BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 535D Bicie kierownicy
PostNapisane: 23 października 2020, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: F10
Kod silnika: N55B30
Witam.

Niedługo po ostatniej wymianie klocków hamulcowych przód zaczęła mi bić kierownica przy hamowaniu. Zaczęła bić od hamowania przy prędkościach 100+. Teraz bije kierownica już od 80+.

- Oddałem auto do sprawdzenia. Padła diagnoza że tarcze i piasty do wymiany. Ok. Kupiłem piasty fag i tarcze Zimmermann dwuczęściowe. Sprawdzone po montażu miernikiem, bez bicia. Dotarte według instrukcji. Dalej bije przy hamowaniu.

- Oddane do innego mechanika. Znalazł luzy na wahaczach. Wymieniono gięte na meyle hd i proste na zwykle meyle. Dalej bicie przy hamowaniu. Dodam że z dnia na dzień jest coraz gorzej.

- Miałem duże luzy na maglownicy. Oddana do regeneracji. Auto odebrane. Bicie jak było tak jest dalej.

- Zamieniłem koła tył z przodem. Dalej bez zmian.

Przyznam tylko, że za bardzo nie ogarniałem tyłu. Skupiłem się na przodzie. Zauważyłem tam tylko że jedna guma wahacza jest popękana. Ale czy to by było przyczyną tak silnych drgań kierownicy?

I dwa. Kończą się też chyba amortyzatory z przodu bo przy jeździe przez spowalniacze słychać jakby upust powietrza. Dodatkowo na nierównej drodze auto za bardzo podskakuje. Ale chyba amortyzatory nie powodują bicia na kierownicy?

Ma ktoś jakiś pomysł? Bo co specjalista to teoria, a mój portfel coraz lżejszy... ;/

Edit:

Podniosłem auto i z ciekawości sprawdziłem bicie.
Lewa strona bardzo fajnie, 0,03.
Ale prawa 0,32.

Ewidentnie się zwichrowała cała...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535D Bicie kierownicy
PostNapisane: 26 października 2020, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 322
Moje BMW: x3 2.0d
Myślę że zaciski zostały sprawdzone nie zapieczone i gumki całe przeciwpyłowe. Coś mi się wydaje że jeden zacisk nie odbijał i przypalił tarcze po czym stawałeś na skrzyżowaniu naciskając hamulec to w ogóle prowadzi do gięcia tarcz. Sprawdź piastę czy nie ma bicia jeśli nie ma to tarcza jeśli ma to daj do tokarza bądź lepiej do takiego co na samochódzie odrazu frezuje tarcze. Miałem kiedyś podobnie w x3 zregenerowałem zaciski wszystkie plus tuleje wahacza z przodu wymieniłem i nic już nie szarpie przy hamowaniu także nie wiem czy luz w zawiasie czy zaciski były problemem ważne że nic nie bije z dużych prędkości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL