BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Puka hydropopychacz lub NIE
PostNapisane: 24 września 2020, 09:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Witam,
kilka dni temu spod maski mojej "5" (silnik m62b44) zaczęły dochodzić delikatne stuki, a po dokładniejszym sprawdzeniu okazało się że dźwięk wydobywa się z górnej części silnika. Niestety nie nagrałem tego ale szukając odpowiedzi znalazłem filmiki na YT z których wynikało, że taki dźwięk to mogą być HYDROPOPYCHACZE :zalamany: Olej zmieniam co 10tyś km (Valvoline 5W40) ale autko ma swoje latka więc nie ma się co dziwić. Na początek poszedłem na łatwiznę i wlałem specyfik LIQUI MOLY 8345, który ma wyciszać popychacze :zdziwko: Po przejechaniu 1tyś km niestety nic się nie zmieniło :| Drugi etap, który w wielu przypadkach rozwiązał problem jak twierdzą na forach to nowy olej i tu polecają Valvoline VR1 Racing 5W-50 :ok: dlatego zaplanowałem wizytę u mechanika. Przed wymianą doszła płukanka z K2 MOTOR FLUSH tak żeby nowy olej miał lepszy start :hyhy: 5 minut pracy płukanki w starym oleju i czas na wymianę oleju oraz filtra na nowe. Zaraz po odpaleniu nie spodziewałem się cudu i tak też było tzn. stuka jak stukał :( Mechanik chwilkę pomyślał :piwo: i postanowił coś jeszcze sprawdzić :hyhy: Odkręcił pokrywę pod którą są cewki i przysłuchując się dokładnie stukaniu silnika wyciągnął jedną cewkę. Guma cewki była delikatnie od oleju i już nie najlepszej jakości ale nie miał innej więc wytarta do sucha wróciła na miejsce. Przy okazji wytarł przestrzeń wokół cewek. Po odpaleniu :szok: stuki ustały :super:
Nie myślałem żeby iskra z cewki mogła dawać taki dźwięk a tym bardziej, że nigdy nie wyleciał zapłon. W tej chwili zamówiłem gumy do cewek i nowe świece NGK BKR6EK 2 elektrodowe, bo dawno nikt ich nie wymieniał ;)
Mam nadzieję, że komuś się przyda ta krótka lektura :hyhy:

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL