BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Brak mocy na wyższych biegach
PostNapisane: 22 marca 2020, 18:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E60
Cześć wszystkim. Opiszę sytuację jak najdokładniej potrafię więc proszę przygotujcie się na długą lekturę ;)

Problem jest z mocą. na biegach 1, 2 i 3 samochód w miarę przyspiesza chociaż wiem, że nie na 100% jak było wcześniej. na 4 dociera maksymalnie do 3 tys obrotów, na 5 i 6 ledwo kuleje do 110-120 km/h (zależy od dnia i humory chyba).
e60 163 km 2.0 m47

Trochę historii. Na początku do objawów dochodził stukot od spodu, buczenie przy biegu jałowym. pierwszy mechanik wymienił mi pompę wody z paskami. nie wiem dlaczego ale kompletnie nic to nie dało. Drugi mechanik wyciągnął dpf ponieważ faktycznie przez to był już zapchany. poszedł do czyszczenia, wszystkie świece wymienione (blad byl) i chyba sterownik świec (wybaczcie ale nie znam sie na mechanice)
DPF faktycznie był na maks zapchany, Samochód zaczął od razu lepiej jechać ale nie miałem akurat gdzie go przetestować na większych prędkościach. Przy pierwszej dłuższej trasie tj. 1000 km zauważyłem, że temperatury mi się nie zgadzają i nastąpił pierwszy ponowny objaw spadku mocy który opisałem na początku. Zajechałem do kolejnego innego mechanika (nr. 3) który wymienił termostat i polecił cisnąc żeby dopalić dpf bo znowu był zapchany ale do połowy. Niestety nie udało mi się to, nie chciało już dopalić. Powrót do mechanika numer dwa, który znowu wyczyścił dpf i coś przy nim wymienił (nie pamiętam co, ale było obłe i wielkości pięści oplecione metalowymi cienkimi nitkami. Niestety na następny dzień kolejna trasa długa i okazało się, że czyszczenie niby pomogło, bo mogłem się rozpędzić do 150-180km/h zależnie jak samochód pozwolił. Teraz byłem u mechanika nr 3 który powiedział, że jest błąd świec, chociaż były wymieniane i podejrzewa jakiejś ujście powietrza miedzy intercooler a turbina.
Wczoraj przejechałem się po autostradzie, dobrze go rozgrzałem, temp 80-82 mi pokazywało i zauważyłem że jak docisnalem na 4 raz powoli raz szybko i tak kilka razy to jakby turbina sie wlaczyla i dostał moc. 5 tak samo. 10 prob slabo lekko gaz i dociagnalem do 180. bez tego maks 110 km/h

Dziękuję za przeczytanie, jesteście w stanie jakoś pomóc ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy na wyższych biegach
PostNapisane: 23 marca 2020, 01:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Stawiam że jest cały czas problem z drożnością DPF-a, albo nie uruchamia się procedura wypalania filtra albo już jest uszkodzony i żadne czyszczenie nie pomoże. Polecam kupić adapter bluetooth i aplikację na telefon Bimmer-tool (Btool), będziesz w stanie sam diagnozować DPF i w razie czego wymusić jego wypalanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy na wyższych biegach
PostNapisane: 23 marca 2020, 12:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Oddaj majstrom te termostaty główne co Ci montują i kup oryginalny (80 to śmiech przy nowym termostacie), nic innego obecnie nie działa jak trzeba, przy okazji wymień ten od egr, tu kup behr, to jest to samo co oryginał a kosztuje grosze. Do wypalania dpf potrzebujesz temperaturę, brak rezerwy i 80-90 km/h przy ok 2000 rpm. Poza tym wklej błędy odczytane w inpa.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy na wyższych biegach
PostNapisane: 23 marca 2020, 16:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E60
dziękuję za odpowiedzi i mam nadzieje, że ktoś coś podpowie jeszcze.

@guzior. zamówie taki adapter i jutro zobaczę czy będę mógł wymusić wypalanie.
@maniek21112 - w weekend oddaje do mechanika i powiedziałem, że chcę oryginalny termostat plus wymianę wszystkich świec. ponieważ jest błąd podobno świec też.

Kilka dalszych pytań plus update z dzisiaj:
Jaka powinna być prawidłowa temperatura powiedzmy przy 80km/h na 4 biegu 2,2tys/ obrotów ?
Jakiej marki świece polecacie ?
Niestety nie mam dostępu do programu inpa żeby zrobić o co prosisz.
Update: Dzisiaj jechałem i podczas jazdy zauważyłem, że gdy powiedzmy jadę 110 na 5 i zrzucę do 4 żeby wskoczyło ponad 3 tys obrotów to pozwala dalej się rozpędzić. nie z pełną mocą, ale jednak dalej. Jeśli zrzucę na 4 i szybko wrócę na 5 to mogę przejść jakby tę "granicę"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak mocy na wyższych biegach
PostNapisane: 24 marca 2020, 08:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Termostat główny ma temperaturę otwarcia 88 stopni i jak już osiągnie tę wartość to nie może spadać. Podczas wypalania dpf temperatura wzrasta. Pamietaj o termostacie na chłodnicy egr, tu behr dalej jest tym samym co oryginał, sprawdzenie polega na odkręceniu go i dmuchnięciu, jak puszcza jak słomka to do wymiany. Świece zdecydowanie beru, przy wymianie sterownika trzeba zwrócić uwagę na stan wtyczki przewodu zasilającego, gdy będzie nadtopiona i nie będzie styku to dalej będzie błąd wszystkich świec. Bez oceny parametrów i błędów nie ma co wróżyć z Twoich odczuć.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL