Temat rzeka jeśli chodzi o BMW. Napisze po kolei od czego trzeba zacząć przy szukanie takiej usterki 1. Sprawdzamy bicie tarcz. Producenci piszą, że max jakie może być to 0.05 mm, ale po własnych doświadczeniach wiem, ze przy dużej średnicy tarczy max co może być to jakieś 0.03 mm. 2. Sprawdzamy bicie piast. Piasta przed sprawdzeniem musi być oczyszczona jak do założenia nowej tarczy. Producenci piszą o maksymalnym biciu 0.02 mm, ale tak jak pisałem wyżej, doświadczenie podpowiada max co może być to 0.01 mm.
Dwa pierwsze punkty to podstawy przy szukaniu przyczyny bicia kierownicy przy hamowaniu.
3. Sprawdzamy tuleje w przednim zawieszeniu. W przypadku e46 mamy tylko jedne. W przypadku serii 5 sprawdzamy tuleje w podłużnym wahaczu jak i również na tzw. "banianie" 4. Chyba ostatni punkt. Sprawdzamy\ wymieniamy łożyska górnych amortyzatorów
I to by było na tyle.
|