Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Po kilkuletniej bezproblemowej eksploatacji pojawił się taki oto dziwny objaw w mojej E46, co do którego chciałbym się Was poradzić. Po kolei:
Silnik N42B20, bez gazu, skrzynia automatyczna (GM).
Problem jest widoczny na filmiku:
a dokładnie wygląda tak: 1. Na zimnym silniku na każdym przełożeniu obroty są stabilne, ale po odpaleniu silnika zmiana z P na R lub D powoduje lekkie obniżenie obrotów 2. W czasie jazdy, kiedy samochód jest na D lub R obroty są stabilne i generalnie skrzynia zachowuje się normalnie. Zarówno w czasie jazdy jak i na postoju 3. Kiedy silnik jest rozgrzany wrzucenie P powoduje najpierw podrzucenie obrotów do około 1100, a po kilku sekundach obroty zaczynają rosnąć do około 1600-1700, po czym szybko spadają do 1100 i tak oscylują w tym zakresie 4. Włączenie klimatyzacji powoduje podrzucenie obrotów do około 1800 i oscylację do około 2100, ale znacznie szybszą i regularną. 5. Wrzucenie znowu D lub R powoduje gwałtowny powrót do nominalnych obrotów
Wiem że przyczyn może być pewnie co najmniej z kilka (na szybko przychodzi mi na myśl lewe powietrze, sondy, awaria samej skrzyni), ale pogoda nie sprzyja diagnozowaniu, więc wrzucam temat licząc że może ktoś miał dokładnie takie same objawy i znalazł przyczynę.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
_________________ Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym
Jako autor wypowiem się odnośnie przyczyny:D Problemem był... termostat. Po podłączeniu kompa nie było żadnych błędów, aż do pewnego dnia kiedy po 3h jazdy po autostradzie ze stałą prędkością nagle stanąłem w korku i wywaliło check engine. Wtedy dopiero pojawił się błąd termostatu, więc go wymieniłem. Skutkiem ubocznym wymiany było zniknięcie tego problemu z obrotami na P.
_________________ Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 101 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników