny jak na tym filmiku. Spotkałem się z rozbieżnymi opiniami na ten temat a mianowicie jedni twierdzą że powoduje to uszkodzona membrana separatora oleju czyli część układu odmy, a drudzy że tak powinno być. Ja raczej kłaniałbym sie ku pierwszej wersji i tu nasuwa się wniosek że przez nieszczelną membranę w kolektorze nie wytwarza się odpowiednie podciśnienie do uruchomienia DISY? Poradzi ktoś coś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 323i M52B25TU falowanie obrotów
PostNapisane: 8 grudnia 2016, 15:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
To dzwięk odmy. Wymień ją i wszystkie węże idące do niej, wyszyść też rurkę wchodzacą do miski. .. U mnie wyła identycznie, po wymianie cisza.
Od razu wyszyść przepustnice, krokowy ( bo i tak musisz przepustnice wyjąc żeby się dokopać do odmy), może pomóc a jeśli nie trzeba będzie myśleć dalej.
Ale jest ona do wymiany bez dwóch zdań.. węże tez mogą być popękane i ciągnie lewe powietrze,,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 323i M52B25TU falowanie obrotów
PostNapisane: 9 grudnia 2016, 01:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 323Ci
Kod silnika: M52B25TU
Zamówiłem już odme w przyszłym tygodniu biore sie za wymiane. Obejrzalem kilka filmikow instruktażowych i spróbuje wymienić bez ściagania kolektora dolotowego. Odczułeś jakąś zmiane po założeniu nowej odmy odprócz ciszy po otwarciu korka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 323i M52B25TU falowanie obrotów
PostNapisane: 9 grudnia 2016, 08:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Wydaje mi się, że płynniej można ruszyć, odma potrafiła jęknąć przy ruszaniu jak wciskałem mało gazu, potrafiło silnik zdusić na chwilę.
Można by powiedzieć że silnik dużo mniej drga na wolnych obrotach, tzn rozgrzany wcale nie drga..
U mnie już zaczynała jęczeć nie tylko po odkręceniu korka ale i na zimnym silniku.
Dodatkowo weżyk od odmy do listwy wtryskowej był urwany, wężyk kruszył się w palcach i jedna rurka idąca od pokrywy do odmy była pęknięta delikatnie na harmonijce.
Jeśli masz odmę orygnał to moga być tam różne niespodzianki, lata robią swoje.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 323i M52B25TU falowanie obrotów
PostNapisane: 9 grudnia 2016, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 323Ci
Kod silnika: M52B25TU
Zakładałeś oryginalną czy zamiennik? Bo ja zamowilem ten zestaw z alledrogo odma febi + weże za 299zł i mam nadzieje że trafie na udany egzemplarz bo słyszałem że roznie z zamiennikami do bmw. Nawet sam kiedyś kupiłem zamiennik czujnika abs bo zapaliła mi sie kontrolka i pedał odbijał przy hamowaniu nawet kiedy koła sie nie blokowały :zdziwko: w momencie jak np dojezdzalem do świateł i auto toczyło się. Kupiłem w końcu ori używke za 15zł i działa do dzisiaj poprawnie.

A dla przyszłych pokoleń wklejam filmik z wymiany (opcja ze ściagnięciem kolektora)
https://www.youtube.com/watch?v=ZDP8Dma0nUs
Druga opcja bez ściagania kolektora dolotowego (troche mniej widać bo nie da sie zbytnio więcej uchwycic) radze i tak obejrzeć 1 koleś tłumaczy też jak połączyć przewody i w jakiej kolejności bez ściagania kolektora.
https://www.youtube.com/watch?v=E3ve7S8sZcI

Zobaczymy na ile sie poprawi po wymianie napewno zdam relacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 323i M52B25TU falowanie obrotów
PostNapisane: 9 grudnia 2016, 12:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Wstawiałem zamiennik, tylko zobacz czy złączki od rurek pasują do odmy. Tzn złóż ją na stole jak pasuje to zakładaj. Przy zamiennikach mogą być problemy. Ja trochę podpiłowałem, złączka nie chciała wskoczyć do końca. Ale to była wina chyba rurki bo jak dobrze pamiętam stary wężyk zapinał się ok.

Wymieniałem bez ściagania kolektora, tylko najgorzej było trafić tym przewodem na foto, trzeba go wcisnąć i przekręcić. Ale dało radę :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL