BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: M52B25 niskie ciś sprężania na 5 cylindrach.
PostNapisane: 31 marca 2018, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36 318i 92r (sedan)
Kod silnika: M40B18
Witam wszystkich serdecznie! To mój pierwszy temat więc w razie błędów prosze o wyrozumiałość ;).

Mam możliwośc kupna M52B25 po znajomości za grosze ( silnik sprzynia wiązka za 1 tyś pln) niestety był jeden problem z silnikiem a mianowicie, nie chodzi na jeden cyl.
Na początek postanowiłem sprawdzić cis w cylindrach a wynik wyszedł mi mniej więcej tak:
na sucho:
1 cyl - 11 bar
2 cyl - 7 bar
3 cyl - 8,5 bar
4 cyl - 8 bar
5 cyl - 8,5 bar
6 cyl - 8 bar

Po zalaniu cylindrów niewielką dawką oleju przy 4-5 suwie pracy każdego tłoka powodowało że na manometrze kończyła się skala (20 bar)
silnik ma przejechane podobno niecałe 270 tyś km. Nie zdobyłem na razie żadnego endoskopu by zajrzeć i sprawdzić gładzie cylindra.
Znajomy posiada ten silnik jeszcze w e36 natomiast sam pomagałem zrobić swapa z e39 i przez dobre pół roku nie było problemu.
Silnik ładnie odpala i trzyma moc ( spalić kapcia to nie problem na 5 cyl). Orientuje się ktoś dlaczego mogą być aż takie spadki ciś? czy to mogą być już zużyte tuleje cylindryczne
pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B25 niskie ciś sprężania na 5 cylindrach.
PostNapisane: 31 marca 2018, 22:15 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4123
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Teoretycznie poniżej 10bar już auto kiepsko pracuje.
Sprawdzałeś kompresję przy pedale gazu w podłodze?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B25 niskie ciś sprężania na 5 cylindrach.
PostNapisane: 1 kwietnia 2018, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36 318i 92r (sedan)
Kod silnika: M40B18
Obie próby były wykonane bez wciśniętego pedału gazu, ponieważ uważałem że silniczek krokowy przepuści wystarczającą dawkę powietrza do cylindrów. Auto nawet po dłuższym postoju odpala bez problemów. Po próbie olejowej wyczyszczeniu świec ( nie miałem żadnych innych pewnych świec). Odpaliła ładnie na 6 cyl a po ok 20 min jak uzyskała temp znów zaczęła chodzić na 5cyl.

Auto u znajomego przez pół roku chodziło na LPG bez zastrzeżeń. Silnik nawet po rozgrzaniu kopci w stylu intensywnej pary wodnej, podobnie jak to mają auta w LPG. Po dodaniu gwałtownie gazu jest lekko siwo ale podejrzewam że to z powodu nadmiaru oleju w tłumiku.

(edit)
Mogę wrzucić filmik z ostatniej pracy silnika, film nie jest dokładny bo nagrywany telefonem ale możne ktoś coś dostrzeże i dopowie lub rzuci jakąś sugestią. Jeżeli to były by pierścienie i głowica to luzik, jeżeli tuleje to raczej pies pogrzebany ;/.

Od aktualnego właściciela wiem że pali ok 300 mml na 2tyś (olej 10W40 ) i pochodzi z e39 z 97r. Jeżeli z racji niskiego sprężania są to pierścienie to strasznie mało bierze ten silnik oleju co nie?.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL