BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 08:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 99r, 2.5 benzyna bez LPG kręci, ale nie zapala
PostNapisane: 18 sierpnia 2019, 19:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, auto to E39 523i 2.5 benzyna 99r bez LPG, wczoraj jeździłem autem i było ok. Po przyjeździe na parking zgasiłem i poszedłem do domu, dziś popołudniu idę do auta by jechać i lipa. Auto kręci, ale nie chce zapalić, kontrolka EML się nie świeci. Świeci się tylko ładowania i oleju oraz przy kręceniu ASC + ABS mrugają. Zdjąłem szybkozłączki paliwowe z rurek zasilania pod maską idących od zbiornika i okazuje się, że paliwo leci, ale słabiutko czyli brak ciśnienia bo paliwo powinno wystrzelić wręcz, jest tam ok 3 bar. Pomyślałem sobie, że pompa nie działa w zbiorniku, filtr niedawno wymieniany. Rozebrałem kanapę z tyłu i od strony pasażera dostałem się do pompy. Po przekręceniu kluczyka na zapłon cisza-pompa nie pracuje. Wyjąłem wtyczkę i czysto bez śniedzi, rdzy, wilgoci, przewody całe, wtyczka, gniazdo także całe czyste. Myślę sobie-pompa padła, ale zmierzę czy dochodzi 12V do pompy po przekręceniu stacyjki na zapłon. Okazuje się, że brak napięcia 12V. Sprawdziłem, który jest + i - . Względem masy z budy znalazłem , że brązowy jest masa - , a biało niebieski plus +. Miernikiem zmierzyłem od budy do wtyczki pin brązowy i jest pełne przejście, plus z tego co wybadałem czyli biało niebieski idzie do przekaźnika w bagażniku. Wziąłem kawałek przewodu podpiąłem pod budę/masę i do pinu pompy bezpośrednio, plus + pociągnąłem na krótko z aku i pompa ruszyła. Pompa pracuje auto odpaliło, silnik pracuje równo bez kontrolek na desce, przygazowanie do odcięcia ok. Podłączyłem inpe i wszedłem w motor i MS 42. Elektrischer fehler fehler nach entprellung gespeichert fehler momentan vorhanden statischer fehler Errorcode : 7D 61 01 28 21 25 63 7E 99 81. Podczas pracy silnika gdy już go odpalę jak pompa jest na krótko to napięcie mierzone na kostce zasilającej pompę ma wartość ok 4.5 V. Jeśli silnik nie pracuje to wartość jest 0 .Odłączenie pompy na krótko skutkuje zdechnięciem auta. Próba odpalenia z drugiego kluczyka nie dała rezultatu. Bezpiecznik nr 54 25A w bagażniku wygląda ok, przekaźnik podmieniałem z sąsiednim takim samym i nic. Słyszałem o synchronizacji DME itp Inpą, ale nie wiem jak to zrobić i czy to jest wogóle związane, bo rozrusznik kręci, zasilanie pompy daje start auta. Muszę rozkminić czy idzie zasilanie na sterowanie przekaźnika w bagażniku i czy zasilanie do niego także dochodzi. Dodam, że jak w bagażniku połączę przy przekaźniku biało niebieski od pompy do plusa aku to pompa śmiga i auta odpala. Co to może być? Immobilizer? Sterownik jakiś? Proszę o sugestie i porady. Pozdrawiam.

Edit 19.08.2019: auto zrobione. Winny był bezpiecznik nr 54 25A. Pisałem o nim, że wygląda na dobry, nic bardziej mylnego! On się tak ukruszył na druciku, że nie było tego widać okiem od razu! Pamiętajcie, trzecie bezpieczniki porządnie w rękach, miernikiem i mierzyć przed i za nimi bo szkoda czasu na bzdury. BMW żyje znów ;-). Podejrzewam, że gdyby walnął EWS lub na tej lini sterownik to zasilając pompę bezpośrednio nie byłbym w stanie odpalić auta. Myślę, że nie kręcił by wcale i nie podawał paliwa i iskry lub kręcił by, ale bez paliwa i iskry lipa by była, nie pomogły by żadne moje proste podpinki na12V. Teraz błędy silnika pokasować by był porządek i jeździć dalej dziadkiem i czekać co u prawie 21-latka się sypnie. Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL