maniek21112 napisał(a):
Daje to inne światło na sprawę..Ani Roger ani drugi kolega z forum nie zasugerowali żeby zrobić test przelewowy? Bo patrząc na korekcje to wg mnie wtryskiwacz na 3 cylindrze daje na przelew, jedyne co nie pasuje to brak błędu zbyt niskiego ciśnienia cr na starcie..masz inpe, więc można co nieco posprawdzać, przede wszystkim przy odpalaniu na zimnym silniku ustaw zakładkę nominal/actual żeby zobaczyć ciśnienie cr. Tylko teraz odpala bez problemu tak? Test przelewowy to naprawdę prosta sprawa, 4 pojemniki/butelki/strzykawki (co będziesz miał pod ręką), jakieś 2m wężyka o średnicy jak przewody przelewowe i tyle, wystarczy zdjąć osłonę silnika i podszybie (to gdzie jest filtr kabinowy), banalna robota a wykluczy albo potwierdzi problem z wtryskiwaczem. Jeżeli będzie ok to musi być problem ze świecami lub sterownikiem, mimo, że nie ma błędu. Masz oznaczenie świec jakie masz teraz? Jakiej firmy sterownik kupiłeś?
Mam INPA wersja 5.0 i w sterownik silnika wchodzę przez model E90 DDE 6.0 for M57 TU2
Od stycznia 2016 mam założone świece DENSO DG-178 bo były problemy z rozruchem zimnego silnika i nierówną pracą (błędy świec w INPA)
Listopad 2016:
- uszczelnienie silnika (brał 1l/1000km)
Grudzień 2016
- po tej robocie dalszy ubytek oleju – wyciek z prawej strony silnika (zrobili), błąd czujnika powietrza dolotowego (nie podpięli wtyczki), błąd czujnika temperatury spalin DPF (do tej pory nie wiem dlaczego, czy nie podpięli czy się uszkodził), problem z rozruchem zimnego silnika i nierówna praca do czasu zagrzania (w INPA błąd 4 świec żarowych, wymiana sterownika na BERU ale nie zdążyłem się przekonać czy po wymianie sterownika problem z rozruchem znikł)
- samochód przywieźli mi w trybie awaryjnym – brak mocy, mułowaty, pojechałem zaraz na DTŚ-kę by go przegonić ale nic to nie dało, przy zjeździe najpierw zaświeciła się kontrolka 4x4, zgasła, chwilę później zapaliły się kontrolki 4x4, ABS, hamulca ręcznego na czerwono, po zgaszeniu silnika odpalić się już nie dało
- okazało się ze zatkany DPF, wypalona dziura w kolektorze ssącym, przepalone przewody przy kolektorze ssącym, akumulator do wymiany z powodu zwarcia w celach
- usunięcie DPF-a, katalizatora, zmiana mapy silnika, wymiana akumulatora
- ciąg dalszy problemów z odpalaniem zimnego silnika, nierówną pracą do czasu zagrzania oraz doszedł jeszcze większy problem z odpaleniem ciepłego silnika (w INPA błąd czujnika położenia wałka rozrządu)
- wymiana czujnika położenia wałka rozrządu (na używany-błąd w INPA znikł oraz problem z odpalaniem ciepłego silnika ale pozostał z uruchamianiem zimnego i nierówną pracą do czasu zagrzania)
- w INPA żadne błędy silnika od tej pory nie występują a przy mrozach z odpaleniem i nierówną pracą zimnego silnika to masakra
Styczeń 2017
- myślałem że to może wtryski więc dałem do sprawdzenia, powiedziano mi ze tylko były zabrudzone co było spowodowane zatkaniem DPF-a, wyczyścili, 3 wtryski otrzymały nowe nr IMA i zmienili miejscami w silniku







Luty 2017
Roger-Nysa oprócz przeprowadzania testów profilaktycznie wymienił mi filtr paliwa, w sterowniku silnika coś mi zmienił że jest żwawszy niż był przedtem i zauważyłem że spalanie się zmniejszyło (w INPA błąd 41ED - doczytałem że to jest błąd gdy się coś pozmienia w oprogramowaniu sterownika) innych błędów w INPA brak
Teraz to jedynie jak jest w granicach 6 stopni celsjusza i poniżej to wyczuwam delikanie przez parę sekund nierówną pracę i to że rozrusznikiem muszę zakręcić trochę dłużej, trzeba by samochód wstawić do jakiejś chłodni żeby to sprawdzić dokładnie.
Doczytam jak ten test przelewowy zrobić i po świętach weznę się by go przeprowadzić więc napiszę co wyszło oraz wstawię film z INPY z odpalaniem zimnego silnika i jego parametrami. A mam pytanie czy to jest normalne że jak w INPA mam ustawioną zakładkę do podglądu korekcji wtrysków to silnika nie da się odpalić, bo u mnie tak jest ???