BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 06:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M52TUB20 Problem z prawidłową pracą vanos'a
PostNapisane: 13 sierpnia 2019, 21:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z problemem nieprawidłowej pracy Vanos'a. Zauważyłem, że po uruchomieniu na biegu jałowym nie trzyma zadanej pozycji, aczkolwiek po ok minucie pracy ustawi sobie pozycję tak jak potrzeba. Po ponownym dodaniu gazu, znowu wszystko się rozjeżdża i ponownie potrzebuje ok 1-2 minut, aby vanos się ustawił. Uszczelniacze (kupiłem firmy Mehenker czy jakoś tak) na tłoczkach były wymieniane na początku marca. Gdy kilka dni temu zdjąłem vanosa, to tłoczki siedziały sztywno i raczej ciśnienie trzymają bardzo dobrze. Nie podobała mi się tylko jedna rzecz, mianowicie gdy chciało się je przesunąć ręcznie, poruszały się tak jakby skokowo. Czy możliwe, że ten skokowy ruch tłoczków przyczynia się do tego, że vanos ma problem z prawidłowym ustawieniem kątów? W czasie jazdy problem również występuje, objawia się to błędem 103 wyglądającym tak:
Obrazek

Lista rzeczy, które zostały już wykonane:
- wymiana uszczelniaczy,
- luz na łożyskach zredukowany,
- zmienione czujniki położenia wałków rozrządu i korbowego (używane ori),
- rozrząd ustawiony wzorowo,
- wymieniony wałek z wielowypustem strona dolotowa (przestawiacz rozrządu itp. różne nazwy widziałem już) (miał luzy),
- elektrozawory zamienione stronami (są sprawne przestawiają tłoczki sterujące kierunkiem przepływu oleju, chyba że mają zbyt wolną reakcję),

Podejrzewam, że winowajcą będą uszczelniacze vanosa, wydaje mi się, że cały problem zaczął się własnie po ich wymianie. Przedtem pomimo tego, że tłoczki miały duży luz w cylindrze to kąty ustawiały się prawidłowo, (na ciepłym, na zimnym nie sprawdzałem, ale silnik potrafił mocno falować, po ich wymianie była poprawa).
Drugim podejrzanym są tłoczki ze sprężynkami sterujące przepływem oleju wyglądające tak:
Obrazek
podejrzewam, że mogły wyrobić się sprężynki i w momencie, gdy olej się nagrzewa słabną na tyle, że nie są w stanie sprawnie przesterować przepływu oleju.

Spotkał się ktoś może z podobnym problemem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL