BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 10:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] Wymiana pompy wysokiego cisnienia
PostNapisane: 23 sierpnia 2019, 19:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E61
Kod silnika: n47
Witam, jestem nowy na forum i pozdrawiam wszystkich forumowiczow. Przepraszam za brak Polskich liter ale pisze z niemieckiej klawiatory.
Zwracam sie do was o porade.
3 Tygodnie temu padlo mi auto BMW e61 520D rok 12/2008 przebieg 255tys. silnik n47
W trakcie jezdy na autostradzie wyswietlil mi sie komunikat ; blad silnika i redukcja mocy a po chwili silnik zgasl.
Po podlaczeniu do kompa wyswietla sie kod bledu 004B90 niskie cisnienie na listwie, po wyjeciu regulatora na pompie znalazlem opilki metalu czyli pompa do wymiany.
Mieszkam w Niemczech tutaj za naprawe wolaja od 3000 do 5000 euro czyli praktycznie tyle ile wartosc auta!!!!
Pomyslalem ze sprobuje naprawe wykonac samemu tylko mam dylemat.... ogolnie na forach pisza ze trzeba wyczyscic cala instalacje paliwowa wiadomo logiczne ale ja nie mam zbytnio mozliwosci gdzie wyjac przewodow, baku i go wyplukac. Wiec chcialem pojsc troche na skroty i zrobic tak ze wyczyszcze wszystkie przewody od pompy wysokiego cisnienia do przewodu powrotnego , wtryski dam do sprawdzenia nowa pompa a bak chce wyczyscic silnym magnesem. Pompke paliwa w baku tez wyczyscic wylac cale paliwo nalac kilka litrow swiezego przepuscic przez przewody zeby resztki opilkow jeszcze przepompowac na sam koniec podlaczyc przewody do pompy i wtryskow, wymienic filtr paliwa i tu pada najwazniejsze pytanie czy jezeli w baku zostaly by jeszcze jakies niezauwazone opilki metalu to czy filtr paliwa jest w stanie je zatrzymac ???
Dodam jeszcze ze rozebralem listwe wysokiego cisnienia i nie bylo w niej opilkow jedynie jak przejechalem palcem to widac tylko taki mikroskopijny metaliczny brokacik nie wyczuwalny palcami tak ze mam nadzieje ze wtryski sa ok. Ogolnie silnik po wtrysnieciu plynu do czyszczenia hamulcow odpala i chodzi rowno ale jak dodam gazu to odrazu gasnie.
Jak myslicie czy konieczne jest wymontowanie i plukanie baku czy wystarczy go porzadnie wyczyscic magnesem wymienic paliwo a filtr paliwa zablokuje ew. pozostalosci opilkow??
Z gory dziekuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Wymiana pompy wysokiego cisnienia
PostNapisane: 23 sierpnia 2019, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 174
Lokalizacja: SPS
Moje BMW: f36 435d
Kod silnika: n57z
Nowa pompa, czyszczenie przewód od pomoy do wtrysków czujnika ciśnienia i regulatora
Możesz do baku koło pompy dać parę magnesów neodymowych. Resztę wychwyci filtr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Wymiana pompy wysokiego cisnienia
PostNapisane: 24 sierpnia 2019, 20:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E61
Kod silnika: n47
Dzieki za odpowiedz .
dzisiaj czyscilem bak lewa komora czysta w prawej bylo troche opilkow ale wszystko wylapalem magnesem problem tylko z pompka bo jest nierozbieralna a jest w niej troche opilkow tylko magnes z silnika je trzyma mysle ze bedzie git. Dodam magnes obok wezyka ssacego ale maly bo jest obok plywaka i moze na niego oddzialywac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Wymiana pompy wysokiego cisnienia
PostNapisane: 27 sierpnia 2019, 08:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E61
Kod silnika: n47
Wie ktos moze z jaka sila dokrecic sruby na pompie wysokiego cisnienia..... ?
Wyczytalem ze wtryski dokreca sie z sila 9Nm a przewody wysokiego cisnienia z sila 23Nm czy ktos moze to potwierdzic ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL