|
Witam, Od jakiegoś czasu borykam się z problemem w postaci błędu P1500 - krokowiec zaciął się w pozycji otwartej. Jestem prawie pewien, że to nie jest krokowiec bo nie dość że to część która raczej nie psuje się, to jeszcze był przez mechaniora wyciągnięty i wyczyszczony. Mało tego silnik pracuje nieprawidłowo ( o czym zaraz ) ale równo, obroty nie falują, nie ma problemu z gaśnięciem czy wypadaniem zapłonu. Zasadniczo P1500 powoduje tylko tryb awaryjny, chociaż czasem CE też wyskoczy ( ale myślę że to przez korekty) Myślę że warto dodać że problem z wyskakiwaniem błędu P1500 występuje jedynie na ciepłym silniku, chwilę po jego odpaleniu i przejechaniu kilkunastu metrów. Nigdy nie dzieje się to po odpaleniu zimnego, nawet jak się nagrzeje to również błąd nie wyskakuje, nawet przy pracy na luzie, stąd też wątpię że to problem z krokowcem. Auto miało w pewnym momencie problem z gaśnięciem, ogromnym falowaniem, ale okazało się, że to była wina pękniętej pokrywy zaworów i uszkodzonego zaworku, który działał w dwie strony a powinien w jedną. Obecnie dymownica nie wykazuje nieszczelności. Po sprawdzeniu na INPIE i CarScannerze ( silnik po osiągnięciu temp. roboczej, luz ) dostałem bardzo niepokojące dane:
Jedyny błąd to 211, czyli ogólny P1500 ( ICV stuck open ) Obr. ok 800 ( od 798 do 856 )! Korekty długoterminowe paliwowe obie -12.5% ! ( co prawdopodobnie wywołuje checka) Napięcie na lambdach przed kat. : zmiany ciągłe od 0.1 do 0.7V Napięcie na lambdach za kat : stabilne ok. 0.7V ( skoki od 0.68 do 0.7) MAF wartości bardzo skaczą, Wykres jest niestabilny i wartości oscylują w ok od 6 do nawet 7 g/sec ! Jest to moja pierwsza samodzielna diagnostyka silnika, nie wiem czy wykres MAF może tak wyglądać, ale wiem że te wartości są dużo za duże. )
car scanner pokazuje również calc, engine load : 18%
Moja hipoteza robocza jest taka, że MAF Hella ( poprzedni właściciel go tam wsadził ) nie daje prawidłowych danych, zawyżone wartości przepływu powietrza powodują korekty paliwowe i wysokie obroty na luzie, z kolei nie równość sygnału MAF powoduje że w końcu korekty przekraczają 12.5% i silnik wywala błąd. Z tego co wiem to komputer przy odpaleniu zimnego silnika działa w trybie open loop i nie bierze wartości MAF/Lambd do sterowania mieszanką. Kiedy się nagrzeje bierze te wartości, wtedy skoki sygnału MAF powodują że głupieje i stwierdza że krokowiec się zaciął bo dostaje za dużo powietrza. Zwłaszcza, że ECU stwierdza czy krokowiec się zaciął czy nie, między innymi na wartościach z przepływki.
Ten post ma na celu weryfikację moich podejrzeń, jakiejś konsultacji zanim kupię MAF VDO, bo wiem że tylko taki powinien być w tym aucie. Problem jest taki, że nie mogę go znaleźć, wszystkie sklepy już ich nie mają i zostają albo używki, albo ściąganie z zza granicy. Dlatego też, wole się upewnić, zanim kupię go z jakiejś szopy w USA gdzie jeszcze trochę ich jest.
|