BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 20:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E63] N62B44 czujniki spalania stukowego, getriebestorung
PostNapisane: 25 kwietnia 2018, 07:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E63 645, E32 750iL
Kod silnika: N62B44, M70B50
Witam,
nie znalazłem by ktoś na forum się z tym zmagał...

E63 645 N62B44 rok 2004
Pierwszy problem jaki się pojawił to odcięcie przy 4500obr. Silnik od dołu zbiera się dość dobrze, aż osiągnie 4500obr i mimo gazu w podłodze nie drgnie ani trochę wyżej.
Podpięcie pod komputer, diagnoza - błąd wszystkich 4 czujników spalania stukowego. Mechanik zasugerował, że to może być wina złej jakości paliwa, bo mało prawdopodobne aby uszkodziły się wszystkie czujniki na raz.
Spuszczone paliwo z baku, zalane 98okt, przejechane kilkaset km, dalej to samo - błąd 4 czujników. Kolejna sugestia mechanika to ewentualne uszkodzenie ecu.

Jednak w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej usterek elektrycznych:
- czujniki parkowania raz działają, raz nie
- zdarza się, że silnik sam zgaśnie
- po ponownym odpaleniu często świeci kontrolka wyłączonej kontroli trakcji i nie da się jej włączyć
- ostatnio zapaliła się kontrolka poduszki i niezapiętych pasów (mimo, że były zapięte)
- błąd skrzyni Getriebestorung, ostatnio wyskoczył 2 razy w ciągu dnia. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, nie ma komunikatu i skrzynia działa prawidłowo

tutaj film. Widać, że dodatkowo szaleje obrotomierz:


Czytałem o problemach z klemą IBS, jak również słaby akumulator mogą powodować takie problemy.
Akumulator mam 1,5 roczny Varta, ołowiowy, po wymianie był zakodowany przez komputer.
Na wszelki wypadek naładowałem akumulator i odłączyłem IBS. Niestety nadal szaleje cała elektryka w tym samochodzie. Alternator? Bez ibs napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora to 14,5V

Czy macie jakieś pomysły? E63 miały jakieś newralgiczne punkty w elektryce? Może są jakieś miejsca podatne na zawilgocenie/zalanie albo gdzieś się przecierały wiązki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] N62B44 czujniki spalania stukowego, getriebestorung
PostNapisane: 25 kwietnia 2018, 17:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jakie masz błędy poza silnikiem? Napięcie obserwowałeś podczas jazdy? Może to regulator napięcia. Pokaż te błędy, najlepiej inpa.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] N62B44 czujniki spalania stukowego, getriebestorung
PostNapisane: 26 kwietnia 2018, 18:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Po tym filmiku co ja widzę to skrzynia a raczej konwerter jest skończony z takim falowaniem obrotów.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] N62B44 czujniki spalania stukowego, getriebestorung
PostNapisane: 27 kwietnia 2018, 08:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Czujniki parkowania - kiedy nie chcą się załączyć to pali się dioda przy pdc? Podejdź do nich i przystaw ucho kiedy są włączone - każdy powinien "pukać" w regularny sposób. Jeżeli któryś nie puka lub puka w nieregularny sposób albo wszystkie pukają w nieregularny sposób to trzeba zacząć od sprawdzenia przewodów. Kiedy jest problem z jednym to w 99% pomaga wymiana tego czujnika albo ogarnięcie uszkodzenia przewodu tego czujnika, ale tutaj wygląda to na bardziej globalną awarię i możliwe, że pada Ci moduł PDC, ale może po prostu trzeba oczyścić wtyczki i je dobrze wpiąć, a będzie z głowy. Zacznij od tych czujników.
Kiedy silnik gaśnie to jak się zachowuje wcześniej? Jakieś falowanie, zarzucanie silnikiem czy chodzi na jałowych i znienacka off?
Jeżeli masz chwilę czasu to zobacz w jakim stanie masz przepustnicę i sprawdź czy na zgaszonym silniku jest całkowicie domknięta. Jeżeli klapka i ścianki są brudne to do oczyszczenia.
Co do poduszki i niezapiętych pasów - siada Ci mata pasażera albo inwestujesz kilkaset złotych, a w ASO pewnie i ponad 1 tys. zł w rozprucie fotela pasażera (trzeba wyjąć gąbkę siedziska) i wstawienie nowej maty (ustala czy i o jakiej masie coś/ktoś znajduje się na fotelu pasażera i czy trzeba wystrzelić poduszki po jego stronie) albo robisz drut mode jak większość obywateli tego kraju i kupujesz za parę dyszek emulator maty i wpinasz w układ (system "myśli" wtedy, że ciągle ktoś siedzi na fotelu pasażera i zawsze wystrzela poduszki).
Co do skrzyni - konwerter do wymiany plus niewykluczone, że mechatronika do regeneracji.
Co do wiązek to modele BMW z tego okresu mają MASĘ miejsc, gdzie wiązki się wycierają (choćby przewody idące do klapy bagażnika czy te przy steptronicu), ale u Ciebie widzę co najwyżej problem z wiązką od PDC (może nawet wtyczki przy samym module). Co do aktywnej klemy to największy problem to jest kiedy fura jest po wypadku i miała już wystrzeloną klemę i ktoś zamiast wymienić klemę na nową/używaną swoim drut mode'm przywrócił ją do życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] N62B44 czujniki spalania stukowego, getriebestorung
PostNapisane: 27 kwietnia 2018, 10:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Wszystko fajnie ale nagle tak z dupy tyle rzeczy się popsuło?? Przecież to ewidentnie jest jakiś problem z elektroniką a nie pdc konwerter itd. Moim zdaniem to będzie coś z prądem albo coś z przewodem masowym albo z alternatorem. Bez elektronika się raczej nie obędzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63] N62B44 czujniki spalania stukowego, getriebestorung
PostNapisane: 27 kwietnia 2018, 11:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Oglądałem filmik bez dźwięku. Jeżeli falowanie to tylko objaw na obrotomierzu - w sensie po prostu wskazówka obrotomierza pływa, a same obroty już nie to zwracam honor i również zalecam diagnozę elektryki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL