BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Ciagle cyka M52B28TU
PostNapisane: 6 sierpnia 2019, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E34
Kod silnika: M52TUB28
Witam,

Silnik m52b28tu, w silniku dość konkretnie cykało, cykało na zimnym, ciepłym, cykało cały czas i to głośno. Auto też wydawało mi się dość słabe. Zrobiłem płukankę i zmieniałem olej na liqui moly 5w40 ale dalej było to samo więc padła decyzja o zmianie szklanek. Po otwarciu pokrywy wałki, łoża i szklanki mocno zarysowane. Kupiłem cały zestaw (łoża + wałki) w bardzo dobrym stanie i oczywiście nowe szklanki z iny. Poskładalem wszystko starannie do kupy ale dalej cyka szczególnie po dogrzaniu, na zimnym względnie cicho. Dźwięk ewidentnie w rejonie wałka ssacego a wtrysków.

Cisnienie oleju na ciepłym na wolnych wynosiło ok 1,2b a na wysokich 4b. Sprawdzałem też przy skręcaniu zakręcić rozrusznikiem aby sprawdzić czy podaje olej na górę i po paru obrotach ładnie wszystko ochlapało.

Z vanosów usunąłem luz i zmieniłem uszczelki.

Ważną sprawą jest też osprzęt (czujniki) jak i sam komputer. Poprzednik wsadził sam słupek m52b28tu na osprzęcie m50. Z tego co widzę czujnik wałka jest od m50, vanos wydechowy w ogóle nie podpięty. Auto wydawało mi się mułowate z dołu ale obstawiałem źle działające vanosy z racji starego kompa i wiązki (m50 bosh). Czy czujnik może źle czytać/źle sie komunikować z kompem przez co wtryski klepią ? Padnięty czujnik powodowałby w jakiś sposób takie dźwięki ?

Pytanie co teraz? Rozbierać znowu i patrzeć co się tam stało? Może czujnik wałka padnięty i wtryski wpadły w tryb full grape i cykają? Może inny olej ? Jest szansa żeby dalej się to nie odpowietrzyło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL