BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 maja 2022, 02:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] 530d automat, błąd 4B10 Laufruheregler po regeneracji
PostNapisane: 30 kwietnia 2018, 22:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Hej!

Mam problem z powyższym błędem.

Generalnie to zrobiłem w zasadzie wszystkie wtryski. W zasadzie, bo dwa były już ogarnięte i one zostały wyczyszczone, a jeden z nich ponoć „doregulowany”, choć gość powiedział, że nie było źle.

Przed zrobieniem wtrysków korekty były następujące:
1 -0.79
2 3.09 (rozjechał się po zmianie stacji i już nie wrócił do starych parametrów)
3 -1.71
4 -0.44
5 0.34
6 -0.42 (ten miał gorszą korektę, ale poprawił się znacznie po wlaniu dodatku do paliwa)
Oczywiście podczas jazdy dążyły do zera.

Po zrobieniu:
1 0.81 <671.89> (podczas jazdy dochodzi do 2)
2 -0.91 <683.89>
3 0.09 <681.89> (kiedyś robiony)
4 1.10 <678.89> (kiedyś robiony, poprawiony i teraz podczas jazdy leje ponad 5 momentami, głównie przy jednostajnej spokojnej jeździe)
5 -1.05 <676.89>
6 -0.01 <681.89>

1500 obr
1 0.74
2 -0.59
3 0.07
4 0.63
5 -0.78
6 -0.03

Przed ogarnięciem miałem błąd 4298 Lambdasonde i 4587 Kraftstofffilter. Pojawił się też błąd modułu świec.
Zrobiłem wtryski, wymieniłem filtr paliwa, moduł świec i posprawdzałem EGR (był czyszczony pół roku temu i nadal jest ok).
Po zamontowaniu wtrysków mechanik mi zadzwonił, że silnik pracuje równo, ale po dodaniu gazu pojawił się siwo-niebieski dym (po pięciu minutach pracy na wolnych obrotach - nie mam kata i dpfa) i już wtedy się wpieniłem, bo dla mnie od razu to oznaczało nadal problem z wtryskami.
Oczywiście po wpięciu INPY od razy pojawiły się takie błędy jak:
4B10 Laufruheregler – wcześniej go nie było
4298 Lambdasonde
4587 Kraftstofffilter (ten jak na razie raz po jakimś czasie odkąd fura została poskładana)
Mechanik mówi, że silnik jest ok, natomiast wtrysk 4 po niby poprawkach momentami bardzo mocno przelewa podczas jazdy (ponad 5 i pojawia się wykrzyknik). Podczas jazdy wtryski nie dążą do zera - a wcześniej tak było – tylko cały czas są jakieś dość spore korekty (na + cylinder 1 i 4). Wtrysk nr 1 początkowo miał korekty do 1, a teraz podczas jazdy wchodzi na ponad 2. Jak dla mnie wtryski do natychmiastowej reklamacji.

Co myślicie? Gdyby po robocie nadal była korekta na tym samym cylindrze, to problem z silnikiem, ale teraz to wszystko rozkłada się zupełnie inaczej, niż wcześniej. Wtryski raczej założone są losowo, a nie tak samo jak poprzednio – to musiałbym sprawdzić. Po reklamacji wtrysków błąd powinien zniknąć, czy szukać problemu, gdzie indziej?

BMW oczywiście podczas dodawania gazu na postoju potrafi zaciągnąć na czarno, a czasami nawet na niebiesko (czuć nie spaloną ropę – dzisiaj zauważyłem). Oleju nie wciąga (na dystansie 8000km dolałem może maksymalnie 0.5l, żeby utrzymać stan maksymalny).
Powiem Wam, że jeśli ma się jakiś problem z jednym wtryskiem, to lepiej robić jeden, niż dawać wszystkie i potem się bujać z tego powodu. Fabrycznie regenerowany w Boschu chyba jakoś 800zł brutto, a stary sprzedać jako uszkodzony.
Pozdrawiam

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] 530d automat, błąd 4B10 Laufruheregler po regeneracji
PostNapisane: 1 maja 2018, 00:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Znajdź dobrego speca od wtrysków.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 530d automat, błąd 4B10 Laufruheregler po regeneracji
PostNapisane: 1 maja 2018, 05:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2143
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d, 328i, 540i
Kod silnika: M47N 210/433
Rider_85 napisał(a):
Wtryski raczej założone są losowo, a nie tak samo jak poprzednio – to musiałbym sprawdzić. Po reklamacji wtrysków błąd powinien zniknąć, czy szukać problemu, gdzie indziej?

Możliwe, że reklamację to trzeba złożyć u mechanika..po pierwsze sprawdź jak są założone, czy zostały wprowadzone nowe kody ima (podczas regeneracji muszą zostać wygenerowane a później wpisane do sterownika). Te które były tylko czyszczone mają oczywiście stare, ale pytanie czy zostały założone w "swoje" miejsca. Jak po ogarnięciu tego dalej będzie tak jak jest na 4 cylindrze, bo to on jest problemem, to trzeba się nim zainteresować, ewentualnie zrobić pomiar kompresji.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 530d automat, błąd 4B10 Laufruheregler po regeneracji
PostNapisane: 1 maja 2018, 07:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Gość od wtrysków mi mówił, że jak po naprawie będzie z którymś lipa, to on odsyła na swój koszt je bezpośrednio do Boscha i oni je robią. Wtryski mają te same kody IMA z tego co się orientuje, sprawdzę jeszcze dzisiaj. Miały zakładane nowe rozpylacze i wymieniane uszczelnienia + jakaś regulacja.
Ten na 4 cylindrze nagle wchodzi podczas jazdy na dużą korektę, a na postoju jest ok. Przed robotą też jeździłem z lapkiem, ale problem był tylko na 2 i korekta podczas jazdy spadała, a na 4 była koło 0.
Jutro zadzwonię do gościa od wtrysków co z tym zrobić, bo mnie szlak trafia - samochód jest mi cały czas potrzebny.
Mój mechanik nie specjalnie chciał kogoś polecać od regeneracji, bo mówił, że to jest loteria, a drugi znajomy do swoich diesli kupuje zawsze nowe wtryski...

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] 530d automat, błąd 4B10 Laufruheregler po regeneracji
PostNapisane: 1 maja 2018, 07:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2143
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d, 328i, 540i
Kod silnika: M47N 210/433
Ma rację, że loteria, jak ewidentnie tylko jeden jest do wymiany to warto kupić nowy, to i tak taniej niż pseudo regeneracja wszystkich. Dostałeś wydruki do wtryskiwaczy? Tam będą podane nowe kody, jeżeli oczywiście były regenerowane a nie tylko czyszczone.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 530d automat, błąd 4B10 Laufruheregler po regeneracji
PostNapisane: 1 maja 2018, 08:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
maniek21112 napisał(a):
Ma rację, że loteria, jak ewidentnie tylko jeden jest do wymiany to warto kupić nowy, to i tak taniej niż pseudo regeneracja wszystkich. Dostałeś wydruki do wtryskiwaczy? Tam będą podane nowe kody, jeżeli oczywiście były regenerowane a nie tylko czyszczone.


Dostałem wydruk z kodami, ale oczywiście są te same. Mówił, że one takiej 100% pełnej regeneracji nie wymagały. Tylko czyszczenie i w 4 wymiana rozpylaczy. Właśnie ten z którym mam problem bardzo go niepokoił. Mówił coś o problemie z kodem IMA, że tak jakby był nie nadany (E60 bez kodu chyba nie pojedzie?) i generalnie strasznie się nad nim rozwodził, że coś tam z dawkami nie grało i że coś poprawiali. Ogólnie mieli z nim trochę problem (on był już wcześniej regenerowany).

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] 530d automat, błąd 4B10 Laufruheregler po regeneracji
PostNapisane: 1 maja 2018, 08:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2143
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d, 328i, 540i
Kod silnika: M47N 210/433
Jak był regenerowany to był zapewne wpisany inny kod ima niż na wtryskiwaczu (zgodnie z dokumentem z regeneracji) a teraz pewnie wpisali z wtryskiwacza i dlatego może być lipa. Dlatego warto robić screeny jak coś się zmienia. Tak czy siak trzeba się nim zająć.
Nie cytuj jak piszesz bezpośrednio pod postem, używaj opcji odpowiedz.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
./cache/ is NOT writable.