BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] !!!!Pomocy olej!!!!
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 14:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Witam,do sprawy chciałbym podejść bardziej indywidualnie,wiem że jest mnóstwo postów na ten temat,ale chciałbym konkretnej odpowiedzi, więc tak kupiłem autko E39 M52b20 z 96r z niemiec z przebiegiem 228tyś km i na bagnecie od oleju było troszeczke poniżej minimum,po kontrolkach w kabinie widać że wymaga już wymiany oleju (brak zielonych pól,tylko żółta jedna i jedna czerwona oraz komunikt oilservice i inspekcion),chce zalać autko olejem Castrola, ale nie wiem na jakim oleju autko jeździło,niemam żadnych informacji jaki olej. proszę o pomoc i porade, z góry dziękujie i pozdrawiam

Che szybko wymienić olej ale nie wiem co zrobić 5w30 czy 10w40?

Prosze o pomoc

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2008, 15:33 przez mpower007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 14:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
skoro jeździł tym autm jakiś flejtuch, kory dopuścił do pozimiou poniżej min. to można stwierdzić, ze auto może równiez miec większy przebieg lub że kondycja silnika nie jest już wzorowa. Ja na Twoim miejscu wlałbym 10W40 bo nie masz pwności jak to wszystko wygląda.

A nie ma karteczki na czym wczesniej jeźdizł :?: najlepiej pozostać przy tej samej marce

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 14:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
rorafalki napisał(a):
skoro jeździł tym autm jakiś flejtuch, kory dopuścił do pozimiou poniżej min. to można stwierdzić, ze auto może równiez miec większy przebieg lub że kondycja silnika nie jest już wzorowa. Ja na Twoim miejscu wlałbym 10W40 bo nie masz pwności jak to wszystko wygląda.

A nie ma karteczki na czym wczesniej jeźdizł :?: najlepiej pozostać przy tej samej marce


Właśnie Rafał nie ma karteczki, jest tylko mały drucik po niej, podejrzewam że to robta handlarzy z polski (brak karteczki), autko jest w super stanie technicznym od 1 właściciela w niemczech, robiłem ostatnio 1 przegląd w polsce zawieszenie super amortyzatory po 72% trzymania. silnik pracuje cicho i równo.
Czyli myslisz że 10w40 był by odpowiedni?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 14:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
mpower007 napisał(a):
Czyli myslisz że 10w40 był by odpowiedni?


ja bym na Twoim miejscu taki zalał, raczej nie zaszkodzi (w przeciwieństwie do pełnego syntetyka).

PS handlarze :zly:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 16:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Ja jutro zmieniam u siebie,leje EDGE 0w30 i jest ok.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Lej lepiej tak jak Rafal mowi, 10W40...nie ryzykuj...szkoda silnika, ja jezdze na 5W40, ale wiem ze taki byl tam lany...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 19:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
w takiej sytuacji również wybrałbym 10w40.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 19:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ja bym wlał Mobil 1 0W40 i nie słuchał ze coś zaszkodzi ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 19:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
biały, ta zerwana karteczka z silnika może sugerować że handlarz chciał ukryć prawdziwy przebieg. Sam jestem zwolennikiem pełnych syntetyków czym nie raz wkurzyłem niektórych forumowiczów, ale gdy nie ma pewności co do przebiegu i tego jaki olej był stosowany wcześniej bezpiecznym kompromisem jest 10w40. Można też dać 10w40, przez 10 - 15 tys km poobserwować jak wygląda ewentualne zużycie oleju, jak będzie pracował silnik i na tej podstawie następnym razem wlać syntetyk, ale może nie 0w a jakiś 5w.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 19:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
stones1, wiem co oznacza zerwana kartka , u mnie też jej nie było w e34 , ani w e39 obydwie kupowałem z przebiegiem około 190 tyś. i od razu wymiana oleju na 0W40 i w e34 było suchutko i w e39 jest suchutko . W e39 wymieniłem uszczelkę pod misą bo myslałem że tam się poci ale sie okazało że przewód od filtra oleju był przecięty i leciało po misce , w e34 wymieniłem tylko uszczelkę pod podstawą filtra oleju .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 19:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ja nie mówie że wlanie 0w40 to jakieś ogromne ryzyko. Sam używam tylko syntetyka, ale w sytuacji jaka opisał mpower007 wlałbym 10w40 i poobserwował stan oleju etc. , tak by wyrobić sobie jakieś zdanie co do stanu silnika i byc może przy następnej wymianie na tej podstawie wlałbym syntetyk.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 19:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
stones1 napisał(a):
wlałbym 10w40 i poobserwował stan oleju etc. , tak by wyrobić sobie jakieś zdanie co do stanu silnika i byc może przy następnej wymianie na tej podstawie wlałbym syntetyk.


moze zrobić tak jak mówisz , ale według mnie jak silniczek ładnie chodzi i jest auto zadbane to nie warto się bawić w pólsyntetyk :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
hmmmm ja Miałem Karteczke :D 168Tys. 5W40 Trzymam Ja dalej hehe Tez sie z czymś takim spodkałem Jak ogladałem jedno BMW (318isa) w niemczech to Tylko własnie byl drucik :/ wyczytałem pozniej w Papierach ze pierwszy silnik mial 240Tys. a na liczniku było 150Tys. :] Pytam sie go dlaczego tu jest tak a tu tak on na to ze nie wie nic! Pozniej ogladam na autoscoucie24 zmienili Przebieg wpisali 240Tys. i sposcili z ceny Ponad 1000Euro a jak Chciałem sie dogadac o 500Euro to nie ma szans nie ma szans! WAŁKARZE są straszni tak ze powiem jedno Wałek nie popłaca jeśli ktoś umie kupić auto to nie trafi na syf! Ja jestem jak najbardziej zadowolony ze swojej Duzo dałem no ale cóż ta pewność jest! Pozdrawiam Szczesliwych posiadaczy

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Kliknij na link i dobierz olej do swojego silnika na stronie Castrola ja tak zrobiłem i wszystko gra zalałem Edge Sport 0W-40 do mojej 530 d
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... &langid=12

:)

_________________
MogÂłej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL