BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 23:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (e36) m52b28 problem z ustawieniem vanosa inpa
PostNapisane: 15 września 2019, 03:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52B28
Witam. Musiałem wyjąć vanosa i założyć nowe uszczelki ale niestety nie mogę teraz ustawić go na 22 stopnie na INPIE..
Robię wszystko tak jak na YouTube, mam blokady wszystkie a jednak po założeniu i odpaleniu pokazuje mi 24,25 stopnie zamiast 22.
Czy ma ktoś może jakiś patent na to??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (e36) m52b28 problem z ustawieniem vanosa inpa
PostNapisane: 15 września 2019, 14:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Polecam ten poradnik. Robiłem na jego podstawie i nie miałem problemów:
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm


Ten etap jest bardzo ważny i tu mogłeś popełnić błąd:
Cytuj:
Mount sprocket turning tool onto exhaust sprocket.
Rotate exhaust sprocket clockwise as far as possible. This will rotate intake sprocket clockwise as far as possible.
Note: This step is critical for proper installation of vanos in next step.
Fully insert vanos splined shaft in vanos. Note: This step is critical for proper installation of vanos.
Mount vanos onto engine head front.
Insert vanos onto engine head studs. Insert helical gear shaft into intake sprocket.
Rotate helical gear shaft and slightly insert into sprocket. Helical gear shaft will slightly insert into sprocket and stop rotating.
Note: This step is critical for proper installation of vanos.
Mount sprocket turning tool onto exhaust sprocket.
Rotate exhaust sprocket counter clockwise while pushing in on vanos to insert helical spline shaft into intake sprocket. Wiggle vanos and sprocket tool to help insertion.
Note: It is critical to insert into first possible gear spline alignment. Push vanos in while turning sprocket.
Insert vanos onto engine head studs, then vanos top corners onto head matting dowels.

Piszą tu o tym, że zębatkę na wałku wydechowym, po zluzowaniu śrub obkręcasz maksymalnie w kierunku ruchu wskazówek zegara. Podczas wsadzania vanosa na wałek jest to bardzo ważne, by w tej pozycji to było. Vanos powinien sam wskoczyć i obracać zębatkę. Nie można go na siłę wpychać.

Jeśli gdzieś w opisie popełniłem drobny błąd, to przepraszam. W tym poradniku masz na pewno wszystko dobrze opisane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL