Witam, jestem nowy na forum i pozdrawiam wszystkich forumowiczow. Przepraszam za brak Polskich liter ale pisze z niemieckiej klawiatory. Zwracam sie do was o porade. 3 Tygodnie temu padlo mi auto BMW e61 520D rok 12/2008 przebieg 255tys. silnik n47 W trakcie jezdy na autostradzie wyswietlil mi sie komunikat ; blad silnika i redukcja mocy a po chwili silnik zgasl. Po podlaczeniu do kompa wyswietla sie kod bledu 004B90 niskie cisnienie na listwie, po wyjeciu regulatora na pompie znalazlem opilki metalu czyli pompa do wymiany. Mieszkam w Niemczech tutaj za naprawe wolaja od 3000 do 5000 euro czyli praktycznie tyle ile wartosc auta!!!! Pomyslalem ze sprobuje naprawe wykonac samemu tylko mam dylemat.... ogolnie na forach pisza ze trzeba wyczyscic cala instalacje paliwowa wiadomo logiczne ale ja nie mam zbytnio mozliwosci gdzie wyjac przewodow, baku i go wyplukac. Wiec chcialem pojsc troche na skroty i zrobic tak ze wyczyszcze wszystkie przewody od pompy wysokiego cisnienia do przewodu powrotnego , wtryski dam do sprawdzenia nowa pompa a bak chce wyczyscic silnym magnesem. Pompke paliwa w baku tez wyczyscic wylac cale paliwo nalac kilka litrow swiezego przepuscic przez przewody zeby resztki opilkow jeszcze przepompowac na sam koniec podlaczyc przewody do pompy i wtryskow, wymienic filtr paliwa i tu pada najwazniejsze pytanie czy jezeli w baku zostaly by jeszcze jakies niezauwazone opilki metalu to czy filtr paliwa jest w stanie je zatrzymac ??? Dodam jeszcze ze rozebralem listwe wysokiego cisnienia i nie bylo w niej opilkow jedynie jak przejechalem palcem to widac tylko taki mikroskopijny metaliczny brokacik nie wyczuwalny palcami tak ze mam nadzieje ze wtryski sa ok. Ogolnie silnik po wtrysnieciu plynu do czyszczenia hamulcow odpala i chodzi rowno ale jak dodam gazu to odrazu gasnie. Jak myslicie czy konieczne jest wymontowanie i plukanie baku czy wystarczy go porzadnie wyczyscic magnesem wymienic paliwo a filtr paliwa zablokuje ew. pozostalosci opilkow?? Z gory dziekuje za pomoc.
|