BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 09:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E9X] 320d m47 z dpf, problem z turbo
PostNapisane: 5 października 2019, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E30
Kod silnika: M54b30
Garaż: E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
Cześć,
mam pewien problem z m47b20tu2 z e91 320d 163ps 2006r z dpf.

Nie autoryzowany serwis bmw wymienił mi turbo z uszkodzonej Mitsubishi na Garretta z bmw 1 120d 163ps bez dpf.
Wszystko mechanicznie w miare plug and play.
Problem jest na kompie - kod błędu 449A nastawnik turbosprężarki.

Podczas spokojnej jazdy jest wszystko ok.
Przy mocnym przyciskaniu jest problem, zwlasza na wyższych biegach. Przy wyższych temperaturach zewnętrznych jest gorzej.
Auto zaczyna świrować - jest moc, słabnie, wzrasta, słabnie, jakby się dusil takimi falami.
Testy na inpie wykazują, że jak jest dobrze to ciśnienie zadane 2599mbar i aktualne jest podobne, okolo 2570-2600.
Potem jak jest źle, czyli podczas gdy są skoki mocy to ciśnienie zadane 2600, a aktualne jest około 2200, zakres 2100 do 2300. Im wyższe obroty tym bardziej spada.
Podczas jazdy potrafi być ok, a po zmianie biegu czy drugi raz dodam gazu i jest ten tryb z obcietym ciśnieniem doładowania.

PS. Dodatkowo przeciwcisnienie na dpf w piku wynosi 400mbar. Podczas rownej jazdy około 150km/h na 6 biegu (automat) okolo 220mbar.

Mam oryginalne turbo Mitsubishi, które ma luzy na osce, wzdluzny i poprzeczny oraz całkowicie zastana geometrie. Nastawnik dyga, ale nie sprawdzałem czy działa.
opinie o Mitsubishi są raczej kiepskie. Jeśli by się dało to wolałbym zaadaptować tego Garretta, bo w miarę chodzi i nie ma luzow.
Doradzilibyscie, jak go tutaj usprawnić?
Regeneracja, program, downpipe?
Wszystko?
Ten garret z tego co widzę nie ma regulacji.
I czemu ten błąd 449a?
Pozdrawiam,
Marcin :D

_________________
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL