Oto wykres z hamowni:
https://drive.google.com/file/d/1ek2Dcema2v0KRUKmpEk4t2lDs3Z8SS0N/view?usp=sharingOto logi (testo - obrobione, zrobione na każdym biegu):
https://drive.google.com/file/d/1SwAahe411DECaNGOjZQaTSthwdGegJmS/view?usp=sharingKolejne logi (bimmer tool):
https://drive.google.com/drive/folders/1kpyacIq5p6TJUVTvhufCIim8vR6J-qJz?fbclid=IwAR1a9hbxiQb-KpO7j1R3ZYF-PWzmjxYFz3oxQ6v4cm7PTN7NhMG0EVgD-gwMoja diagnostyka/analiza:
1. Przewody podciśnieniowe w większości wymienione na nowe bo już swego czasu po parciały.
Co do pomiarów:
Pomierzyłem podciśnienie. Przed i za akumulatorem podciśnienia wynosi ok. 0,88 (po wyłączeniu silnika trzyma i nie spada przynajmniej przez okres kilku min) Za zaworkiem do EGR (tzn. przy samym już EGR) podciśnienie wynosi ok. 0,61/0,62 zaś za zaworkiem do turbo 0,65 (tzn. przy samym już turbo). Przy dodawaniu gazu na postoju lekko opada, po zgaszeniu samochodu wartości spadają do 0,00
Jaki parametry powinny być? Ciężko znaleźć jakieś info.. gdzieś doczytałem, że 0,65 gdzie indziej z kolei, że przed i za zaworkiem jest takie samo...
2. Pomijałem elektrozawór turbo. Podłączenie bezpośrednio z akumulatora podciśnienia do gruchy. Krótki test na 1 i 2 biegu do max 2,5k obrotów ale nie zauważyłem, żeby był żwawszy. A przy sprawnym podciśnieniu po ominięciu zaworka turbo powinno ustawić się w tryb: dmuchaj na maxa? - więc chyba się powinno to odczuć na dole? Nie wiem czy taki test jest wiarygodny do wykluczenia sprawności elektrozaworu?
3. Pomijałem akumulator podciśnienia - bez zmian.
4. Sprawdzałem ruch sztangi gruszki - po odpaleniu silnika wciąga się i to dobre 1,5cm (na oko). Ręka idzie poruszyć sztangę ale ciężko - może przycina?
5. Czy czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze może przekłamywać (zawyżać) nie dając przy tym żadnych objawów w postaci np. błędów w kompie? Jeżdżąc z podpiętym kompem widzę często przeładowanie (zawyżone wartości w stosunku do oczekiwanych - jednak brak błędów w kompie odnośnie przeładowania lub trybu awaryjnego). Jadać stała prędkością po niedługim czasie wartości są zrównują (zadane/aktualne).
Jeśli chodzi o ciśnienie doładowania to mogę dodać, że po przekręceniu stacyjki (bez odpalania) ciśnienie doładowanie pokazuje, że jest wyższe od oczekiwanego i od atmosferycznego. Skoro silnik i osprzęt nie działa to co może powodować tak zawyżoną wartość?
Pozostałe:
W aplikacji bimmer tool jest taka opcja jak: turbo wysterowanie, egr wysterowanie.
Jeśli chodzi o turbo wysterowanie na jałowym pokazuje - 80% przy depnięciu spada (można to zobaczyć w logach z btoola)
Jeśli chodzi o egr wysterowanie to jest na poziomie nieco 60% (przy bucie spada na 4% - a czy nie powinno do 0,00%?)
Czy ktoś ma możliwość sprawdzić jak te dane wyglądają przy w pełni sprawnym motorze?

Jeździłem swego czasu z zaślepionym wężykiem od EGR - raczej bez zmian zauważalnych i powróciłem do fabryki. Przepływka mierzy do ponad 1000 jednostek więc jest ok ale nie wiem jak można potwierdzić jej sprawność. Jeśli dobrze pamiętam to siedzi BOSCH 465
Co do softu to taki siedzi:
changing index - CA
Soft number - 7789632
official number - 7787125
assembly number - 7789631
software number - C0
pozdrawiam!