BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 04:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] 530d 218KM - czasami zimny silnik przerywa/szarpie
PostNapisane: 2 sierpnia 2019, 09:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Hej!
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi odnośnie mojego samochodu.
Posiadam E61 530d 218KM z 2004 i automatem.
Od jakiegoś czasu zdarza się, że szarpie, a nawet przerywa dopóki nie osiągnie temperatury roboczej. Próbuje nawet zgasnąć i obroty spadają poniżej 600. Głównie po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu.
Kiedy występują te objawy, to samochód potrafi bardziej dymić, zdarza się, że czuć nie spalone paliwo.
Błędów kompletnie brak. Spalanie w normie.
Z sugestii, które dostałem od kogoś: podkładki pod wtryskami - ale były założone nowe podczas ich wymiany.
Może uszczelki kolektora dolotowego (był zdejmowany w tamtym roku, ale uszczelki zostały stare, może lewe powietrze)?
Czasami szarpie podczas jazdy - miałem z tym problem ponad rok temu, jak ogarnąłem EGR wszystko wróciło do normy (nie była to wina skrzyni).
Odmy jeszcze nie zmieniałem, ale mam nową i będę zakładał.
Ogólnie wydaje mi się, że usterka pojawiła się po wymianie filtra powietrza. Wydaje mi się, że jak poruszam kostkami przy wtryskach, to objaw się nasila.
Usterka mocno nieregularna i ciężko mieć lapka ciągle pod ręką jak objawy się pojawiają.
Z rzeczy, które były zrobione w poprzednim roku:
- wtryski (korekty spoko na ciepłym i zimnym)
- lambda
- były ruszane podciśnienia i EGR (silnik potrafił szarpać podczas jazdy)
- sprawdzana skrzynia i stan hydrokinetyka (olej wymieniony ~55tys temu).
- sterownik świec + wymiana wysztkich
BMW nie posiada już kata, dpfa i klapek - takiego go kupiłem.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL