BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 02:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Błąd 4862 / P115C
PostNapisane: 23 marca 2020, 16:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e90 320D xDrive
Kod silnika: N47D20 184KM
Cześć,

mam problem z moją e90 -> wymieniałem chłodniczkę EGR i potem zaczęło wyrzucać błąd 4862 Air System, Air to EGR Mass Flow Plausibility, przy czym nie wchodzi on na deskę ale jest cały czas aktywny. Mechanik wymienił wszystkie oringi wokoło, przewody dolotowe powietrza, podmieniał przepływkę i nic, nadal siedzi uparcie. Spadku mocy nie ma, nic nie szarpie, spalania większego też nie ma.

ktoś może spotkał się z podobnym problemem?

Pacjent e90 320d wersja 184 KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Błąd 4862 / P115C
PostNapisane: 23 marca 2020, 19:29 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Po ingerencji w EGR kasowałeś adaptację w sterowniku silnika?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] Błąd 4862 / P115C
PostNapisane: 24 marca 2020, 08:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Plan serwisowy:
Sprawdź następujące możliwe przyczyny błędów:
1. Uszkodzony czujnik temperatury powietrza doładowującego (wyświetla wartości, które są zbyt wysokie, najczęściej bez wprowadzania błędów).
2. Czujnik ciśnienia wstecznego spalin przed uszkodzeniem turbiny (w połączeniu z kodami błędów 27B900 i / lub 4C83 i / lub 28DE00 i / lub 4990).
3. Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania.
4. Wycieki w układzie masy powietrza:
a.) Po sprężarce (w połączeniu z kodami błędów 241200 i / lub 4674 i / lub 241300 i / lub 4679).
b.) Przed turbiną (w połączeniu z kodem błędu 27B900 i / lub 4C83).
5. Zamknięte zawory recyrkulacji spalin (w połączeniu z kodami błędów 272E00 i / lub 4C9E i / lub 255B00 i / lub 40D4).
6. Grzejnik EGR jest sadzony.
Dodatkowo w przypadku silników z ładowaniem jednostopniowym: wykonać test układu masy powietrza.
Uwagi serwisowe:
- Sprawdź system czujników pod kątem usterek. W tym miejscu sprawdź w szczególności czujnik temperatury powietrza doładowującego na wyświetlaczu pod kątem prawdopodobnych wartości. W pewnym okresie zainstalowano czujniki wyświetlające nadmiernie wysokie temperatury.
- Sprawdź kombinacje błędów.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL