BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 328i Kuleje na wolnych, wypadanie zapłonu, sondy
PostNapisane: 27 lipca 2019, 16:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 328
Kod silnika: M52B28
Witam wszystkich,

borykam się od jakiegoś czasu z problemami silnika. Przy silniku poprzedni właściciel oczywiście tak narzeźbił, że przed otwarciem maski trzeba się przeżegnać, a po otwarciu policzyć do 10, żeby nie przeklinać 30 minut.
Objawia się to słyszącym wypadaniem zapłonu, wyłączaniem cylindra, falowaniem obrotów po zdjęciu nogi z gazu (500-1000/min). Sprawdzone świece, cewki, ciśnienie paliwa, przepływomierz.
Po podłączeniu pod komputer pojawiają się błędy:
- P0170/P0173 - Nieprawidłowo przeprowadzona korekcja dawki paliwa obu banków
- P0301-P0306 - Wykryte wypadanie zapłonów wszystkich cylindrów (lub niekiedy części)

Obrazek

Elektrycy/mechanicy jak to oni rozkładają ręce, więc biorę się sam za robotę.
Zacząłem od sond:
- sprawdziłem prawidłowe podłączenie wiązki (na podstawie rozłączania i czytania błędów, który bank wykrywa, a który nie) - podłączyłem tak jak powinno być
- zacząłem sprawdzać też funkcjonowanie pierwszych sond (przed katalizatorem - regulacyjnych) i tutaj pojawiła mi się zagwozdka, otóż po 1 - wydaje mi się, że pierwsza sonda, nie ma prawidłowych odczytów pracy (zakres pracy zaczyna się wyraźnie niżej niż sondy banku 2) w kółku zaznaczony moment wciskania i odpuszczania gazu:

Obrazek

- po drugie: po odpięciu sondy pierwszej wywala 2 błędy dotyczące BANKU 1, i jeden błąd dotyczący BANKU 2, natomiast po odpięciu sondy 2 wywala 2 błędy BANKU 2 i jeden błąd BANKU 1 - tak jakby jakiś inny czujnik był ze sobą zamieniony miejscami (może stukowy?)

Obrazek

i odwrotnie:

Obrazek

- kolejna sprawa, wykres chwilowej korekty wtrysku, o tyle o ile sondy banku 1 i 2 pokazują takie same wartości (dolne wykresy), o tyle chwilowa korekta wtrysku BANKU 2, zmienia się tak samo jak sonda, natomiast BANKU 1, cały czas spada - bez względu na wartości sondy i momenty, w których wciskam/odpuszczam gaz (wykresy górne)

Obrazek

przykład 2:

Obrazek

- i poniżej podgląd na wszystkie parametry w momencie, w którym silnik kuleje na wolnych

Obrazek

Dziś spróbuje jeszcze zamienić sondy miejscami i sprawdzę, czy sytuacja taka wystąpi na BANKU 2.

Najbardziej dziwi mnie to, że po odpięciu np sondy BANKU 1, wywala błąd związany z korektą dawki na BANKU 2 i odwrotnie. Co jeszcze ma wpływ na ten błąd? VANOS? Czujniki stukowe dla każdego banku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i Kuleje na wolnych, wypadanie zapłonu, sondy
PostNapisane: 6 sierpnia 2019, 19:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Moje BMW: E39 528iA
Kod silnika: M52B28
Garaż: Było: E34 520iA ('93), E38 740iA ('96), E39 523i ('00), E39 528iA ('97).
Jest: E39 528iA ('98)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166700
Zostaw te sondy. Sprawdzałeś ciśnienie oleju i czy nie łapie lewego powietrza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i Kuleje na wolnych, wypadanie zapłonu, sondy
PostNapisane: 8 sierpnia 2019, 06:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
lampkaherbaty napisał(a):
Witam wszystkich,

borykam się od jakiegoś czasu z problemami silnika. Przy silniku poprzedni właściciel oczywiście tak narzeźbił, że przed otwarciem maski trzeba się przeżegnać, a po otwarciu policzyć do 10, żeby nie przeklinać 30 minut.
Objawia się to słyszącym wypadaniem zapłonu, wyłączaniem cylindra, falowaniem obrotów po zdjęciu nogi z gazu (500-1000/min). Sprawdzone świece, cewki, ciśnienie paliwa, przepływomierz.
Po podłączeniu pod komputer pojawiają się błędy:
- P0170/P0173 - Nieprawidłowo przeprowadzona korekcja dawki paliwa obu banków
- P0301-P0306 - Wykryte wypadanie zapłonów wszystkich cylindrów (lub niekiedy części)

Obrazek

Elektrycy/mechanicy jak to oni rozkładają ręce, więc biorę się sam za robotę.
Zacząłem od sond:
- sprawdziłem prawidłowe podłączenie wiązki (na podstawie rozłączania i czytania błędów, który bank wykrywa, a który nie) - podłączyłem tak jak powinno być
- zacząłem sprawdzać też funkcjonowanie pierwszych sond (przed katalizatorem - regulacyjnych) i tutaj pojawiła mi się zagwozdka, otóż po 1 - wydaje mi się, że pierwsza sonda, nie ma prawidłowych odczytów pracy (zakres pracy zaczyna się wyraźnie niżej niż sondy banku 2) w kółku zaznaczony moment wciskania i odpuszczania gazu:

Obrazek

- po drugie: po odpięciu sondy pierwszej wywala 2 błędy dotyczące BANKU 1, i jeden błąd dotyczący BANKU 2, natomiast po odpięciu sondy 2 wywala 2 błędy BANKU 2 i jeden błąd BANKU 1 - tak jakby jakiś inny czujnik był ze sobą zamieniony miejscami (może stukowy?)

Obrazek

i odwrotnie:

Obrazek

- kolejna sprawa, wykres chwilowej korekty wtrysku, o tyle o ile sondy banku 1 i 2 pokazują takie same wartości (dolne wykresy), o tyle chwilowa korekta wtrysku BANKU 2, zmienia się tak samo jak sonda, natomiast BANKU 1, cały czas spada - bez względu na wartości sondy i momenty, w których wciskam/odpuszczam gaz (wykresy górne)

Obrazek

przykład 2:

Obrazek

- i poniżej podgląd na wszystkie parametry w momencie, w którym silnik kuleje na wolnych

Obrazek

Dziś spróbuje jeszcze zamienić sondy miejscami i sprawdzę, czy sytuacja taka wystąpi na BANKU 2.

Najbardziej dziwi mnie to, że po odpięciu np sondy BANKU 1, wywala błąd związany z korektą dawki na BANKU 2 i odwrotnie. Co jeszcze ma wpływ na ten błąd? VANOS? Czujniki stukowe dla każdego banku?


ladnie to opisales na poczatku swojego postu :) mozesz wrzucic zdjecie to chetnie zobaczymy co tam jest porobione przez poprzedniego fachowca :)
Masz co ogarniac tak czy inaczej....

W kazdym razie tak jak kolega napisal powyzej... zostaw sondy narazie w spokoju... doprowadz zeby silnik pracowal rowno a pozniej bedziesz sie zajmowal sondami. Jest wypadanie zaplonow to jest i problem z korekta dawki paliwa, bo idzie nie spalone w wydech...

Sprawdz podcisnienia i czy gdzies nie lapie lewego powietrza. Kolejna sprawa czy te same objawy sa na zimny i na cieplym silniku?
Nierowna praca i wypadanie zaplonow jest zawsze czy sa ku temu kokretne okolicznosci? Jest LPG? Bo troche malo szczegolow napisales jesli chodzi o pewne specyficzne zachowania silnika w kokretnych okolicznosciach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i Kuleje na wolnych, wypadanie zapłonu, sondy
PostNapisane: 8 sierpnia 2019, 17:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
rafal735r napisał(a):
czy nie łapie lewego powietrza?


Szukaj nieszczelności... Bo korekty wyraźnie pokazują lewiznę.
Coś się znasz widać, bo obsługiwać scan mastera potrafisz.
Najczęściej lewe powietrze idzie przewodami odmy (jeśli więcej nikt nie rozkręcał) na ich łączeniach, tj popękanych klipsach, niedocisnietych dostatecznie itd. cienki orzewód podciśnienia łączący odmę z regulatorem paliwa. Może wyglądać ok, ale musi być kuresko ciasny aby nie puszczał.

Jak jest gaziwo to ja rozkładam ręce bo tu to już może być nieszczelność w kolektorze dolotowym. Najwięcej tematów z wypadaniem zapłonów jest przy LPG ... No nie jest to przypadkowe.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i Kuleje na wolnych, wypadanie zapłonu, sondy
PostNapisane: 14 sierpnia 2019, 12:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Warto sprawdzić fajki a nawet i profilaktycznie wymienić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL