Witam. Pacjent BMW E36 compact z silnikiem 1.9 M43. Samochód ładnie odpala wszystko działa. Problem zaczyna się, gdy temperatura wody zaczyna oscylować ok. 104-106*C. Silnik zaczyna mocno szarpać, obroty falują a przy dodaniu gazu gaśnie. Sprawdziłem termowłacznik wentylatora. Według schematu powinen załączyć wentylator w temperaturze 80*C pierwszy bieg , 88*C drugi bieg. Niestety wentylator rusza przy temp. ok. 100*C (Czujnik wymieniłem na nowy) sprawdziłem przekaźniki wszystko jest ok. Zauważyłem, że temperatura wody za chłodnicą to -40*C a główny pokazuje normalne.
Do tej pory zrobiłem: wymiana termostatu, pompy wody, wymieniony termowkacznik, czujnik położenia wału i rozrządu.
Spróbowałem też podłączyć przekaźnik drugiego biegu wentylatora na stałe i mimo tego łapie temperaturę po czym znowu silnik zaczyna wariować.
Układ odpowietrzony.
Może ktoś jest w stanie mi pomóc?
|