BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 15:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: M54b40 problem z ogrzewaniem i reduktorem gazu po swapie sil
PostNapisane: 11 maja 2020, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 29
Moje BMW: e309
Kod silnika: m54b30
mam niebanalny problem związany z ogrzewaniem oraz reduktorem gazu po swapie silnika, wszystko wcześniej było okej więc takie połączenie węży musiało grać. Było załóżmy 30stopni na obiegu małym plynu i tyle miał już reduktor i nagrzewnica. Teraz są jakby 2 usterki mianowicie. Np zima ciepło w aucie robi się dopiero gdy temp silnika będzie ok 80stopni i wtedy też reduktor ma z 30 bo przelaczy na gaz i z biegiem minut wszystko zlapie temp ale zamiast ciepło być po 2km jest po 5km. Nie jest to jakieś uciążliwie lecz nie tak być powinno. Drugi problem jest taki ze gdy ustawie temp letnia na klimatronika i zawor zamyk nagrzewnice to reduktor również robi się zimny wiec latem musze mieć ustawione lekko ciepłe żeby jechać na LPG a to juz trochę zabawne. Nie jestem laikiem sam robiłem swap 20x sprawdzem i inaczej być nie może podpięte. Przewod wodny cieply który idzie rurka pod kolektorem ssącym do tyłu silnika a później przechodzi w gumowy jest naciety i ma dany trojnik. Jedno idzie do reduktora a drugi pod elektrozawor bo mam jeden i dalej do nagrzewnicy. Przewod wychodzacy z nagrzewnicy również ma trojnik i jeden idzie od reduktora powrót a drugi już pod zbiornik wyrownawczy. Sprawdziłem na krótko elektro zawor choć zimno ciepło działa a tylko takie ma zadanie. Nie mam pomysłów i tak 2lata jeżdżę bo jednak większość dni w roku ogrzewanie włączone a latem na benzynie pojeżdżę ale boli mnie ze nie mogę dojść co jest. Zastanawiam się czy nie połączyć szeregowo reduktora a wiec na wyjściu ciepłego zamiast trojnika poscic prosto na reduktor i powrót dać na elektrozawor i nagrzewnice. Ale przed swapem takie połączenie działało. Może ktoś ma jakiś pomysł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M54b40 problem z ogrzewaniem i reduktorem gazu po swapie sil
PostNapisane: 12 maja 2020, 07:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Musi być coś nie tak podpięte, nie możesz tego dać w szereg bo jak zamkniesz nagrzewnice to i reduktor nie dostanie ciepłego płynu. Teraz właśnie działa jak byś miał podłączone w szereg. Dodatkowa pompa wody robi problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: _KL_, Google Adsense [Bot] i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL