BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 14:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] N47D20C EGR
PostNapisane: 14 października 2023, 21:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E90
Kod silnika: N47D20C
Witam. Mam do rozwiązania taki temat. Myślę, że "ide" w dobrą stronę, ale chciałbym się upewnić, czy dobrze myślę. Od pewnego czasu wyrzuca mi check engine w BMW E90 litf silnik N47 o oznaczeniu N47D20C. Po podłączeniu się telefonem pokazało mi błąd P115C. W związku z nim przeczyściłem chemicznie przepustnice oraz układ dolotowy specyfikami od Liqui moly. Przy okazji odkryłem albo sam zrobiłem, przy okazji tego czyszczenia, dziurę w dolocie w rurze za przepustnicą. Rurę wymieniłem a problem pozostał. Występują następujące zależności i objawy jakie zaobserwowałem. Błąd wyrzuca mi zwykle na zimnym silniku, z rana (Informacja o zredukowaniu mocy i faktycznie robi się muł). Błąd zwykle kasuje się sam i samochód odzyskuje moc po przejechaniu kliku minut lub kilku kilometrów. Jeżeli błąd sam się skasuje to po ponownym uruchomieniu silnika nie wyskakuje on do końca dnia (po 8 godz postoju). Czasami dzieje się tak, że błąd nie zgaśnie zanim gdzieś dojadę. Wtedy po ponownym uruchomieniu silnika błąd pojawią się, i wyswietla się dopóki sam nie zgaśnie. Następne moje spostrzeżenie jest takie. Odgłos falujących obrotów, jednakze wskazówka ani drgnie. Silnik w sumie równo pracuje ale wrażenie jest dźwiękowe takie jakby falujących obrotów lub czegoś podobnego. U mechanika komputer wskazał błąd 4933 (Układ recyrkulacji spalin). Dodam, że samochód przez cały tydzień jeździ w cyklu miejskim, ale jeżdżę raczej żwawo. W każdy weekend robi minimum 200 km w trasie. Przed pojawieniem się tego błędu, może nie od razu po, ale jakiś czas przez zrobił trasę 3500 km. Więc myślę, że dpf i wszystko dobrze przedmuchalo. Dpf ładnie się wypala. Mam plan rozebrać i przecyscic egr fizycznie oraz chyba chłodniczka egr. Może ktoś miał podobny przypadek? Może ktoś coś podpowie. Może jakiś czujnik.?? I uprzedzając komentarze żeby wyrzucić go - jak jest to niech będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 201 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL