BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] problem z abs i trakcją
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ciechanĂłw
witam wszystkich,jestem tu nowy,potrzebuję pomocy. mam 530d rok99. świecą się kontrolki abs i trakcja, czasami gasną . byłem na kompie wyszło, że czujnik, kupiłem nowy jest to samo. przekładałem działający z prawego koła na lewe i dalej nie działa. sprawdzali kabel od czujnika do sterownika i jest ok.zdarza się ze rano odpalam i jest ok. postawie auto na godzinę odpalam i się świeci.pomocy


Ostatnio edytowano 14 grudnia 2007, 18:54 przez slawekw1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 12:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
slawekw1, poszukaj podobnych topicow w szukajce bo o czujnikach bylo juz duzo razy moze cos ci rozjasni sprawe, a kasowali bledy na kompie po wymianie czujnika?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ciechanĂłw
błędy pokasował, wystarczy, że ruszy kołem i błąd wskakuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 22:49 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W Twoim przypadku usterka będzie tkwiła w sterowniku.

Już wyjaśniam.
Zapewne masz już pompę ABS-u na której to znajduje się moduł ABS-u, czyli tzw układ zintegrowany.
Jeżeli orientujesz się jak wygląda produkcja procesorów, to ten właśnie moduł wykonany jest w podobny sposób, ale o nieco większych gabarytach w porównaniu do scalaków.

Wewnętrzna część procesora/scalaka czyli całe serce układu jest połączone z odnóżami przy pomocy bardzo cienkich drucików i w całości zalane.

Teraz problem u Ciebie.
Komputer prawidłowo identyfikuje usterkę czujnika ale jak to komputer nie potrafi zinterpretować usterki. Napewno jednak wykrywa brak czujnika lub przerwę na obwodzie z danym czujnikiem, czyli jakby czujnika nie było. W takiej sytuacji albo czujnika nie ma, albo jest on wewnętrznie uszkodzony lub jest przerwa na obwodzie w instalacji elektrycznej, ale.....
Moduł ABS-u również należy zaliczać do tego obwodu. Nim serce układu połączy się z czujnikiem to jeszcze musi mieć kontakt poprzez cienkie druciki z odnóżami wyjściowymi do kostki głównej modułu ABS, z której już przewodami łączy się z czujnikiem.
Czujniki jest nowy, a nawet przekładany z "bliźniaczego" koła, przewodność kabli w instalacji do czujnika także jest znakomita, więc pozostaje usterka w module.

Fakt, że kręcąc kołem wyskakuje błąd świadczy o tym, że sam czujnik generuje impulsy i przesyła do sterownika, ale coś się dzieje, że nagle wyskakuje błąd.
Generowane impulsy to nic innego jak wytwarzany prąd, który dotrzeć musi do modułu ABS-u. Prąd ten jest coprawda niewielki, ale gwarancją na prawidłową przewodność muszą być prawidłowe złącza. Jeżeli jakiś styk nie będzie dobrze przewodził to wartość prądowa może sprawić, że utworzy się bezstyk i tym samym przerwa w obwodzie (choćby nawet chwilowa). To właśnie ma miejsce u Ciebie, że coś czasem niekontaktuje.
Druciki w module są tak cienkie i delikatne, że nawet ten mały wygenerowany prąd z czujnika może doprowadzić do bezstyku, co świadczy o tym, że drucik ten oderwał się od któregoś końca i jest "na przytknięcie".
Każdy wstrząs, każda zmiana temperatury również będą się przyczyniały do bezstyku i przerwania obwodu, bo to właśnie brak obwodu z czujnikiem jest powodem wyskakiwania błędu/komunikatu o usterce czujnika.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ciechanĂłw
dzięki Robert za wyczerpującą odpowiedz, mam jeszcze jedną prośbę, może wiesz gdzie dostac uzywany moduł i ile coś takiego kosztuje. bo nowy pewnie jest drogi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 15:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 268
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E39
Na allegro sprawdz. W innym topiku podany jest gosc, ktory naprawia te moduly, a w jeszcze innym oglasza sie klient ktory sprzedaje nowe za ~1400. Wez sie troche wysil......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL