Witajcie Pany i Panewki, od 2 lat pojawił mi się pierwszy problem z moim 545i i nie mogę rozpracować przyczyny. Z perspektywy miesiąca czasu juz sam nie wiem czy problem jest z silnikiem czy skrzynią biegów automatyczną. Objawy są takie, że zaraz po odpaleniu silnika jest komunikat w i-drive " Zbyt wysokie obciążenia silnika mogą powodować jego uszkodzenie, jedź powoli" po 2-3min komunikat znika. Jednak sam komunikat to nie problem, chodzi o to, że w momencie ruszania (skrzynia automat ) po dodaniu gazu 40-100% silnik zazwyczaj gaśnie, jeżeli nie zgaśnie to zrywa mocno do przodu i później jedzie normalnie. Ruszenie jest ciężkie trzeba albo bardzo powolutku 10-20% skoku pedału gazu, bo inaczej albo szarpie albo gaśnie. Kolejny objaw to np jadąc predkością 120km/h jest z górki odpuszczam na chwilę gaz, w momencie gdy znowu położę nogę na gaz jest szarpnięcie ( wydaje mi się od silnika, a nie nie od skrzyni - wskazuje na to zachowanie obrotów, czyli najpierw spadają np do 2000 pół sekundy później skrzynia zasprzęgli i pojawiają się obroty np 2300 obr ) Dysponuję ISTĄ jednak na sterowniku silnika nie ma żadnego błędu ( nawet gdy czytam błędy gdy świeci się check engine !! ) żadnych błędów na sterowniku skrzyni EGS. Kiedyś miałem błąd przerwy zapłonu na 2 cylindrach winne okazały się świece, zostały wymienione na NGK platynowe problem od razu znikł. Ja osobiście obstawiam, że objawy odpowiadają, przycinającej się przepustnicy jednak została ona sprawdzona, wymuszane jej położenie 0-100% czujnik położenie przepustnicy ok, przepływka mierzy prawidłowo. Mam wrażenie, że przy nagłym dodaniu gazu brakuje powietrza silnik przygasa, po około 1 sekundzie przepustnica się otworzy i nagle silnik wkręca się na obroty tak jak powinien. W trakcie jazdy gdy się trzyma cały czas nogę na gazie silnik działa dokładnie tak jak powinien, problem się pojawia gdy dodaje się gazu od zera. Cewki zapłonowe raczej wykluczam, raz, że pojawiły by się błędy, dwa problem by się również pojawiał podczas ciągłej jazdy. Czasem jest również tak, że po dość szybkim dojeździe do skrzyżowania i wyhamowaniu ostro do zera silnik zgaśnie.
Objaw jaki może wskazywać na skrzynie to w momencie ruszenia i dodaniu gazu 60-90% raz na trzy przypadki jest taka sytuacja, że obroty wskakują pod 4-4.5tyś auto stoi w miejscu i po chwili tak stopniowo zaczyna się rozpędzać później nagle jakby "sklei sprzęgło" i ogień do przodu.
Szukam rozwiązania wszędzie na każdym forum, ale niestety zero porad może ma ktoś jakieś pomysły ?
|