BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] nowe amory- 40% skuteczności
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: ÂślÂąsk
panowie mam problem. Dwa miesiące temu wymieniałem amortyzatory z tyłu. Teraz byłem na przeglądzie i mają 42% skuteczności. Mam gwarancję i zamierzamreklamowa je. Tylko pytanie- czy jest taka możliwośc, że sprężyny są słabe i przez to skutecznośc amortyzatorów jest tak słaba? Amorki kupiłem z sachsa, bo tak doradził mechanik. Zresztą on je kupił i wymienił. Sprawdzałem pod autem i wyglądają na nowe, mają oryginalne nalepki i sa czyściutkie. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
W normalnej eksploatacji nie ma szans na to, żeby tak szybko zuzyły się amortyzatory.

Na przeglądzie badają skuteczność całego układu zawieszenia, nie tylko amortyzatorów - do badania skuteczności amortyzatorów służą specjalne urządzenia, których stacje diagnostyczne raczej nie posiadają.

Sprężyny mogą mieć wpływ na wyniki pomiarów diagnostycznych. Nawet uszkodzenie mocowania amortyzatora do karoserii może mieć ok. 20% udziały w wyniku. Wszystkie pozostałe elementy zawieszenia także mają mniejszy lub większy wpływ.

Najlepiej byłoby sprawdzić zawieszenie u jakiegoś dobrego mechanika , wtedy mógłby potwierdzić, czy winą są sprężyny, amortyzatory, czy też jakieś inne, drobniejsze elementy zawieszenia.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 16:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: malopolska
prawdopodobnie amortyzatory sa dobre. przyczyna moga byc zuzyte gumowe poduszki. sa dosyc drogie (ok. 200zl/szt.) do tego jescze robocizna, troche czasu trzeba poswiecic na wymiane (o ile sie nie myle trzeba odkrecic caly tylny dyfer) http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... l-33_0518/ (ta poduszka to #2)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19849


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: SulechĂłw
cześć nie wiem jak jest w przypadku sedana, ale jeśli masz kombi to sprawa jest taka. Ponieważ ułożenie tylnych amortyzatorów jest bardzo pochylone to badanie ich skuteczności jest bez sensu - zawsze oszukuje.
Napisz jakie miałeś problemy - objawy zanim wymieniłeś amory.
maciek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 23:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
nie zawsze trzęsawka na stacji diagnostycznej pokazuje stan faktyczny

a druga sprawa, może ciśnienie w kołach masz za wysokie

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 09:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: ÂślÂąsk
big-mc napisał(a):
cześć nie wiem jak jest w przypadku sedana, ale jeśli masz kombi to sprawa jest taka. Ponieważ ułożenie tylnych amortyzatorów jest bardzo pochylone to badanie ich skuteczności jest bez sensu - zawsze oszukuje.
Napisz jakie miałeś problemy - objawy zanim wymieniłeś amory.
maciek


mam kombi a wymieniłem amortyzatory, ponieważ wydawało mi się ze są słabe. Przy przejeździe przez próg tył wozu jakby spadał a nie zjeżdżał. Potwierdziłem to badaniami diagnostycznymi i w warsztacie specjalizującym się w bmw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 14:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: malopolska
hary napisał(a):
Przy przejeździe przez próg tył wozu jakby spadał a nie zjeżdżał. Potwierdziłem to badaniami diagnostycznymi i w warsztacie specjalizującym się w bmw.
wiec ja dalej obstawiam te nieszczesne poduszki

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19849


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: ÂślÂąsk
sid-stachu napisał(a):
hary napisał(a):
Przy przejeździe przez próg tył wozu jakby spadał a nie zjeżdżał. Potwierdziłem to badaniami diagnostycznymi i w warsztacie specjalizującym się w bmw.
wiec ja dalej obstawiam te nieszczesne poduszki


to jest jakaś wada chyba bmw. Wcześniej miałem e 34 i też wymieniałem te poduszki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 18:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: malopolska
glowy za to oczywiscie nie daje, ale trudno to wytlumaczyc inaczej. to troche kosztowne, wiec sprobuj moze pojechac nawet do ASO BMW i niech oni sie wypowiedza. zawsze to lepiej niz niepotrzebnie wydawac pieniadze. moze przyczna tkwi gdzie indziej

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19849


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: BiaÂłystok
Ja mam podobną sytuację. Auto nisko siedziało. Z przodu wymieniłem odboje bo u diagnosty wychodziło 61%, ale w tyle wyszło 11%. Więc tył w kombi poszedł do wymiany. Auto ogólnie się podniosło z przodu dzięki odbojom a w tyle dzięki nowym amorkom, jednak ich sprawność przy teście wyszła jedynie 6%. Jednym słowem nie potrzebna wymiana amorków, jedyny plus, że auto się podniosło. W dalszym szperaniu przy aucie wyszło, że gumy 4szt do wymiany mocującą belkę. Czy to aż może mieć taki wpływ na pomiar ? I czy faktycznie trzeba dyfer wyjmować, aby je zmienić. Wygląda na pierwszy rzut oka, że tylko jedna śruba je trzyma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Prześledz sobie ten temat kliknij link
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=14234
miałem ten sam problem

[ Dodano: 30 Styczeń 2008, 21:36 ]
Kliknij na link zobacz ostatni post pozdrawiam
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=16905

_________________
MogÂłej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL