BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 8 marca 2008, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Zabrze
witam
mam pytankao
wymieniałem niedawno uszczelke pod głowicą w BMW e36 320 ale to chyba nieważne jakim modelu mianowicie słyszałem ze ponoć w bmw jest tak ze po wymianie uszczelki i przejechaniu ok 1000 km ponoć trzeba jechać na dokęcanie głowicy czy to prawda nawet słyszałem ze moze być tak ze 2 razy
proszę o pomoc bo niechciałbym uszkodzić silnika w ten sposób


Ostatnio edytowano 18 marca 2009, 00:07 przez Niewierny20, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 8 marca 2008, 12:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Niewierny20 napisał(a):
witam
mam pytankao
wymieniałem niedawno uszczelke pod głowicą w BMW e36 320 ale to chyba nieważne jakim modelu mianowicie słyszałem ze ponoć w bmw jest tak ze po wymianie uszczelki i przejechaniu ok 1000 km ponoć trzeba jechać na dokęcanie głowicy czy to prawda nawet słyszałem ze moze być tak ze 2 razy
proszę o pomoc bo niechciałbym uszkodzić silnika w ten sposób


Uszczelkę przy montażu się dokręca etapami potem już można latać beż żadnych ingerencji.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Mazury
Niektórzy twiedzą, że nie trzeba dokręcać głowicy. Inni twierdzą, że należy. Ja też za tym jestem. Koszt jest nieduży a po co ponownie wymiać uszczelkę i kłopot mieć (można przegrzać silnik). W poprzednim samochodzie jak nie dokręciłem, to po ok 20 tys km znowu wydmuchało uszczlke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszczelka pod głowicą
PostNapisane: 17 marca 2009, 19:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Niewierny20 napisał(a):
witam
mam pytankao
wymieniałem niedawno uszczelke pod głowicą w BMW e36 320 ale to chyba nieważne jakim modelu mianowicie słyszałem ze ponoć w bmw jest tak ze po wymianie uszczelki i przejechaniu ok 1000 km ponoć trzeba jechać na dokęcanie głowicy czy to prawda nawet słyszałem ze moze być tak ze 2 razy
proszę o pomoc bo niechciałbym uszkodzić silnika w ten sposób

w BMW nie potrzeba ponownie dokręcać tak jak pisał kolega wyżej głowicę dokręca się w trzech etapach i oczywiście z zastosowaniem nowych śrub


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 00:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
witam -glowice sie planuje przy wymianie uszczelki i przy montazu dokreca sie okreslonymi momentami -nie przewiduje sie ponownego dokrecania - problemy wystapia tylko wtedy gdy nie przeszlifujemy plaszczyzny glowicy-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 00:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
Niedawno wymieniałem uszczelke pod głowica. Głowica była planowana, a dokrecali ja na dwa etapy, drugi po 1000 km ... także różne szkoły.. jestem raczej za dokrecaniem na raty...

pozdrawiam

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 08:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jeszcze raz o dokrecaniu glowicy -producent kazdego motoru przewidzial tez i naptrawe glowicy -momenty dokrecania i ilosc etapow podana jest w instrukcji lub na opakowaniu uszczelki -rzadko sie spotyka w tej chwili by glowice dociagac jeszcze raz po przejechaniu np.tysiaca kilometrow -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 11:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Tak jak koledzy piszą głowicy nie dokręca się ponownie po jakimś przebiegu. Ta "szkoła" wywodzi się chyba z wymian uszczelki bez zastosowania nowych śrub głowicy. Odpowiednie siły, kolejności i etapy dokręcania nowych śrub głowicy są zawsze dołączone do nowej uszczelki głowicy (firmowej, np. Elring, Reinz, Goetze).

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 11:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
EniGmatiC napisał(a):
Niedawno wymieniałem uszczelke pod głowica. Głowica była planowana, a dokrecali ja na dwa etapy, drugi po 1000 km ... także różne szkoły.. jestem raczej za dokrecaniem na raty...

pozdrawiam


Nie ma żadnych szkół !!! To nie czasy żuka i malucha. Głowicę dokręca się zgodnie z technologią naprawy opracowaną przez producenta. Dokręca się podanym momentem a potem o podane kąty /ze względu na różnice w tarciu/. Stones i harnas621 mają słuszną rację.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 11:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Szkoła jest jedna - stosowac sie do zalecen producenta :) Chyba ze Pan Kazio z warsztatu wie lepiej, co jest lepsze dla naszego silnika niz jego konstruktor :super:

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 12:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
Tak - Pan Kazio dokrecał uszczelke kluczem dynamometrycznym, a po 1000km jak przyjechałem dokrecił ją ponownie kluczem dynamometrycznym i jeszcze troszkę dokręcił - domniemam, że tym samym momentem - klucz ten sam :niepewny: wiec jak to jest???
dlaczego tak sie działo ??
Auto to astra F 1.4

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 13:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Konstruktor określa moment jakim należy dokręcić wstępnie głowice i potem o jaki kąt należy przekręcić śruby /już bez użycia klucza dynamotrycznego/ Napisz więc enigmatic skąd twój mechanik wiedział jakim momentem dokręcić po 1000 km te głowicę ??? Konstruktor silnika tego nie określił więc pewno jakieś przyrodzone zdolności mu to umożliwiły. /a potem że liche te głowice coś robią/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 14:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
Myślę, że temat dokrecania głowicy się wyjasnił :ok:
lizardking,
Jakbym wiedział to bym się nie zapytał: ;)

Cytuj:
wiec jak to jest???
dlaczego tak sie działo ??


facet robi silniki od 30 lat, wiec chyba zna sie na rzeczy i raczej nie zepsuł niczego - silnik chodzi bez zarzutu jak narazie (2 tys po remoncie)- zobacze po 20 tys czy nie bedzie problemu, ale jestem dobrej mysli

lizardking napisał(a):
potem o jaki kąt należy przekręcić śruby

wszystkie sruby dokrecały sie pomiedzy 90-180 st.
napisałem, że
Cytuj:
domniemam, że tym samym momentem

bo tak to wygladało, ale to moje domniemania :) byc moze chodziło własnie o ten kąt... :ok:

:ok: :ok: :ok:

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 15:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
no to ciesze sie że ci wyjaśniłem :hyhy:

osobną sprawą jest to że przy głowicy silnika benzynowego o niewielkiej pojemności i z dwoma zaworami w cylindrze można pozwolić sobie na więcej niż przy głowicy czterozaworowego R6. Napewno więc z Twoim autkiem będzie alles in ordung


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 15:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
lizardking,
tez tak mysle :ok:

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 15:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Miejmy nadzieje ze wszystko bedzie ok. Ja jednak nie odważyłbym sie na taki krok, moze mlody i głupi jestem i sie nie znam :) Glowica w Astrze jest aluminiowa, i wystepuja tam jakies naprezenia materialu podczas pracy silnika, jego nagrzewania, roznicy temperatur itd. Ale tak jak napisal lizardking, mała głowiczka to i naprezen duzych nie ma.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 15:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
lizardking napisał(a):

osobną sprawą jest to że przy głowicy silnika benzynowego o niewielkiej pojemności i z dwoma zaworami w cylindrze można pozwolić sobie na więcej niż przy głowicy czterozaworowego R6. Napewno więc z Twoim autkiem będzie alles in ordung



Właśnie mamy u brata na warsztacie 520i E39. Po zdjęciu głowicy okazało się że poprzedni mechanik zerwał gwint w bloku, następnie rozwiercił na M12 (z M10) i włożył śrubę nie wiadomo skąd... Część śrub była dokręcona taką siłą że nie szło ich ruszyć, inne za to można było wykręcić palcami.... Także i tacy fachowcy są :wstyd:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 15:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Czasem sie sdarzy zerwac gwint - wiadomo, ale to przewaznie w starych silnikach lub w takich ktore np stały bez glowicy i gwin w bloku troche przyrdzewial. Ja w takich przypadkach rozwiercam sobie to na wiekszy rozmiar, dotaczam szpilki i wkrecam je w blok, a glowice wedy przykrecam nakretkami. Jak do tej pory nie bylo z tego powodu reklamacji.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 15:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
panowie -oczywiscie gwint ma prawo sie zerwac i ten dokrecany tez specjalnym kluczem -ale wroce do uszczelki -w kazdym aucie idzie ja jeszcze dociagnac po przejechaniu tego przyslowiowego tysiaca -ale czyni sie to ze szkoda i dla glowicy i uszczelki i wlasnie owych srub -naprezaja sie one mianowicie do granic wytrzymalosci i potem albo przy odkrecaniu problemy albo tez i przy uzytkowaniu samiostnie pekaja -nie wspomne o gwintach -co do pana kazia to wlasnie powiem tak na zuku sie uczyl i wprowadza te wiedze do dzisiejszych technik ale kiedys /czego mu NIE ZYCZE / moze sie przewiesc -powodzeenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL