Cześć wszystkim. Opiszę sytuację jak najdokładniej potrafię więc proszę przygotujcie się na długą lekturę
Problem jest z mocą. na biegach 1, 2 i 3 samochód w miarę przyspiesza chociaż wiem, że nie na 100% jak było wcześniej. na 4 dociera maksymalnie do 3 tys obrotów, na 5 i 6 ledwo kuleje do 110-120 km/h (zależy od dnia i humory chyba).
e60 163 km 2.0 m47
Trochę historii. Na początku do objawów dochodził stukot od spodu, buczenie przy biegu jałowym. pierwszy mechanik wymienił mi pompę wody z paskami. nie wiem dlaczego ale kompletnie nic to nie dało. Drugi mechanik wyciągnął dpf ponieważ faktycznie przez to był już zapchany. poszedł do czyszczenia, wszystkie świece wymienione (blad byl) i chyba sterownik świec (wybaczcie ale nie znam sie na mechanice)
DPF faktycznie był na maks zapchany, Samochód zaczął od razu lepiej jechać ale nie miałem akurat gdzie go przetestować na większych prędkościach. Przy pierwszej dłuższej trasie tj. 1000 km zauważyłem, że temperatury mi się nie zgadzają i nastąpił pierwszy ponowny objaw spadku mocy który opisałem na początku. Zajechałem do kolejnego innego mechanika (nr. 3) który wymienił termostat i polecił cisnąc żeby dopalić dpf bo znowu był zapchany ale do połowy. Niestety nie udało mi się to, nie chciało już dopalić. Powrót do mechanika numer dwa, który znowu wyczyścił dpf i coś przy nim wymienił (nie pamiętam co, ale było obłe i wielkości pięści oplecione metalowymi cienkimi nitkami. Niestety na następny dzień kolejna trasa długa i okazało się, że czyszczenie niby pomogło, bo mogłem się rozpędzić do 150-180km/h zależnie jak samochód pozwolił. Teraz byłem u mechanika nr 3 który powiedział, że jest błąd świec, chociaż były wymieniane i podejrzewa jakiejś ujście powietrza miedzy intercooler a turbina.
Wczoraj przejechałem się po autostradzie, dobrze go rozgrzałem, temp 80-82 mi pokazywało i zauważyłem że jak docisnalem na 4 raz powoli raz szybko i tak kilka razy to jakby turbina sie wlaczyla i dostał moc. 5 tak samo. 10 prob slabo lekko gaz i dociagnalem do 180. bez tego maks 110 km/h
Dziękuję za przeczytanie, jesteście w stanie jakoś pomóc ?