BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2024, 01:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 3 sierpnia 2020, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E85
Kod silnika: M54
Na poczatku witam wszystkich
Od razu zaznacze ze poczytalem forum i jestem duzo madrzejszy , ale pozostalo kilka pytan. W Z4 E85 zmieniam silnik z 3.0 na 2.5, silnik zostal uszkodzony, a mam fajny 2.5 z przebiegiem 30000 wiec bez dodadkowych kosztow chcialbym je zamienic. 2.5 pochodzi z E46, wiec jest kilka zmian, typu alternator, auto ma elektryczne wspomaganie wiec do zdjecia jest pompa wsomagania, inny przeplywomierz itd. Moje pytanie brzmi czy lepiej zalozyc instalacje z 3.0 kompletna, czy pozostawic te z 2.5 i zmienic tylko potrzebne wtyczki. Z 3.0 mam kompletna instalacje z auta, lacznie z kluczykami i stacyjka. Z 2.5 jest tylko wiazka silnika z komputerem. Co radzicie. Miszkam w niemczech i nie znam nikogo kto mogl by cos mi przeprogramowac wiec wolalbym poradzic sobie sam. Dzieki serdeczne za wszystkie rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 4 sierpnia 2020, 06:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jeśli masz kabel USB-OBD to sterownik silnika jesteś w stanie przeprogramować na właściwe oprogramowanie
Wiązki w m54 są praktycznie takie same dla każdego modelu w danej budzie. Więc wg mnie lepiej pozostawić Twoją wiązkę i osprzęt. Włącznie ze sterownikiem silnika i ews, a zmienić tylko oprogramowanie.
Jeśli obawiasz się programowania to możemy na koniec roboty wykonać to zdalnie

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 4 sierpnia 2020, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E85
Kod silnika: M54
Dziekuje Ci bardzo. Bede meldowal co i jak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 4 sierpnia 2020, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
Nie wystarczy tylko zrobić remap z m54b30 na m54b25 , ponieważ wtryski są inne i przepływka disa oraz przepustnica wszystko to ma większa średnice , nie przeczę że nie odpali na sofcie i osprzecie b30 silnik b25,ale żeby było dobrze fabryczna kultura i ekonomia to: kolektor dolotowy może zostać disa przepustnica też ale wtryski b30,przepływka wg. mnie do wymiany na od b25/22.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 5 sierpnia 2020, 08:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Trochę zbyt ogólnikowo napisałem, zakładając, że autor tematu wie, że cały dolot w 3.0 jest kompletnie inny.
Oczywiście, żeby to poprawnie działało to kolektor ssący wraz z wtryskami, przepływomierzem(puszka filtra powietrza też) musi być z 2.5, ew. dać komuś do poprawki programu, żeby poprawił soft z 3.0 pod słupek z 2.5 z dolotem z 3.0

Wiązkę silnika można pozostawić tę z samochodu

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 24 sierpnia 2020, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E85
Kod silnika: M54
Witam ponownie.
Silnik zamontowany, ale.. Instalacje na silniku 2.5 mialem z E46, postanowilem wiec zeby ladniej wygladalo przelozyc instalacje z 3.0 E85. Chodzilo mi glownie o glugosc kabli i mocowania zeby byl oryginal. Okazuje sie ze w 2.5 w kolektorze siedzi czujnik temperatury powietrza,a w 3.0 tego nie ma. Do 2.5 musialem zalozyc tez alternator z 3.0 bo jest mocniejszy, a auto ma wspomaganie elektryczne, ten natomiast jest z dwoma pinami, a z 2.5 byl z 1. Szczerze nie wiem jak to ugryźć oryginalna instalacja silnika 2.5 wyglada tragicznie. Wolalbym ta z 3.0 ale brak wtyczki do czujnika to sporyproblem pozniej. Czy problemem bedzie jezeli zaloze caly kompletny dolot z 3.0? Bez przepustnicy, tylko kolektor. Wtedy odpadlo by mi szukanie oryginalnej wiazki z 2.5 E85, troche malo tego. Poradzcie cos prosze i dzieki bardzo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 24 sierpnia 2020, 18:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Wg katalogu wszystkie europejskie M54 w E85 miały taką samą instalację silnika. 2.2, 2.5 i 3.0 M54
Z tego wynika, że pozostawiasz wiązkę ze swojego starego silnika(wraz z osprzętem jak alternator, jak sam zauważyłeś) i kwestia zmiany programu w sterowniku silnika na właściwy

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 24 sierpnia 2020, 18:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Jeżeli brakuje mu czujnika temperatury powietrza, to jest chyba ms45 a ten 2,5 to masz pewnie ms43. Chyba lepiej zostać przy oryginalnym sterowniku i osprzęcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 24 sierpnia 2020, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E85
Kod silnika: M54
cursor napisał(a):
Wg katalogu wszystkie europejskie M54 w E85 miały taką samą instalację silnika. 2.2, 2.5 i 3.0 M54
Z tego wynika, że pozostawiasz wiązkę ze swojego starego silnika(wraz z osprzętem jak alternator, jak sam zauważyłeś) i kwestia zmiany programu w sterowniku silnika na właściwy

Jak najbardziej masz racje. Z E85. Silnik 2.5 mam z E46 stad pewne roznice. Na przyklad gruba wiazka z "rozdzielacza" wtyczek idaca do puszki komputera w E85 wychodzi z tylu silnika, a w E46 z przodu. Niby nic wielkiego ale po podlaczeniu wisi bo nie ma jak jej podczepic i strasznie kiepsko to wyglada. Oczywiscie wtyczki pasuja, procz alternatora, no i nie ma w instalacji z silnika 2.5 wtyczki do przeplywomierza, a w 3.0 taka wtyczka jest. Niby pierdoly ale jednak instalacja jest troche inna. Rozumiem ze jak zaloze oryginal instalacji silnika z 2.5 pozostaje mi poszukac tylko przeplywomierza bo jest inny jak w 3.0 i powinno wszystko dzialac? Kolektor, przepustnice i inne dodatki mam bo silnik byl prawie kompletny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 25 sierpnia 2020, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E85
Kod silnika: M54
piotr520 napisał(a):
Jeżeli brakuje mu czujnika temperatury powietrza, to jest chyba ms45 a ten 2,5 to masz pewnie ms43. Chyba lepiej zostać przy oryginalnym sterowniku i osprzęcie.

Bardzo dobra diagnoza :ok: nawet mechanik, calkiem dobry, nie powiem, zdziwil sie ze M54 b25 mozna jeszcze rozroznic na ms45 i ms43. Mozna to rozroznic po sterowniku silnika, a ze przewaznie nikt nie wyjmuje go z uchwytu to nie widac. Dziekuje Wam za wszystkie podpowiedzi. Walka bedzie trwala do konca. A propo jezeli by ktos potrzebowal pomocy z E85 to bardzo chetnie pomoge. Budowalem od golej blachy, posiadam mase zdjec co, gdzie jak. Tylko silnik na koniec sprawil psikusa. Nie spodziewalem sie poprostu. Sprzedajacy pisza plug&play, ale to nie jest tak do konca. Jak komus nie zalezy zeby bylo tip top to pewnie bez problemu, ja rowniez zeby auto jechalo moge to odpalic jeszcze dzisiaj. Pewnie 20 lat temu bym tak zrobil, teraz ma byc tip top :D :super:
Jak cos to watsapp +4915145542792
Wieszkam w niemczech moze cos ktos, jezdze po auta do francji. Jakies tam pojecie mam.
Dzieki jeszcze raz, jezeli by ktos potrzebowal pomocy to bardzo prosze pisac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 26 sierpnia 2020, 14:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Najprościej odróżnić osprzęt po przepływomierzu, ms43 przepływka 3 pinowa, ms45 przepływka 5 pinowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 27 sierpnia 2020, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E85
Kod silnika: M54
piotr520 napisał(a):
Najprościej odróżnić osprzęt po przepływomierzu, ms43 przepływka 3 pinowa, ms45 przepływka 5 pinowa.

Nie czepiam sie, ale mam przeplywke 6 pin,, 2,5 tez 6 pin
Nie wprowadzaj innych w blad.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 28 sierpnia 2020, 05:12 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Gutieres napisał(a):
piotr520 napisał(a):
Najprościej odróżnić osprzęt po przepływomierzu, ms43 przepływka 3 pinowa, ms45 przepływka 5 pinowa.

Nie czepiam sie, ale mam przeplywke 6 pin,, 2,5 tez 6 pin
Nie wprowadzaj innych w blad.

E46 na USA też miewało MS45 ;)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika M54 3.0 na M54 2.5
PostNapisane: 28 sierpnia 2020, 05:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Mój błąd, przepływka jest na 6 pinów a nie 5. Ta e46 też jest na ms45.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 177 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL