BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 04:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] W sekundę padło całe autko..
PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 01:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: Czaniec
No to ja to powiem bo Łukasz chyba się wstydzi :wink:
Problem do rozwiazania :
Po zatankowaniu gazu ( na stacji w Konarzynkach - odradzam nawet wrogom) autko ( chodzi tu oczywiście o Bumkę Łukasza) zaczęło dziwnie chodzić. Jak to na dziadowskim gazie miało muła i szło inaczej niż zawsze. Na następny dzień przy zapalaniu gaz wybuchnął z duzym hukiem. Następstwa tego były niesamowite :
- dudniło w silniku
- autko prawie nie przyspieszało
- nie było prawie wogóle hamulców
- coś się wedziło bo śmierdziało jak by się coś topiło
- z silnika (w okolicy cylindrów) wydobywał sie dym
- iskrzyło się z wydechu
- kasowały się liczniki
- w czasie jazdy coś syczało jak by zasysanie powietrza

I pytanie : jakie uszkodzenie według Was było przyczyną tych następstw :?:

Dodam, że w ten felerny dzień bylismy ok 600 km od domu i właśnie zapakowaliśmy się do autka na podróż powrotną. Na dodatek była to niedziela godz 4:30, na wiosce 30 km od miasta..bez mechanika w okolicy #-o .


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 19:55 przez Ula, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 06:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wybuch LPG to gumeczka spadła z zaworka obok przepływki.

Mógł się uszkodzić przepływomierz do teog stopnia że jest zwarcie i daje impulsy albo zwarcie na licnziki a dodoatkowo się coś wędzi....

Chyba wybuch nie był w komorze silnika, taki fajowy że wyrwało świecie? To chyba dobre do filmu usa bo raczej malo prawdopodobne:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 07:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
a jakie to auto, jaki silnik?
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: Czaniec
To autko Lega E36 320 M50
KotSylwester napisał(a):
To chyba dobre do filmu usa bo raczej malo prawdopodobne:)

Dokładnie - dziki zachód z tym zajsciem. Ale takie są fakty. Chcesz pytaj Łukasza - powie Ci to samo. Nie mogliśmy wyjść ze zdziwienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 10:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
oczywiście wystrzał mógł nastąpić w wyniku zatankowania lichego gazu, choć to mało realne. przyczyn wybuchu upatrywałbym w układzie zapłonowym raczej. dym, brak przyspieszenia, brak hamulców, swąd, syczenie zasysanego powietrza wskazywałoby na rozerwanie kolektora dolotowego. zrozumiałbym jeszcze skasowanie się liczników, od jakiegoś wstrząsu. jednak tych iskier z wydechu nie umiem wytłumaczyć.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 11:33 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
myslcie koledzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 11:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Świeca sie ukruszyła:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 12:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
nie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 11:17 
To jak jest to wina Parownika :?:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 11:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Cytuj:
- nie było prawie wogóle hamulców


Cytuj:
- w czasie jazdy coś syczało jak by zasysanie powietrza


Hymm Darex nie to nie wina parownika
Marcinradom nie rozerwało kolektora
Kot Sylwester nie ukruszyła się swieca

Podpowiem hamulców nie było bo nie było cisnienia z kolektora,no i gdzies zasysało powietrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 14:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Ja do zastanawiania się nad usterką potrzebowałbym jeszcze wiedzieć jaki jest to model auto i z jakim typem silnika.
Narazie mogę jedynie przypuszczać co to jest ale dwa objawy ciągle mnie zastanawiają gdyż różnic w rodzajach silnika jest wiele.
Czy była to usterka jednej części czy przynajmniej dwóch :?:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Silinik M50 2.0 w E36 , i usterka jednej cześci (nawet nie mozna było nazwac tego usterką to nastepstwo strzału)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 17:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
gume wyrwało :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 17:09 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
KotSylwester napisał(a):
gume wyrwało

tak ale która?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 17:10 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
KotSylwester napisał(a):
Wybuch LPG to gumeczka spadła z zaworka obok przepływki.


acha nie ta [-X


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 17:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
TA między kolektorem a przepływką gumowa rura, albo z niej ta druga:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 19:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
:) pewnie to samo co mi się kiedyś stało... guma co idzie od przewodu przepływki do silnika krokowego?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, 20:17 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
guma co idzie od przewodu przepływki do silnika krokowego?


Według mnie, gdyby to była wina tej gumy to nie istniałby problem z hamulcami.


Cytuj:
- dudniło w silniku
- autko prawie nie przyspieszało
- nie było prawie wogóle hamulców
- coś się wedziło bo śmierdziało jak by się coś topiło
- z silnika (w okolicy cylindrów) wydobywał sie dym
- iskrzyło się z wydechu
- kasowały się liczniki
- w czasie jazdy coś syczało jak by zasysanie powietrza


Brak przyspieszenia, hamulców, iskry z wydechu, syczenie wskazuje na problem z podciśnieniem w kolektorze ssącym, czyli wszystkie elementy podpięte bezpośrenio z kolektorem ssącym są tego podejrzeniem.
natomiast dziwny smród może świadczyć o wycieku czegoś np oleju na korpus silnika i również może być związane z rozerwaniem czegoś
Nie jestem narazie w stanie wywnioskować związku z elektryką do tego stopnia aby kasowały się liczniki - to też zależy od tego co takiego się kasuje.

Narazie obstawiam na serwo, ewentualnie przewód od serwa, gdyż w czasie jazdy trudno jest usłyszeć jakiś syk pod maską. Mozliwe że strzał spowodował jakieś usterki w instalacji elektrycznej nad pedałami co mogłoby powodować problemy z licznikiem.
Z drugiej zaś strony rozerwanie kolektora ssącego mogłoby tłumaczyć dziwne smrody.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2006, 05:59 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Cytuj:
pewnie to samo co mi się kiedyś stało... guma co idzie od przewodu przepływki do silnika krokowego?


tak to ta guma/wąż,ona nie jest całkiem gładka tylko ma na górze takie wzory


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2006, 12:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
hehe :) u mnie było to samo, co prawda mam 316 m40 ale jak mi gazik wystrzelił... pękła i ... nie było mocy... silnik kulał, przepływka wariowała, krokówka jeszcze bardziej przez co gazu nie przepalał i śmierdziało czymś dziwnym... po założeniu zwykłego węża ogrodowego (bo tylko to miałem pod ręką) przeszło. A tego dnia tankowałem gazik na BP :) i weź tu znajdz sobie dobrą stację z gazem #-o

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL