BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 21:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 27 marca 2010, 12:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Czy ktoś z Was wie, czym objawia się niesprawny silnik krokowy (zawór biegu jałowego) w silniku M52 itp. ?
Gdyby był zupełnie padnięty to silnik gasłby, przy zamkniętej przepustnicy, ponieważ jego zadanie to doprowadzić minimalną dawkę powietrza omijając przepustnicę, dzięki czemu do cylindrów wpada tyle powietrza, aby mógł pracować na wolnych obrotach. Chyba dobrze to sobie tłumaczę?? :looka:

Objaw u mnie jest następujący: na rozgrzanym silniku, kiedy stoi na jałowym (przepustnica zamknięta) czasami przez kilka sekund silnik nierówno pracuje, tzn utrzymuje obr na właściwym poziomie, ale silnik się lekko trzęsie, tak jakby łapał lewe powietrze. Ale wystarczy musnąć pedał gazu (minimalne otworzyć przepustnicę) i po problemie. Podejrzewam dwie opcje:
1) silnik krokowy momentami nie dostarcza tyle powietrza ile powinien, jak czasami schodzi z wysokich obrotów do jałowego to wskazówka potrafi zejść trochę niżej do 500 RPM a później wraca do 700 RPM. Tak jakby krowowiec włączał się z opóźnieniem.
2) łapie gdzieś lewe powietrze, gumy między przepływką a przepustnica mam nowe, wieć to odpada. Może uszczelka przepustnicy? Kiedyś ją wyjmowałem i założyłem ponownie starą, może ona puszcza? Ale to by oznaczało, że puszcza tylko na jałowym biegu, jak tylko uchyli się przepustnica, powyżej 700 RPM wszystko pracuje jak igła.
Może ktoś ma jakiś pomysł? Od razu powiem, że separator i wszystkie węże wymienione, vanos zregenerowany, żadnych błędów w ECU.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 27 marca 2010, 13:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
a krokowy czyściłeś?? w ogóle on działa?? jak załączysz zapłon to powinien tak buczeć jeżeli buczy to jest Ok. Może jest taki brudny że go czasami gdzieś przytyka.??

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 27 marca 2010, 13:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Czyściłem go na sucho, wyjąłem, wyczyściłem wlot i wylot. Ale tylko na sucho, nie przemywałem go niczym bo trochę się bałem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 27 marca 2010, 16:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Wężyk od regulatora ciśnienia na listwie wtrysków, przeważnie w M52 urywa się za przepustnicą na wysokości zaworu odmy.
Objawy podobne do twoich.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 27 marca 2010, 19:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Spokojnie nie bój się wlej mu trochę benzyny do środka i zatkaj otwory i potrząsaj, wyczyści się z tego największego brudu. Nic mu nie będzie ja każdy krok-owiec tak czyszczę i zawsze pomaga.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 28 marca 2010, 01:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Boggy e36,
Mówisz o wężyku nr 11??:

Obrazek

Możliwe, że to faktycznie ten wężyk. Wymieniałem cały układ odmy parę miesięcy temu, wymieniłem wszystkie pozostałe węże od separatora, ale tego wężyka nie wymieniłem. Zostawiłem stary, ale faktycznie wyglądał na zmęczony życiem. W sumie to od tamtej pory mam ten objaw z obrotami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 28 marca 2010, 07:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Tak, dokładnie.
Ja miałem urwany za przepustnicą na wysokości zaworka odmy sobie wisiał.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 28 marca 2010, 13:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Cytuj:
Tak, dokładnie.
Ja miałem urwany za przepustnicą na wysokości zaworka odmy sobie wisiał.


Ten wężyk idzie z listwy paliwowej i jest podłączony do separatora, tak?

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 marca 2010, 16:19 przez Pitz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 28 marca 2010, 15:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Chyba tak , jak mnie pamięć nie myli. :)

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 12 kwietnia 2010, 17:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Wymeniłem ten wężyk, był w bardzo kiepskim stanie, ale niestety objawy (opisane wyżej) dalej są takie same. Wyczyściłem przy okazji przepustnicę, bo musiałem ją wyjąć przy wymianie wężyka, krokowca też przepłukałem benzyną. Ale krokowce nie da się idealnie umyć, zawsze trochę syfu w nim zostaje, dlatego dalej podejrzewam silnik krokowy... Jak myślicie? :zdegustowany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 16:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
A czy po czyszczeniu i zamontowaniu krokowego przed uruchomieniem założyłeś na końce dwie szmatki?
wtedy po uruchomienu syf wypada do szmatek a nie w układ i po chwili wyjmujesz brudne szmatki.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 28 czerwca 2013, 13:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Siema,
mam problem tego typu że przy wciskaniu sprzęgła (kiedy auto jest na biegu w czasie jazdy) obroty spadają do 500 (czasem nawet minimalnie niżej co skutkuje odczuwalnym dławieniem bliskim zgaśnięciu - 2x już się zdarzyło że zgasł) przy dojeździe do świateł itp czyli kiedy z jakiejś prędkości zwalniam a szczególnie kiedy jest to z większych prędkości niż bulwarowe redukuję biegi i np z dwójki już wciskam sprzęgło i hamuje i bach spadają i za chwile szybko wracają na okolice 700-800 i czasem zostają już a czasem nawet 2x tak potrafią spaść zanim się ustabilizują. Pojechałem na diagnozę komputerową wg zaleceń i wyszło mi że:

- sonda lambda regulacyjna jest do wymiany bo rzekomo się wypaliła czy coś - cena: 283,96
- zawór biegu jałowego do wymiany czyli tzw silniczek krokowy - cena: 884,13

Najlepsze jest jeszcze to że nie podali mi czy to ceny netto czy brutto bo wycenę dostałem drogą mailową.
Poprzedni właściciel auta (nota bene dość znana osobistość na tym forum ale nie wiem czy mogę ujawniać xP) powiedział mi że lambda często wyskakuje na diagnozie jako znak że z czymś innym jest coś nie tak a w tym przypadku z tym silniczkiem i wcale nie musi to oznaczać (i prawdopodobnie nie oznacza) że lambda jest uszkodzona gdyż one się raczej nie psują.
Przyjąłem to do wiadomości i zabrałem się za sprawę owego "krokowca". Zamierzałem kupić nowy (choć koszt jest nie mały ale spokój wewnętrzny i świadomość że auto jeździ jak powinno jest silniejsze) ale doradzono mi żeby go po prostu wymontować i dobrze wyczyścić i będzie śmigać dalej normalnie. No to w sumie tak zrobiłem, spędziliśmy ładne pare godzin w garażu u kolegi i udało się, wymontowaliśmy, wyczyściłem jak tylko mogłem, świecił się jak nowy nawet w środku a może przede wszystkim w środku. Wszystko złożyliśmy pięknie itp no i czas zapalić. Brzmiało wszystko ładnie i dobrze (tak jak wcześniej) więc czas się przejechać i sprawdzić czy udało się problem wyeliminować. No i niestety nie udało się :( Mam wrażenie że auto się lepiej troszkę zbiera ale to może być subiektywne odczucie no ale niestety głównego powodu "rozbiórki" nie udało się pozbyć. Nadal obroty spadają przy wciskaniu sprzęgła podczas zwalniania. I tu pytanie do Was, czy to może oznaczać że należy wymienić tą sonde lambda jednak czy może potrzebny jest jednak nowy "krokowiec" ? Dodam że patrzyliśmy na szczelność itp no ale mechanikami to my za bardzo nie jesteśmy więc przeoczenia czegoś nieszczelnego nie możemy wykluczyć. Ale z drugiej strony gdyby była nieszczelność to silnik by falował na postoju a takiego czegoś nie ma.

Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 28 czerwca 2013, 15:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3502
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
VADIM napisał(a):
dość znana osobistość na tym forum ale nie wiem czy mogę ujawniać xP

Heh, to mnie rozbawiłeś ;) Tak jak Ci mówiłem, błąd silniczka krokowego może powodować błąd sondy lambda, więc nie sądzę by jej wymiana coś dała. Może ktoś mądry się wypowie, sam z chęcią się dowiem. U mnie nigdy nie było przypadku zgaśnięcia auta, falowania również nie zauważyłem, no ale ja się nie wpatrywałem we wskazówkę obrotomierza tylko w nogi przechodzących dziewczyn :D

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 29 czerwca 2013, 12:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Piter napisał(a):
no ale ja się nie wpatrywałem we wskazówkę obrotomierza tylko w nogi przechodzących dziewczyn :D


Hehe dobra dobra :D

A poważnie to nie tylko widać po obrotomierzu ale i czuć niestety... jeśli ktoś będzie mi w stanie powiedzieć na podstawie tego co napisałem czy to "krokowiec" jest winowajcą to już chyba się zdecyduje na zakup nowego bo jak widać wyżej przeczyszczenie nic nie dało w tym temacie :( A tylko te dwie rzeczy wyszły na kompie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 29 czerwca 2013, 13:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Pitz tak jak podejżewasz , przyczyną twoich problemów jest silnik krokowy . Konkretnie luz osiowy wirnika silniczka. Wymontuj go i potrząśnij nim energicznie wzdłuż osi , a potem w promieniu osi. Jeśli uslyszysz stukanie to znaczy że silniczek jest do wymiany, lub regeneracji. Jesli jest luz na wirniku szczelina którą do silnika zasysane jest powietrze jest różna , zależy jak ustawi się wirnik . Komputer walczy z silnikiem żeby podac optymalną ilość powietrza i wtedy dzieją się takie rzeczy. Miałem dokładnie taki sam problem , walczylem z nim rok i w koncu okazało się że to krokowiec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 29 czerwca 2013, 13:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 1613
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e36 i e34
Kod silnika: M52TUB30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161768
VADIM, u kolegi w e36 też mu falowały obroty jak szalone, na światłach był system start-stop (jak dojechaliśmy do świateł gasł) obroty falowały od 500 do 1000 jak jechaliśmy nic, przy zmianie biegów potrafiła gasnąć. Wszędzie wychodziło silniczek krokowy. Wymienił i nic nie dało, wymienił przepływomierz i ustało. Więc najpierw proponuje kupić specjalny środek i przeczyścić przepływomierz :)

Oto dalsze możliwe przyczyny:
– uboga mieszankę paliwa,
– do mieszanki dostaje się lewe powietrze,
– ogranicznik cofania przepustnicy,
– pompa paliwa,
– zapowietrzone przewody wtryskowe paliwa,
– zapowietrzające się wtryskiwacze (wymienić),
– zatkane dysze wtryskiwaczy,
– zanieczyszczone paliwo
– cewka,
– przewód pompa-wtrysk,
– czujnik temperatury.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 29 czerwca 2013, 13:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
d_octor napisał(a):
Pitz tak jak podejżewasz , przyczyną twoich problemów jest silnik krokowy . Konkretnie luz osiowy wirnika silniczka. Wymontuj go i potrząśnij nim energicznie wzdłuż osi , a potem w promieniu osi. Jeśli uslyszysz stukanie to znaczy że silniczek jest do wymiany, lub regeneracji.


W sumie odpowiedź nie była do mnie ale pomogła mi także więc dzięki. Po wymontowaniu i wyczyszczeniu "machałem" silniczkiem żeby zobaczyć właśnie czy te wirniki/klapki w środku się ruszają. Jak potrząsałem latały w jednej płaszczyźnie ale już nie pamiętam której jak szalone i stukały mocno. Z informacji które wcześniej gdzieś przeczytałem myślałem że to pozytywny objaw przeczyszczenia i i tak jakby oddławienia silniczka ale z tego co Ty piszesz jednoznacznie wychodzi na to że do zakupu mam silniczek krokowy i żadne przeczyszczenie w tym momencie nie pomoże gdyż jest on uszkodzony. Mam tylko nadzieję że na nim wszystko się zakończy.

Cytuj:
wymienił przepływomierz i ustało


Dzięki bardzo więc także i to sprawdzę ale jak ostatnio robiliśmy "rozbiórkę" to wydaję mi się że kolega oglądał i mówił z tego co pamiętam że czyściutki ale nie zawadzi się upewnić raz jeszcze ;)

Cytuj:
Oto dalsze możliwe przyczyny:
– uboga mieszankę paliwa,
– do mieszanki dostaje się lewe powietrze,
– ogranicznik cofania przepustnicy,
– pompa paliwa,
– zapowietrzone przewody wtryskowe paliwa,
– zapowietrzające się wtryskiwacze (wymienić),
– zatkane dysze wtryskiwaczy,
– zanieczyszczone paliwo
– cewka,
– przewód pompa-wtrysk,
– czujnik temperatury.


Rozumiem, że te rzeczy należą do mniej prawdopodobnych niż wcześniej wymienione? Aha i czy te rzeczy które podałeś mogły być przyczyną a nie wyjść na diagnozie komputerowej? (Nie licząc nieszczelności bo to już wiem że nie wyjdzie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 30 czerwca 2013, 03:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
VADIM napisał(a):
Rozumiem, że te rzeczy należą do mniej prawdopodobnych niż wcześniej wymienione? Aha i czy te rzeczy które podałeś mogły być przyczyną a nie wyjść na diagnozie komputerowej? (Nie licząc nieszczelności bo to już wiem że nie wyjdzie)


te rzeczy są dość częstą przyczyną falowania i gubienia obrotów ;)

- uboga mieszanka paliwa
M54B30 jest przystosowany do paliwa 98 oktan, jeśli lejesz 95 oktan, albo na 'gorszej' stacji, to będzie błąd nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej i stad beda sie braly bledy sond lambda

- lewe powietrze
mialem ten problem u siebie - sprawdz czy w wezu pomiedzy przeplywka a silnikiem nie ma zadnej dziury (czesto sie zdarzaja jak guma sparcieje), jest jeszcze mozliwosc ze masz rozszczelniony lub pekniety kolektor ssacy - ja wymienialem wszystkie uszczelki w moim kolektorze ssacym przy okazji wymiany weza od przeplywki

- pompa paliwa
– przewód pompa-wtrysk,
zazwyczaj pompa paliwa daje chyba osobny blad na komputerze, aczkolwiek zwroc uwage rowniez na filtr paliwa - powinien byc co jakis czas wymieniany, bo jednak jak sie zapycha z wiekiem to raz ze pompa wykonuje wieksza prace, a dwa ze jest mniejsze cisnienie za filtrem

– zapowietrzone przewody wtryskowe paliwa,
– zapowietrzające się wtryskiwacze (wymienić),
– zatkane dysze wtryskiwaczy,
tutaj w inpie powinny czasy wtrysku paliwa byc mocno zawyzone, wiec mozna sprawdzic to z kompa

– czujnik temperatury.
daje osobny błąd (czujnik temp chłodziwa) - trzeba wymienić termostat, ale nie daje on raczej falowania obrotów - raczej silnik nie schodzi ze ssania, bo jest ciągle niedogrzany jako że otwarty jest cały czas duży obieg chłodziwa - w efekcie auto pali 50% więcej paliwa jak jest chłodno na dworze ;)


w Twoim przypadku jak falują Ci obroty i masz błąd sondy lambda, problem jest złożony - bo możesz wyrzucić nawet kilka tys zł i i tak nie pozbędziesz się problemu... potrzebujesz wybrać się do dobrego diagnosty, bo jak zaczniesz wymieniać wszystko po kolei to szybko skończy Ci się kasa, a może trafisz w problem, a może nie :] ...u mnie np sypało błędami sond lambda, nieodpowiednią mieszanką paliwowo-powietrzną itd itp, a sondy były nowe...

Sprawdź czy sonda działa poprawnie - powinna dawać sinusoidę w napięciu przy prawidłowym działaniu - jeśli masz kompa i inpę, to ustaw sobie napięcie sond lambda, wybierz 'select' na jednej z sond, a pozniej patrz jak zmienia sie napiecie (powinno byc od 0,2V do około 0,8V może trochę więcej, dokładnie już nie pamiętam), jeśli zmienia się sinusoidalnie rosnąc i malejąc to jest ok, jeśli nie to jest walnięta sonda - możesz też wypiąć kostkę sondy z boku silnika i podpiąć się pod nią woltomierzem (są 4 piny, 2 od podgrzewania sondy i 2 od odczytu z czujnika, sonda generuje napięcie pod wpływem tlenu)

Jeśli obie sondy dają sinusoidę, to sondy są dobre, więc najprawdopodobniej może gdzieś za przepływomierzem powietrza być nieszczelność - mając odczyt z sondy bierzesz sobie np PLAKa do kokpitów i psikasz wokół węża i po kolektorze ssącym po zdjęciu górnej osłony - jeśli napięcie idzie w górę i się zatrzymuje (albo spada w dół i się zatrzymuje, już nie pamiętam), to znaczy że masz nieszczelność i ssa Ci powietrze z komory silnika - jeśli na obu sondach masz taki objaw, to zapewne gdzieś przed kolektorem ssącym, albo w głównym tunelu powietrznym, jeśli tylko na jednej sondzie, to możesz mieć rozszczelniony kolektor i trzeba wymienić uszczelki w kolektorze...

Silnik krokowy może łapać błąd przez to że silnik się dławi jak ma zły odczyt z sond lambda bo podaje nieodpowiednią ilość paliwa w stosunku do powietrza...

Co do przepływomierza, to dawałby on osobny błąd... zazwyczaj jak pada przepływka, to w INPIE w odczycie masy powietrza (air mass/luftmasse) odczyt będzie poza zakresem z wykrzyknikiem (!), czasem przepływka może być zapyziała i trzeba ją przeczyścić jakimś środkiem czyszczącym - w środku są takie styki, jak psikniesz je płynem do czyszczenia styków albo głowic od magnetowidów to powinno być ok

Przyczyn może być multum, a większość "specjalistów" woli wymienić połowę podzespołów zamiast dobrze to zdiagnozować, bo raz że to nie oni wydają pieniądze, a dwa że im więcej wymienią, tym więcej zarobią :]

U mnie np objaw był taki że jak puszczałem gaz i się zatrzymywałem nagle, to czasem obroty spadały na sekundę poniżej 400 i się podnosiły, albo jak np dowaliłem nagle gazu to auto się dławiło przez sekundę zanim zaczęło przyspieszać

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 30 czerwca 2013, 09:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
blademccoy napisał(a):
- uboga mieszanka paliwa
M54B30 jest przystosowany do paliwa 98 oktan, jeśli lejesz 95 oktan, albo na 'gorszej' stacji, to będzie błąd nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej i stad beda sie braly bledy sond lambda


No właśnie ja leje tylko na Shellu 100 oktanówke V power Nitro + czyli w sumie najlepsze jakie jest dostępne więc to chyba odpada.
Chyba że powiesz mi ze "za dobre" paliwo tez moze spowodować podobne efekty

Dzięki bardzo za to co napisałeś, przyjrzę się temu ale z tego co napisał d_octor jednoznacznie wynika że i tak muszę wymienić ten silniczek krokowy bo jest niesprawny więc od niego zacznę. Po ostatniej rozbiórce wydaje mi się (wydaje) że z resztą jest ok bo przyglądaliśmy się wszystkiemu co zdejmowaliśmy żeby się tam dostać i nie tylko. Oczywiście to co się dało. Wymienię filtr paliwa jeszcze skoro tak mówisz. A co do diagnozy to polecony przez znajomego specjalizujący się serwis robiący tylko BMW i znający się na rzeczy (podobno) "BavarianWorks". Sprawdzili komputerowo podobno wszystko, jakoś ponad godzine to trwalo. Mówił że ogolnie silnik super pracuje jak na M54B30, Vanosy ok itp (nie ogarniam za bardzo mechaniki ale podawali tam jeszcze jakies inne specyficzne nazwy osprzetu xP) Powiedział tylko ze ta sonda do wymiany i silniczek krokowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Silnik krokowy, zawór biegu jałowego etc.
PostNapisane: 30 czerwca 2013, 09:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
W INPA bardzo latwo sprawdzić czy w układzie dolotowym jest nieszczelność.
Uruchamiasz inpa wybierasz model / silnik / F5 -status / F6-A-reg , i masz screen "patrol adaption".
Na samym dole masz "adaption value multiplicativ 2". Jeżeli wartość tego wskażnika przekracza 6% to znaczy że masz dopływ lewego powietrza do silnika . Ja jak miałem zamontowany niesprawny silnik krokowy (luz na wirniku ) który dostarczał tyle powietrza do silnika ile mu się "podobało" a nie ile chcial komp, wartość tej adaptacji miałem na poziomie 8%.
Ponaprawie silniczka ta wartość utrzymuje się na poziomie 1,2 %. Tak było u mnie, w innym przypadku nie koniecznie to musi być silniczek.
I jeszcze jedna oznaka niesprawnego krokowca , jeśli np przy dojeżdzie do świateł puszczasz gaz i wciskasz sprzęgło obroty lecą na leb na szyje do 700 a przeważnie niżej (500-600) potem wskazówka faluje i prubuje ustawić się na 700 to 200% krokowiec do wymiany. Powinno być tak że wskazówka opada np z 3000 rpm dość szybko zatrzymuje się na sekunde na 1000 rpm i powoli opada na 700 bez falowania.
Walczyłem z tum rok ale wygrałem :10:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL