BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2025, 04:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
Witam
Potrzebuję informacji na temat elektrozaworu i dodatkowej pompy wody w obiegu ogrzewania.
Miałem błąd w INPA i po zdemontowaniu na stole i podpięciu napięcia bezpośrednio na wtyczki elektrozawór działał pompa nie.
Po zdemontowaniu pompy okazało się że szczotki węglowe się skończyły, wymiana na nowe, sprawdzenie przez podpięcie napięcia niby wszystko sprawne.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podpięcie INPA i wyszły następujące błędy:
Obrazek
można je skasować i po chwili znów się pojawiają

Moje pytania:
1) jak się odbywa sterowanie elektrozaworem i pompą,
2) przy jakim położeniu kluczyka,
3) czy równocześnie włącza się pompa i elektrozawór,
4) jakie czujniki sterują pompą i elektrozaworem, cz.temp.zewnętrznej, wewnętrzej, płynu chłodzącego itd,
5) czy jak temperatura oscyluje powyżej jakiejś granicy to wogóle się nie załączają i wykazują wtedy błędy,
6) który bezpiecznik zabezpiecza, a jeśli jest też jakiś przekaźnik to gdzie się znajduje,
7) czy po założeniu elektrozaworu z pompą to trzeba to odpowietrzyć i jak to zrobić,
za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 10 kwietnia 2017, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
Witam
Odpowiedz na pytanie nr 6:
problemem u mnie okazał się bezpiecznik który powinien być włożony w gniazdo pod nr 62 a był włożony w gniazdo pod nr 64, zrobił to jakiś fachowiec który w ostatnim czasie naprawiał mi samochód, po włożeniu bezpiecznika w prawidłowe miejsce dodatkowa pompa wody i elektrozawór załączają się cyklicznie, jestem ciekaw w czym jeszcze tkwi problem z uruchamianiem samochodu w niskich temperaturach, może brakuje jeszcze gdzieś jakiegoś bezpiecznika który odpowiedzialny jest np. za zasilanie podgrzewacza paliwa lub pompy paliwa itp. :), jeśli ktoś zna odpowiedzi na pozostałe moje pytania to proszę o zamieszczenie ich w tym temacie, dziękuję i pozdrawiam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 11 kwietnia 2017, 03:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Jaki masz motor? Jeżeli diesel to sprawdź świece i ich przekaźnik.
Pompka która naprawiała nie ma nic wspólnego z uruchomieniem samochodu.
Ja bym bardziej ukłonił sie układowi zasilania paliwa - od filtra po wtryski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 12 kwietnia 2017, 23:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
Lustek napisał(a):
Jaki masz motor? Jeżeli diesel to sprawdź świece i ich przekaźnik.
Pompka która naprawiała nie ma nic wspólnego z uruchomieniem samochodu.
Ja bym bardziej ukłonił sie układowi zasilania paliwa - od filtra po wtryski.

Diesel, komputer nie znajduje żadnych błędów, wtryski były na stole Bosch-a sprawdzane i wymagały tylko czyszczenia po zatkaniu DPF-a, resztę wszystko sprawdzał elektryk który zmieniał mapę silnika, byłem również u kolegi Roger-Nysa który wszystko posprawdzał, także ciśnienie na szynie paliwowej i stwierdził że również wszystko w porządku a także profilaktycznie wymienił filtr paliwa, ja przy odpalaniu w granicach 6 stopni celsjusza odczuwam że nie odpala tak jak odpalał zawsze bo mam go 4 lata i wyczuwam że rozrusznik robi parę obrotów więcej i lekko zakołysze budą z powodu nierównej pracy silnika a przy minus 10 stopni to lepiej zapomnieć o jeździe samochodem bo żeby odpalić to trzeba pół godziny poświęcić na odpalenie a jak już odpali to nierówna praca silnika do czasu aż sie zagrzeje grozi powypadaniem plomb z uzębienia i wiem że następna zima zacznie się od tego samego problemu z którym walczyłem zeszłą - problemu z odpalaniem. Już nie wiem gdzie z nim pojechać by w końcu zlikwidować problem a garażu niestety nie posiadam by się bawić w rozkręcanie wszystkiego po kolei.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 04:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Kurde to ciężki temat rzeczywiście. Nie korzystałem z usług Rogera ale słyszałem ze gość znacznie na rzeczy. Piszesz ze problemy występują tylko na mrozie...byłeś u niego wlasnie przy takich warunkach atmosferycznych? Bo żeby cos zobaczyć to samochód musi sie "źle" zachowywać:)
Jak nie równo pracuje to zaczął bym od sprawdzenia korekcji wtryskow i ewentualnie testu przelewowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 05:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Objawy wskazują na sterownik lub świece, tylko piszesz, że błędów brak i Roger chyba to sprawdził.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 07:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Teoretycznie może byc tak, ze spalona świeca nie wygeneruje błędu.
Tak naprawdę mozna to sprawdzić dopiero wykręcając ja. Pamiętaj ze tam jest 5V żebyś jej nie usmazyl.
Trzeba kolektor zrzucać niestety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
Lustek napisał(a):
Kurde to ciężki temat rzeczywiście. Nie korzystałem z usług Rogera ale słyszałem ze gość znacznie na rzeczy. Piszesz ze problemy występują tylko na mrozie...byłeś u niego wlasnie przy takich warunkach atmosferycznych? Bo żeby cos zobaczyć to samochód musi sie "źle" zachowywać:)
Jak nie równo pracuje to zaczął bym od sprawdzenia korekcji wtryskow i ewentualnie testu przelewowego.


Link do pliku dźwiękowego z odpalania przy temperaturze poniżej -10 stopni celsjusza, od jesieni cieszy mnie każda temperatura powyżej zera:
http://www87.zippyshare.com/v/vBTN2TG5/file.html

Długa historia...bo miałem strasznego pecha jak jechałem do niego, na miejscu stłuczka, moja pierwsza jak jeżdżę od 28 lat i najpierw mi robił blacharkę by samochód nadawał się do jazdy, potem temperatura powietrza też już była dużo na plusie więc jak przeprowadzał testy to było wszystko ok, a mówił że jak coś jest nie tak to i tak to znajdzie w czym problem czy temperatura jest na plusie czy minusie. Dodam że sterownik świec żarowych jesienią też był wymieniany na Beru bo wcześniej wykazał komputer błąd 4 świec (rok wcześniej wykazał błąd świec i były wymieniane). Korekty wtrysków miałem przekroczone na minusie i na plusie jak sprawdzałem w INPA ale czy nie mogą one być spowodowane np. tym że paliwa nie dochodzi tyle ile powinno lub nie ma odpowiedniego grzania ???, testu przelewowego nie robiłem bo nie mam warunków by bawić sie w rozkręcanie czegokolwiek, świec żarowych też nigdy nie wymieniałem o rozkręcaniu kolektora nie mówiąc. Pewien fachowiec mi mówił że pewnie kończy sie pompa wtryskowa ale dlaczego jest odpowiednie ciśnienie na szynie paliwowej i dlaczego nie ma problemów przy temperaturach dodatnich ??? zreszta nie wiem czy czegoś nie pochrzaniłem bo nie znam się na mechanice samochodowej a sporo miałem w nim robione od jesieni i przypuszczam jak samochód przeszło tydzień był gdy były mrozy u elektryka to nie patrzył na niego tylko sprawdził wszystko co powinien po kolei tzn. grzanie świec na stole, rezystancje przewodów itp. wszystko co trzeba a nie tylko błędy na komputerze, nie wiem albo mam albo strasznego pecha albo po prostu trafiam na nieodpowiednich ludzi bo dobry mechanik zna słabe punkty które należy dokładnie sprawdzić i po przedstawieniu objawów nie powinien mieć problemu z znalezieniem usterki. Chciałbym już wreszcie dostać na niego namiary bo nie uśmiecha mi sie wymieniać profilaktycznie całego układu paliwowego, grzania świec itd i czekać co będzie gdy znów pojawią się mroźne dni.

Link do mojego wcześniejszego postu od czego wszystko sie zaczęło:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=4&t=160098


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Daje to inne światło na sprawę..Ani Roger ani drugi kolega z forum nie zasugerowali żeby zrobić test przelewowy? Bo patrząc na korekcje to wg mnie wtryskiwacz na 3 cylindrze daje na przelew, jedyne co nie pasuje to brak błędu zbyt niskiego ciśnienia cr na starcie..masz inpe, więc można co nieco posprawdzać, przede wszystkim przy odpalaniu na zimnym silniku ustaw zakładkę nominal/actual żeby zobaczyć ciśnienie cr. Tylko teraz odpala bez problemu tak? Test przelewowy to naprawdę prosta sprawa, 4 pojemniki/butelki/strzykawki (co będziesz miał pod ręką), jakieś 2m wężyka o średnicy jak przewody przelewowe i tyle, wystarczy zdjąć osłonę silnika i podszybie (to gdzie jest filtr kabinowy), banalna robota a wykluczy albo potwierdzi problem z wtryskiwaczem. Jeżeli będzie ok to musi być problem ze świecami lub sterownikiem, mimo, że nie ma błędu. Masz oznaczenie świec jakie masz teraz? Jakiej firmy sterownik kupiłeś?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
maniek21112 napisał(a):
Daje to inne światło na sprawę..Ani Roger ani drugi kolega z forum nie zasugerowali żeby zrobić test przelewowy? Bo patrząc na korekcje to wg mnie wtryskiwacz na 3 cylindrze daje na przelew, jedyne co nie pasuje to brak błędu zbyt niskiego ciśnienia cr na starcie..masz inpe, więc można co nieco posprawdzać, przede wszystkim przy odpalaniu na zimnym silniku ustaw zakładkę nominal/actual żeby zobaczyć ciśnienie cr. Tylko teraz odpala bez problemu tak? Test przelewowy to naprawdę prosta sprawa, 4 pojemniki/butelki/strzykawki (co będziesz miał pod ręką), jakieś 2m wężyka o średnicy jak przewody przelewowe i tyle, wystarczy zdjąć osłonę silnika i podszybie (to gdzie jest filtr kabinowy), banalna robota a wykluczy albo potwierdzi problem z wtryskiwaczem. Jeżeli będzie ok to musi być problem ze świecami lub sterownikiem, mimo, że nie ma błędu. Masz oznaczenie świec jakie masz teraz? Jakiej firmy sterownik kupiłeś?


Mam INPA wersja 5.0 i w sterownik silnika wchodzę przez model E90 DDE 6.0 for M57 TU2
Od stycznia 2016 mam założone świece DENSO DG-178 bo były problemy z rozruchem zimnego silnika i nierówną pracą (błędy świec w INPA)
Listopad 2016:
- uszczelnienie silnika (brał 1l/1000km)
Grudzień 2016
- po tej robocie dalszy ubytek oleju – wyciek z prawej strony silnika (zrobili), błąd czujnika powietrza dolotowego (nie podpięli wtyczki), błąd czujnika temperatury spalin DPF (do tej pory nie wiem dlaczego, czy nie podpięli czy się uszkodził), problem z rozruchem zimnego silnika i nierówna praca do czasu zagrzania (w INPA błąd 4 świec żarowych, wymiana sterownika na BERU ale nie zdążyłem się przekonać czy po wymianie sterownika problem z rozruchem znikł)
- samochód przywieźli mi w trybie awaryjnym – brak mocy, mułowaty, pojechałem zaraz na DTŚ-kę by go przegonić ale nic to nie dało, przy zjeździe najpierw zaświeciła się kontrolka 4x4, zgasła, chwilę później zapaliły się kontrolki 4x4, ABS, hamulca ręcznego na czerwono, po zgaszeniu silnika odpalić się już nie dało
- okazało się ze zatkany DPF, wypalona dziura w kolektorze ssącym, przepalone przewody przy kolektorze ssącym, akumulator do wymiany z powodu zwarcia w celach
- usunięcie DPF-a, katalizatora, zmiana mapy silnika, wymiana akumulatora
- ciąg dalszy problemów z odpalaniem zimnego silnika, nierówną pracą do czasu zagrzania oraz doszedł jeszcze większy problem z odpaleniem ciepłego silnika (w INPA błąd czujnika położenia wałka rozrządu)
- wymiana czujnika położenia wałka rozrządu (na używany-błąd w INPA znikł oraz problem z odpalaniem ciepłego silnika ale pozostał z uruchamianiem zimnego i nierówną pracą do czasu zagrzania)
- w INPA żadne błędy silnika od tej pory nie występują a przy mrozach z odpaleniem i nierówną pracą zimnego silnika to masakra
Styczeń 2017
- myślałem że to może wtryski więc dałem do sprawdzenia, powiedziano mi ze tylko były zabrudzone co było spowodowane zatkaniem DPF-a, wyczyścili, 3 wtryski otrzymały nowe nr IMA i zmienili miejscami w silniku
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Luty 2017
Roger-Nysa oprócz przeprowadzania testów profilaktycznie wymienił mi filtr paliwa, w sterowniku silnika coś mi zmienił że jest żwawszy niż był przedtem i zauważyłem że spalanie się zmniejszyło (w INPA błąd 41ED - doczytałem że to jest błąd gdy się coś pozmienia w oprogramowaniu sterownika) innych błędów w INPA brak

Teraz to jedynie jak jest w granicach 6 stopni celsjusza i poniżej to wyczuwam delikanie przez parę sekund nierówną pracę i to że rozrusznikiem muszę zakręcić trochę dłużej, trzeba by samochód wstawić do jakiejś chłodni żeby to sprawdzić dokładnie.

Doczytam jak ten test przelewowy zrobić i po świętach weznę się by go przeprowadzić więc napiszę co wyszło oraz wstawię film z INPY z odpalaniem zimnego silnika i jego parametrami. A mam pytanie czy to jest normalne że jak w INPA mam ustawioną zakładkę do podglądu korekcji wtrysków to silnika nie da się odpalić, bo u mnie tak jest ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 15:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Nigdy nie próbowałem odpalać na otwartych korekcjach, ale nie słyszałem o takim problemie. Ważne jakie masz ciśnienie cr podczas rozruchu. Masz wprowadzone odpowiednie kody ima do odpowiedniego wtryskiwacza?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: X3 E83N
Kod silnika: M47N2
maniek21112 napisał(a):
Nigdy nie próbowałem odpalać na otwartych korekcjach, ale nie słyszałem o takim problemie. Ważne jakie masz ciśnienie cr podczas rozruchu. Masz wprowadzone odpowiednie kody ima do odpowiedniego wtryskiwacza?


Kody IMA są przypisane jak należy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] klimatyzacja/ogrzewanie elektrozawór i dodatkowa pompa
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 17:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Oj kolego strasznie ci nagiglali z ta X3.
Teraz najważniejsze pytanie jest takie, czy dobry program ci zrobili.
Jak wyjdzie z testu przelewowego ze wtryski ok, i jeśli rzeczywiście z paliwem (pompa, czyjnikami) jest ok to raczej stawiał bym na sterownik...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL