Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Wiek: 33 Posty: 11 Lokalizacja: Kraków Moje BMW: e36, e39 Kod silnika: m52b28 / m52b28tu
Witam,
mam dziwny problem z ogrzewaniem w E39 [M52B28TU]. Klimatronik. Mianowicie ostatnio były u mnie mrozy dochodzące do -28 stopni. Samochód stał 2 dni po czym pojechałem nim i zauważyłem że pomimo przejechania ok. 10 km i temperatury w pionie (test w zegarach pokazywał temp optymalną), wieje zimne powietrze z nawiewów.
W tym momencie sytuacja wygląda tak, że leci letnie powietrze z lewej a zimne z prawej strony. Jeszcze niedawno było na odwrót - letnie z prawej zimne z lewej.
Przewody za elektrozaworami ciepłe, płyn w normie...
Co może być przyczyną? nagrzewnica ? panel? Ktoś się spotkał z czymś takim ?
na Twoim miejscu bym zrywał dechę. Bo mam takie doświadczenia, że te klapki z biegiem lat, brudu itd lubią się sklejać i przestają regulować temp. więc najlepiej jest je wszystkie już za jednym zamachem wyczyścić i mieć z głowy na kolejne lata.
_________________ jestem wielkim fanem car detailingu "Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."
Wiek: 33 Posty: 11 Lokalizacja: Kraków Moje BMW: e36, e39 Kod silnika: m52b28 / m52b28tu
Witam,
problem rozwiązany, u mnie obeszło się bez targania dechy i grzebania przy nagrzewnicy.
Mianowicie:
Zdemontowałem elektrozawory i zajrzałem do środka. Oto czego się tam doszukałem:
Widać, że elektrozawory nie mogły chodzić swobodnie w obudowie, gdyż mają znamiona "przytarcia". Wyczyściłem je oraz wypolerowałem (pasta polerska) aby wyglądały tak jak tutaj:
Nie rozbierałem natomiast ich do najmniejszych części, bo nie widziałem takiej potrzeby, uszczelki wyglądały ok.
Delikatnie przepolerowałem pierścienie, które możemy zauważyć w obudowie (widoczne w środku na trzecim zdjęciu).
Po złożeniu sprawdziłem czy reagują i chodzą swobodnie podłączając do pina 1 (masa) oraz 2 (+) 12V.
Przy okazji mając dostęp do przewodów wchodzących do nagrzewnicy wypłukałem ją opierając się na filmiku amerykańskiego youtubera, który pokazuje różne mechaniczne tricki
Wyleciało trochę syfu ale bez dramatu. Poskładałem wszystko i odpowietrzyłem układ. Grzanie wróciło na obie strony
Także dziękuje za pomysły i pomoc - może komuś się to przyda.
Czesc a moze mi ktoś powiedzieć wlasnie gdzie w INPIE moze sprawdzić te elektrozawory co znjadują sie przy prawym kielichu ktoś podpowie gdzie w INPIE tego szukać ??
A sprawdzałeś wcześniej układ odmy? M54 potrafi brać olej przez odmy i nieszczelności, a objawy bywają podobne do zużytych pierścieni. No i pytanie jak często był zmieniany olej?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 49 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników