BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] tds: światła, stukanie ze skrzyni, tuleje pływające
PostNapisane: 22 lutego 2008, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Niedawno stałem się właścicielem tds 525 97 185 tyś km. (sprowadziłem z Włoch) W związku z tym chciałem sie poradzić co robić z kilkoma usterkami. Dodam na wstępie, że forum czytam już dwa tygodnie i wielu ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Do rzeczy:

1. Długie prawe światło świeci nawet po wyjęciu kluczyka (Dzięki za odp dla Ramzesa, - do wymiany tranzystor BTS 426L1 w module świateł) - jeszcze sie za to nie zabrałem, bo dodatkowo występują objawy:
światła pozycyjne przód tył, kierunki, przeciwmgielne przygasają rytmicznie jak są włączone, nie migoczą światła mijania (oryginalne xenony).
Nie migoczą światełka w środku, podświetlenie deski, cała elektryka wnętrza, klima chodzi ok.
Ponadto podczas jazdy z przyczepą, na przyczepie świeci się cały czas przeciwmgielne nawet po wyjęciu kluczyka i pozycyjne też migoczą. ( wszystkie bezpieczniki sprawdziłem)
Czy wymieniać cały moduł świateł, czy dać elektronikowi, czy to coś innego ??

2 Mam do wymiany tuleje pływające tylnego zawieszenia. Przeglądając ceny jest duża rozbieżność .
oryginał ok 200 zł szt.
zamienniki -130 - 170 zł szt.
Tak podają serwisy.
Czy warto kupić któreś z tych ? :
http://moto.allegro.pl/item302955153_bm ... a_tyl.html

http://moto.allegro.pl/item305915323_tu ... atest.html

http://moto.allegro.pl/item312061173_tu ... 38_65.html

http://moto.allegro.pl/item312032515_tu ... x5_z8.html

te ostatnio trochę podejrzanie tanie, ponoć robione na Ukrainie.

3. Na postoju na wolnych obrotach dochodzi stuk z okolic skrzyni biegów sprzęgła. Postuka 5 sekund przestaje, znowu trochę postuka, i przestaje.
Całkiem przestaje stukać kiedy:
-wcisnę sprzęgło.
-Jak zbliżę dźwignie zmiany biegów do któregoś biegu. (tak jakbym chciał wrzucić bieg)
-Jak auto rozgrzane przycicha całkowicie
Wydaje mi się, że to nie łożysko oporowe, bo nie ma tego charakterystycznego szmerania.
Biegi trochę ciężkawo wchodzą ( chociaż nie wiem jak jest w innych bmkach) sprzęgło ładnie klei. Zastanawiam sie czy to niski stan oleju w skrzyni ? ( troche mokro koło wału)
Co to może być ?

4. Aktualnie auto stoi na oryginalnych 17" 235 45. Fakt wyglądają super, ale czy nie założyć np. 15 czy 16 żeby nie rozwalić zawieszenia, ani felg tym bardziej, że będę sporo jeździł z przyczepą po naszych fantastycznych drogach ??


Sorko za przydługawy post, ale chciałem w miare precyzyjnie opisac problemy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2008, 20:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Na pytanie 1 ci nie odpowiem.
2.Kup sobie zamienniki tylko jakiejs wiodacej firmy FEBI
3.To jest na 99% kolo dwumasowe.Troche kosztowna sprawa.
4.wiadomo ze szybciej wybija sie zawieszenie ale cos za cos.Koledzy z forum jezdza na 19'' i nie narzekaj.Ja osobiscie jezdze na 18'' i komfort nie jest wielki ale za to wyglada :ok:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 08:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Zabrze
Też mam TDS-a '96 i od momentu jak go przywiozłem z Niemiec coś stuka w skrzyni biegów. Na poczatku myślałem że to łożysko oporowe ale niestety też chyba stawiam na "dwumsówkę" bo to częsta przypadłość w BMkach, jednak przy moim przebiegu ponad 270 tys może to już występować, Ty masz ok 100-kę mniej...Na razie tak jeżdżę, trochę ciężko wydać prawie 1800 PLNów + robocizna :/ ( z zamienników na rynku dostępny jest praktycznie tylko LUK, choć niektórzy mówią, że to łaśnie oryginał), objawy są identyczne, przy zimnym stuka, potem się uspokaja. Mam jednak pytanie - czy jeżdżenie z taką przypadłością czymś grozi?

_________________
Pozdrawiam Piotrek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja zrobiłem już 20 tyś km i jak na razie hałas nie znacznie powiększył się i nie ma drgań. Przy mocno zużytym kole dwumasowym pojawiają się jeszcze drgania oprócz hałasu. Może to doprowadzić do uszkodzeń w układzie przeniesienia napędu ( jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi) Jest jeszcze opcja regeneracji koła, ale nie słyszałem pochlebnej opinii na ten temat. Jeżeli nie telepie Ci autem to jeźdź i obserwuj co się dzieje. Możesz też sprawdzić koło przez zgaszenie silnika przy nie wciśniętym sprzęgle. Wtedy drgania i hałas najlepiej wychodzą. Wniosek jest i tak jeden, że wcześniej czy później trzeba to koło wymienić :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL